Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen har bitiba numera också mindre påsar, bara 50 öre dyrare (skulle det vara) än den stora. Så nu vet jag vad jag ska beställa from nu.
 
Hur ska jag framstå som patetisk och hjälplös för att få chauffören att hjälpa mig bära upp kattsanden? Kläder, uppträdande? En tår? Kan iofs inte gråta på beställning.
For mig har det varit tillrackligt att bara vara kvinna for att fa diverse man att frivilligt erbjuda sig att hjalpa med att bara mobel.
Forsta exemplet var iofs en valdigt tung byra dar jag och mina tva (kvinnliga) vanner stod och tittade pa den pa trottoaren och funderade pa vad var basta strategi skulle vara. 2 min senare erbjod ett passerande cykelbud att hjalpa.
Andra gangen bar jag sjalv en lattare byra ungefar 300m. Det gick, men jag pausade da och da. Ungefar halvvags fram kommer en man fram och fragar hur langt jag ska jag hjalper mig att bara sista strackan.

Det kravs ju dock att man bor sapass att man har tillrackligt med forbipasserande som kan nominera sig sjalva!
 
Tittar på mitt nya anställningsavtal som jag fick hem idag. På ett sätt känns detta helt rätt. På ett annat sätt jätteläskigt eftersom det är ett vikariat. Känns väldigt konstigt att jag var så modig att jag vågade säga upp mig från en fast tjänst för ett vikariat. Men nånstans så sa mig magkänslan att det är här jag ska jobba. Vågade lita på den för en gång skull. Återstår väl att se om det var rätt i längden. Vikariatet ger mig iallafall chansen att komma in på en mer kvalificerad tjänst.
 
For mig har det varit tillrackligt att bara vara kvinna for att fa diverse man att frivilligt erbjuda sig att hjalpa med att bara mobel.
Forsta exemplet var iofs en valdigt tung byra dar jag och mina tva (kvinnliga) vanner stod och tittade pa den pa trottoaren och funderade pa vad var basta strategi skulle vara. 2 min senare erbjod ett passerande cykelbud att hjalpa.
Andra gangen bar jag sjalv en lattare byra ungefar 300m. Det gick, men jag pausade da och da. Ungefar halvvags fram kommer en man fram och fragar hur langt jag ska jag hjalper mig att bara sista strackan.

Det kravs ju dock att man bor sapass att man har tillrackligt med forbipasserande som kan nominera sig sjalva!

Mmm, när jag pluggade i England så var det alltid en artig person av manligt kön som erbjöd sig att hjälpa till när jag kom släpande på tunga saker. Får ibland känslan att det inte är riktigt samma sak i Sverige, iaf i Stockholm.
 
Packar. Avskyr att packa. Avskyr att behöva bestämma vilka kläder jag ska ha om fyra dagar. (Ska på resa till Stockholm som ledsagare tors-sön)
Trött på att ha ont i foten.
Fick en bra och gullig powebank av pappa idag.
Snart läsa bok tills John B kommer.
 
Pratade med njur om min hosta och mitt elände. De ville ha in mig på vc eler akut.
Tyckte det var onödigt, men lovade att åka om det blev sämre. Vilket jag inte trodde det skulle bli - tempen har ju börjar röra sig nedåt...
Jahaja. Imorse var tempen vettig, men nu på kvällen har jag passerat 38 med rejäl marginal. :meh: Plus att jag hostat så jag fått upp.

Akuten lär innebära rejäl väntetid (vad ska jag göra av vovve som inte kan vara själv än efter en vecka?`) VC kanske inte har tider imorgon?

Äh, får börja med vc och ta det därifrån om de inte har tider.
Vad jag begriper ska de bara lyssna på lungorna och ev. ge medikamenter
 
Pratade med njur om min hosta och mitt elände. De ville ha in mig på vc eler akut.
Tyckte det var onödigt, men lovade att åka om det blev sämre. Vilket jag inte trodde det skulle bli - tempen har ju börjar röra sig nedåt...
Jahaja. Imorse var tempen vettig, men nu på kvällen har jag passerat 38 med rejäl marginal. :meh: Plus att jag hostat så jag fått upp.

Akuten lär innebära rejäl väntetid (vad ska jag göra av vovve som inte kan vara själv än efter en vecka?`) VC kanske inte har tider imorgon?

Äh, får börja med vc och ta det därifrån om de inte har tider.
Vad jag begriper ska de bara lyssna på lungorna och ev. ge medikamenter

ÅK TILL AKUTEN!

Kan avkomman eller någon annan vän ta hunden tillfälligt?
 
Pratade med njur om min hosta och mitt elände. De ville ha in mig på vc eler akut.
Tyckte det var onödigt, men lovade att åka om det blev sämre. Vilket jag inte trodde det skulle bli - tempen har ju börjar röra sig nedåt...
Jahaja. Imorse var tempen vettig, men nu på kvällen har jag passerat 38 med rejäl marginal. :meh: Plus att jag hostat så jag fått upp.

Akuten lär innebära rejäl väntetid (vad ska jag göra av vovve som inte kan vara själv än efter en vecka?`) VC kanske inte har tider imorgon?

Äh, får börja med vc och ta det därifrån om de inte har tider.
Vad jag begriper ska de bara lyssna på lungorna och ev. ge medikamenter

Plats för vovven finns det alltid, det vet du :heart
 
Jag har redan informerat dem om att banken drog sig ut när pengarna skulle föras över från köparen till mitt hus.

Huset för mig är värt 1,5 men det var värdering fån i somras hänt en del efter det. Jag informerade även om att jag sparat dem pengar genom att godkänna att vi inte använda mäklare utan deras vän som är mäklare att skriva papper. Just fr att vi är överens om saker så den kostnaden kunde de spara på.

@tanten Jag vill ju i grund och botten ha huset men kommer det till detta så gär jag därifrån och så får de lägga ut huset för försäljning med mäklare och ny värdering.

Tror inte det kommer gå så långt men jag är också redo att gå därifrån.
Om affären inte känns bra ska du gå ifrån den!
Det finns fler hus som du kommer att vilja ha.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
58 59 60
Svar
1 187
· Visningar
33 950
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: em76
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 506
Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 969
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp