Bukefalos 25 år!

Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Rester från i helgen, vegansk cannelloni med en massa spenat, oregano och silkestofu.
20210914_193733.jpg

Hade bara trista grönsaker hemma, men gott trots det. 👍

Ett försök till vegansk stroganoff idag men jag tycker inte det finns något som liknar falukorv tillräckligt mycket samtidigt som det ska ha rimligt näringsinnehåll.

Ett försök till vegansk stroganoff idag men jag tycker inte det finns något som liknar falukorv tillräckligt mycket samtidigt som det ska ha rimligt näringsinnehåll.
Måste du ha något som liknar falukorv i den?
Jag gillar detta recept med linser https://undertian.com/recept/vegetarisk-linsstroganoff/
Har iofs inte ätit korvstroganoff sedan jag var barn och åt kött, men jag inbillar mig att det där receptet är likt även om det inte innehåller korv. Gott är det iaf!

Måste du ha något som liknar falukorv i den?
Jag gillar detta recept med linser https://undertian.com/recept/vegetarisk-linsstroganoff/
Har iofs inte ätit korvstroganoff sedan jag var barn och åt kött, men jag inbillar mig att det där receptet är likt även om det inte innehåller korv. Gott är det iaf!
Korven har alltid varit typ 80% av varför jag gillar korv stroganoff:o Som jag klagat på innan i tråden är bra korv något jag verkligen saknar. Alltså, jag kan uppskatta vegansk mat gjord på linser och så vidare, men ibland vill jag bara ha tröstmat som är precis som när jag var liten:p

pepp

Trådstartare

Jag älskar pärsons middagskorv. Tror inte den är vegansk dock :(
Använder själv anammas i stroganoff.

Fast den kommer ju fryst och går inte att strimla? Om jag inte steker den hel först men tycker inte den är nära i smak eller konsistens heller
Är det en sådan som löser upp sig vid tining, jag vet att det är en som gör det. Men annars kan man ju tina dom innan man strimlar. Fast det hjälper ju inte om du inte tycker den är lik i smak och konsistens. Jag brukar köra på någon form av vegobitar, det går ju bra med de torkade som man lägger i blöt, de är ju oftast sojabaserade. Men de kanske inte är så lika korv. Jag har aldrig gillat korv och speciellt inte falukorv så det är inte en smak jag söker efter när jag letar substitut, tyvärr.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
1 745
Övr.Hund Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
32
· Visningar
2 652
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 335
Relationer Jag ville inte kapa "Är hon snål"-tråden så jag skapar en egen "Är jag snål?"- tråd :D När jag var tillsammans med mitt ex så hade vi...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 037

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

• Ny färg på olästa notiser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Minnesträning
  • Tittar in i ditt kök del 25
  • plastband i butik?

Hund, Katt, Andra Djur