Bukefalos 28 år!

Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

20201010_173930.jpg
 
En av de godaste pizzorna jag gjort inmundigades igår!

Icas färdiga surdegspizzadeg med ett lager smetana. Salt och peppar samt lagrad, riven ost. Sen stekte vi blandad svamp i smör: ostronskivling, kungsmussla, gula kantareller och la på pizzan tillsammans med ångad svartkål, mandolinad rödlök och skivad vitlök. Lite svartpeppar på och så in i ugnen.
Botten blev helt perfekt, jättegoda deg och kan verkligen rekommendera den om man inte orkar göra egen deg någon dag. Toppingen var svingod!

Vi åt en tomatsallad till med franska gourmettomater som fanns på erbjudande i affären.

Idag blir det liknande smaker då vi ska göra svamppasta med syrad grädde och resten av svartkålen. Med massa parmesan!
 
Dagens lunch. Plus för att det inte är gröt eller yoghurt, men minus för att blir väl lite lite omväxling just nu känns det som.
Men ska hämta matkasse från Maxi på fredag, några tips vad jag ska lägga i?

Det blir iaf Icas mjölkfria smör ❤ (Naturlis får 👎 av mig faktiskt, men jag vågade iaf prova) och så yoghurt. Har vart utan yoghurt ett tag, men nu behöver jag faktiskt lite yoghurt i mitt liv!
Kanske rostbröd och nån färskost eller så också...
Fast det är ju mest frukost- och mellismat. Tips på mat-mat? :p
 

Bifogade filer

  • received_784718978988891.jpeg
    received_784718978988891.jpeg
    229,2 KB · Visningar: 44
Den nyss omtalade alspånsrökta tofun från yipin :D. Äter du linser? Jag äter mycket pastasåser med linser i just nu.

Tofu är inte riktigt min grej, faktiskt... Men linser, ja! Det var länge sen. Det kan jag absolut äta, tack.

Har kommit på lite saker jag vill äta faktiskt... tänkte nog äta quorn med nån slags currysås och ris, polentafisk med kokt potatis, rotfrukter i ugn, auberginesill... :d
 
Tofu är inte riktigt min grej, faktiskt... Men linser, ja! Det var länge sen. Det kan jag absolut äta, tack.

Har kommit på lite saker jag vill äta faktiskt... tänkte nog äta quorn med nån slags currysås och ris, polentafisk med kokt potatis, rotfrukter i ugn, auberginesill... :d
Har du testat belugalinser? De är absolut godast enligt mig, de håller sig fasta och är inte lika mjöliga som andra linser kan vara :)
Gör oftast en belugabolognese (coops recept).
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 132
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 862
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 365
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp