Bukefalos 28 år!

Vad gör ni? Del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollar igenom bilderna från dagens plåtning. Min fotograf är ett geni, fattar inte hur han kan få mig att se snygg ut på varenda bild. Om nån annan plåtar så ser jag kaozzz ut. Han är fan ett geni den mannen!

Nu ska jag dock springa ner till kvartershaket och käka middag (tapas, vin, fyfan vad göttigt)
 
Kollar igenom bilderna från dagens plåtning. Min fotograf är ett geni, fattar inte hur han kan få mig att se snygg ut på varenda bild. Om nån annan plåtar så ser jag kaozzz ut. Han är fan ett geni den mannen!

Nu ska jag dock springa ner till kvartershaket och käka middag (tapas, vin, fyfan vad göttigt)

Jag behöver både bra fotograf och Photoshop för att lyckas på bild :angel:
 
Sovit en stund på soffan. Väldigt välbehövligt! Försöker peppa mig till att gå ut till stallet om en stund.
 
Ingen hund hemma att gå ut med, så jäkla skönt ibland! Så nu ska jag grotta ner mig i sängen, kolla på hockey och imorgon ska jag åka och hälsa på min fd lilla fittmärr hos nya ägaren och mysa lite med den där fittmärren :angel: :love:

Hon är orsaken till minst hälften av mina gråa på huvudet och anledningen till varför jag inte köpt någon ny häst. Men jag kan sakna henne ibland ändå :confused:
 
J
Det är ballt med lok :D Jag jobbar i den sociala änden av yrket så att säga, med persontåg, med ombordpersonal och motorvagn(kör man lok är man ju själv i loket). Har oftast rast samtidigt som andra förare/tågvärdar. Vi är ett relativt litet gäng så alla känner varandra. :) Kör man godståg är det ju lite annorlunda, man är själv helt enkelt, utom vid avlösning och ev om man träffar personalen som lastar/lossar/(växlar, om man inte gör det själv), men det är inte säkert. Jag tänker mig att godståg är lite lika ditt jobb, fast kanske lite ensligare :) Trivs superbra med mitt jobb och hoppas att jag kan köra hela livet. När jag ska ut i -20 och skotta växlar är jag dock bra sugen på @Marita73 s jobb(för vid järnvägen vill jag alltid vara) :laugh: :angel:
Jo, det är väl jag själv fått förstått också att det är. Själv trivs jag bakom ratten på lastbilen, ångrar inte att jag valde det istället för lokförare, för det är väl mycket stillasittande som lokförare eller?
 
J

Jo, det är väl jag själv fått förstått också att det är. Själv trivs jag bakom ratten på lastbilen, ångrar inte att jag valde det istället för lokförare, för det är väl mycket stillasittande som lokförare eller?
Typ 95% av tiden, resten är växling och promenaden till och från tåget. :)
 
Typ 95% av tiden, resten är växling och promenaden till och från tåget. :)
Nä fy, det skulle jag aldrig klara av. Sitter förvisso mycket still i lastbilen, men då får jag ändå hoppa ut med jämna mellanrum och lasta/lossa.
Sen kan jag ju bestämma vilken väg jag vill åka osv, ett tåg kan ju inte riktigt det på samma sätt ju. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 460
Senast: zassoo
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
12 606
Tjatter Jag kan inte hitta någon tråd för i år men jag tycker att det är på tiden! Knappt en månad till första advent och jag vet att ni är...
31 32 33
Svar
657
· Visningar
30 439
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 124
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp