Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Plantis säger en del som gillar fil. Jag avskydde dock fil men gillar Plantis soyghurt så jag vet inte om det är så likt.
Nä, tyvärr är den inte lik fil. Jag älskade fil men har inte hittat någon bra ersättning för det tyvärr.
Nu har jag dock vant mig av vid det, så när jag blev tvungen att äta fil förra sommaren klarade jag inte av smaken längre.
 
Curry till lunch och nu falafelrullar till middag 😋
20210816_145135.jpg
 
Åh vad gott det var med lasagne ikväll!

Gjorde efter Mobergs recept men hade vegofärs istället för kött och liquid smoke istället för sidfläsk. Älskar när lasagnen är så full med bechamel och färssås att den bubblar över lite i ugnen, då vet jag att den inte kommer vara torr! Mm längtar redan till matlådan imorgon 😍
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 943
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 546
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 104
Mat Jag är allätare (eller kanske inte riktigt men tror ni förstår vad jag menar) men vill byta ut animaliskt protein i den mån det går utan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 902
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp