Bukefalos 28 år!

Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
För mig är det så självklart att alla har rätt till ett privatliv. Dessutom handlar det om tredje part. Min partners kompisar ska ju kunna lita på att det de skriver inte läses av någon annan och vice versa.
Detta! Jag får panik över att det ska vara ok att kunna snoka igenom telefonen närsomhelst? Mina vänner räknar med att jag inte delar deras problem. Självklart kan folk få ringa från telefonen, spela, googla eller kika igenom galleriet men konversationer och anteckningar är det nej på. Jag skulle aldrig dölja vem jag pratar med men vad vi pratar om har ingen annan med att göra.
 
Jag är med i ett par tjejgrupper på Facebook. Det brukar handla om skräckblandad förtjusning.
Det jag oftast blir förskräckt av är hur inlåst vissa vill ha det i sina förhållanden. Eller är det verkligen normalt att man har sin partners lösenord till telefon, mejl, Facebook osv?

Gissar typ honeysandbees? Helt vrickad grupp. Tror inte att svaren ska anses representativa för folk i allmänhet 😅
 
Jag är med i ett par tjejgrupper på Facebook. Det brukar handla om skräckblandad förtjusning.
Det jag oftast blir förskräckt av är hur inlåst vissa vill ha det i sina förhållanden. Eller är det verkligen normalt att man har sin partners lösenord till telefon, mejl, Facebook osv?
Jag är alltid inloggad överallt och har inget att dölja 🤷 samma med sambon, men jag inte speciellt intresserad av att vara inne på hans sociala medier.
 
Haha är det inte den där admins är helt galna och man även måste bjuda in x antal personer?

Jag är med i Pink Room men även där... Man tappar hoppet för mänskligheten :rofl:
Aldrig hört talas om dessa, vad är det som är så galet? Alltså, utöver det som nämnts redan.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Aldrig hört talas om dessa, vad är det som är så galet? Alltså, utöver det som nämnts redan.
Jag ser inte riktigt vad som är nämnt om annat än "vill ha inlogg överallt" och har en tendens att förtränga sånt men... Om du tänker på en väldigt bråksugen, dramatisk och gärna väldigt inskränkt person x ca 40% av medlemmarna. Det blir mycket totalt onödigt drama som man mest tittar på med tappad haka:D I PR försöker admin stävja det men i HB verkar admin snarare accelerera vad jag sett screenat. Ja. Nej, buke alla dagar i veckan men har man tråkigt så;)
 
Jag har inte knapplås på mobil eller platta men det betyder ju inte att den är fri att använda för det. Min partner har ju en egen telefon att använda :D
Ja, jag håller verkligen med. Men inget är "hemligt" och ingen av oss skulle snoka. Jag är noll intresserad av vad sambon skriver på messenger och tvärtom till exempel. Det är verkligen ett "ickeproblem" men av vad jag läser här verkar det ju vara kaos för vissa. Jag vägrar vara med i såna grupper på Facebook :laugh:
 
Sista dagen på semestern.. Lite mixade känslor. Å ena sidan älskar jag verkligen mitt jobb och jag har extremt tråkigt just nu pga stressfrakturer i fot (viiiila).
Men det skulle vara fint med mer sovmorgon och tid att göra "roliga saker" .
Just nu vill jag bara gå ut i skogen och plocka svamp, gå långpromenader, åka till Liseberg med barnet osv. (Han fick följa med en annan familj).
Idag ska jag åka till Gallerian. Jag blir knäpp av att bara sitta här. 😩
 
Jag har inte knapplås på mobil eller platta men det betyder ju inte att den är fri att använda för det. Min partner har ju en egen telefon att använda :D
Herregud jag skulle aldrig orka hålla koll på vilka min sambo pratat med i sociala medier 😂 Delvis för att han driver en större grupp som han lägger upp sina bilder i/pratar om fotografering osv och det är ju inte en människa han talar med där 😂 Nej du efter 11 år så räknar jag med att han är trogen om inte annat kan han flytta ut 😉
 
En skön tupplur blev det. Vi valde källarplanet och sova i 😂 Svalt och skönt. Har varit en mindre studentlägenheter där nere förut så vi har kök och allt 😉 Bra om man blir hungrig på natten upptäckte jag när kylskåpet var på där nere, perfekt ska nog fylla upp det också 😂

Nej vi har ju en av alla ruiner brevid så i förmiddags hörde vi någon typ av kör (?) Öva där inne och just nu hör jag någon spela flöjt 😅 Lite små mysigt när man lämnar dörren öppen på glänt. Sitter just nu ute och dricker kaffe 😎 Gäller att hålla sig vaken resten av dagen nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 307
Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 097
Senast: Badger
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
15 686
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 882
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp