Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade en stor bit fin fläskkarré till bra pris. Har skurit upp den i tre delar och skivat dem. Fräste på en tredjedel och sedan slängde jag ner ett par purjolökar som var över efter förra veckans soppa. De står nu på spisen och puttrar

Tyvärr blev det en väldig massa purjo :D. Ska fundera hur jag ska rädda det. Jag har grädde och ett välfullt kryddskåp....
 
Jag sitter ute och läser och hållet på att avlida av värmeslag trots 13 grader i skuggan, shorts, t-shorts, solglasögon och solhatt. Vår trädgård har ett väldigt skumt klimat. Så fort det är över 10 grader och sol så går det knappt att vistas där ute. Jag borde odla persika och meloner.
 
Har städat färdigt för dagen och mellanlandar innan jag drar ut med katt och hund i sommarvädret, det är helt galet varmt ute!
Jag dammtorkade och grejade lite på våningen där familjen från Ukraina ska bo, och blev helt tårögd över allt folk har skänkt till mamma, mormor och barnen. Det är klart att det inte väger upp alls för att hon fått lämna maken och sitt hem och land bakom sig och allt de fått uppleva, men det märks verkligen att folk Vill hjälpa.
 
Senast ändrad:
Äsch citat @Blyger Har eventuellt en biljett över ;)
Haha, drömmen! Du får njuta åt mig med. Min kropp pallar inte hela resa-sitta upp länge-massa intryck just nu.

I tidernas begynnelse pluggade/sjöng jag där och vi gjorde väldigt kul halvsceniska grejer. Sedan dess har de bara blivit bättre, så jag är övertygad om att det blir fantastiskt.

Berätta gärna efter!
 
Var 30 grader på balkongen så satte in fönsterram en så katten inte skulle trilla ner, och lade mig på golvet för att läsa. Hann ingenstans innan jag somnade.
Hade nog sovit en 40 minuter med benen i solen innan snälla granntanten hojtade och frågade om jag mådde bra så jag inte hade fått värmeslag.
Så himla gullig! Tackade för frågan och ska väl försöka ta mig upp härifrån snart och se hur mina ben mår.
 
Fan, tand mycket inflammerad, rotfyllning behövs. Inget kan göras fram tills dess förutom att hoppas att tanden nu blivit lite lugnare - han raspade och la på något anti-inflammatoriskt och fick bort en liten nervklump. Tandläkaren får varken skriva ut receptbelagt antibiotika eller smärtstillande. Fattar inte hur man får ut både smärtlindring och antibiotika för diverse andra och mildare orsaker än tandvärk och inflammationer i munnen.

Rotfyllning = smärta för både plånbok och kroppsligt :crazy:
Kollade lite snabbt på FASS.se och såg att åtminstone Citodon och Treo comp får tandläkare skriva ut. Fast din kanske inte har legitimation än?
Mot inflammation hjälper väl inte antibiotika :confused:
 
Sovit en stund på soffan, känner mig inte helt kry vi får se hur det utvecklas. Kan lika väl vara allergin som spökar. Blir tidigt i säng idag, börjar jobba klockan 08 imorgon.
 
Trodde att jag jobbade 8-17 men det blev till 18 för det var inte bara APT utan AE också,
Nu är både huvud och fötter trötta.
Har linementerat tassarna, krupit ner i sängen i väntan på hockeyn.
Idag hade två katter och en häst fyllt år om de hade varit i livet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 297
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
673
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 387
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 655
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp