Vad gör man...

fejko

Trådstartare
med en ost som smakar NADA?
Finns det något djur som gillar ost? Kan man ha det i matlagning? Man brukar väl vilja ha stark ost i matlagning?
 
Jag funderar lite på att riva den och ha den i en paj. Ost som man river uppepå ska smaka något tycker jag typ Parmesan :d
Håller helt och hållet med! Ska den vara som skal/topping ska den smaka, men om den bara ska "hålla ihop" något funkar smaklöst.... men då måste den vara lagom lång istället, som mozzarella typ. :D
 
Jag funderar lite på att riva den och ha den i en paj. Ost som man river uppepå ska smaka något tycker jag typ Parmesan :d

Jag blandar gärna olika typer av ost när jag gratinerar. Blandade t.ex. halvkul hårdost och mer smakrik fetaost över en gratäng häromveckan. Man får lite olika konsistenser och det blir lite billigare än att täcka hela formen med den dyrare/smakrikare osten.
 
American, Gruyere, eller Provolone ar de ostar jag anvander som "smalt ostar". Som @Sel sager, det ar klistret och "goigheten" pa mackor i ugn, pizza och liknande. Sedan behover man ocksa smakrika grejor for osten ar bara dar for att vara kramig och halla fast grejorna. :)
VIsst ja, Mozarella ocksa.
 

Liknande trådar

Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 583
Mat Vad brukar ni köpa för något med röd prislapp? Eller tar ni det som finns för att hålla nere matkostnaderna. För det mesta är det ju...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 290
Senast: AI62
·
Kropp & Själ Med idrottsaktiviteter varje vardagkväll blir matlagningen lidande. Jag har därför börjat göra storkok och frysa in portionsvis så att...
2
Svar
27
· Visningar
2 059
Senast: Derivata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 090

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp