Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Läst en massa olika om den, men ska helt klart prova när tillfälle ges. 😀

Ikväll åt jag veganbananpizza från kvarterspizzerian. En chansning då magen kanske havererar, men den var iaf god. 😅
Jag tyckte den var väldigt god! Föredrar ändå den med mjölkchoklad men bara för att det är mjölkchoklad och inte mörk choklad. Man kände absolut inte att det var vegansk choklad, tycker sådana kan smaka lite tråkigt ibland men här hade de lyckats bra.
Så gillar man mörkare choklad borde den passa! Själva kexinnehållet smakade likadant tycker jag.
 
Jag tyckte den var väldigt god! Föredrar ändå den med mjölkchoklad men bara för att det är mjölkchoklad och inte mörk choklad. Man kände absolut inte att det var vegansk choklad, tycker sådana kan smaka lite tråkigt ibland men här hade de lyckats bra.
Så gillar man mörkare choklad borde den passa! Själva kexinnehållet smakade likadant tycker jag.
Vet du om den fortfarande bara sälja på pressbyrån?
 
Broccoli- och potatissoppa.
20210315_175741.jpg
 
Jag tyckte den var väldigt god! Föredrar ändå den med mjölkchoklad men bara för att det är mjölkchoklad och inte mörk choklad. Man kände absolut inte att det var vegansk choklad, tycker sådana kan smaka lite tråkigt ibland men här hade de lyckats bra.
Så gillar man mörkare choklad borde den passa! Själva kexinnehållet smakade likadant tycker jag.
Jag tycker ändå inte den smakar så mycket mörk choklad. Det är väl kexdelen i det som bryter av.
 
Provade Jennie Walldéns Vegoburgare gjord på svarta bönor, solroskärnor, cheddar och japansk soja, riktigt gott :d

Använde havregryn istället för ströbröd i smeten
Det ska egentligen vara både lök och vitlök i men det tål jag inte så bra, så jag gick all in på spiskummin, salt och svartpeppar och det räckte långt :)

Till det rostat briocheburgarbröd och en enkel, men jättegod sås gjord på majonnäs, créme fraiche och sambal oelek :up:

C3463ECD-C743-4BDE-9201-FEAC8CF97695.jpeg
 
Provade Jennie Walldéns Vegoburgare gjord på svarta bönor, solroskärnor, cheddar och japansk soja, riktigt gott :d

Använde havregryn istället för ströbröd i smeten
Det ska egentligen vara både lök och vitlök i men det tål jag inte så bra, så jag gick all in på spiskummin, salt och svartpeppar och det räckte långt :)

Till det rostat briocheburgarbröd och en enkel, men jättegod sås gjord på majonnäs, créme fraiche och sambal oelek :up:

Visa bifogad fil 66388
Men så sugen jag blev på hamburgare nu, ser så gott ut!
Hittade en vegansk cheddar på Coop när jag handlade senast, kanske borde köpa och testa med den..
 
Vad är det för sås?
Jag tar en del majonnäs, en del crème fraiche (34%) och sedan Sambal oelek efter hur hett man vill ha det, behöver inte ens ha i salt eller peppar :d

Haft denna såsen till allt möjligt

Fungerar bra med MatiFraiche (Oatly) också, vi lagar oftast mat utan mjölkprotein

Jag har provat Violifes veganost till andra recept och tycker den fungerar bra
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 967
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 630
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 036
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp