Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lunchrast i lugnan ro... Kollegorna iväg på annat jobb och jag jobbar på firman.. :D

Men ska väl fortsätta med mitt och sen när jag är klar ska jag svänga förbi hos kollegorna och lämna lite saker dom glömde. Och se att dom sköter sig och inte glömmer något mer. :rofl: Egentligen skulle jag bara hämta upp ena kollegan, då den andre ska vidare på annat jobb sen och jag fick ha kvar ena bilen.
 
Sitter i soffan och slökollar tv, slösurfar Buke och försöker samla inspiration att ta tag i att steka några korvar till lunch. Motivationen är låg men jag är hungrig så bara bita i det sura äpplet. Sen, om en stund :D
Korv stekt och uppäten. Nu horisontalläge i sängen en stund. Liten försöker gräva sig ut via naveln vilket brukar vara ett tecken på att jag behöver ta det lugnt en stund.
 
Shit, vad har jag gjort?! :rofl: Som någon kanske minns så kikade jag på ny laptop för några veckor sedan (m.a.o, ingen lär minnas det :D ). Hur som helst, den var på rea och slutade vara på rea precis när jag bestämt mig för att köpa den.

Nu kollade jag på den igen, bara för sakens skull, och nu var den åter igen på rea men till ett ännu bättre pris än förra vändan! Så, nu är den på väg till mig och ska tydligen levereras redan imorgon!

Jag är sjukt nervös, och samtidigt så glad att äntligen kunna slippa den laptop jag nu använder. Den startar om sig av "oväntat fel" flera gånger per dag, laddsladden håller på att falla i bitar så jag vågar knappt ladda den pga brandrisk, den är så seg och trög att den blir överhettad så fort jag gör något mer avancerat än surfar på nätet... Och pga Mac så går den inte att anpassa/förbättra heller. Jag har försökt uppdatera, ominstallera operativsystem osv och nej, den vill inte mer. Så. Snart får jag hem en ersättare och det ska bli jättespännande. Hoppas för allt i världen att den är bra...
 
Shit, vad har jag gjort?! :rofl: Som någon kanske minns så kikade jag på ny laptop för några veckor sedan (m.a.o, ingen lär minnas det :D ). Hur som helst, den var på rea och slutade vara på rea precis när jag bestämt mig för att köpa den.

Nu kollade jag på den igen, bara för sakens skull, och nu var den åter igen på rea men till ett ännu bättre pris än förra vändan! Så, nu är den på väg till mig och ska tydligen levereras redan imorgon!

Jag är sjukt nervös, och samtidigt så glad att äntligen kunna slippa den laptop jag nu använder. Den startar om sig av "oväntat fel" flera gånger per dag, laddsladden håller på att falla i bitar så jag vågar knappt ladda den pga brandrisk, den är så seg och trög att den blir överhettad så fort jag gör något mer avancerat än surfar på nätet... Och pga Mac så går den inte att anpassa/förbättra heller. Jag har försökt uppdatera, ominstallera operativsystem osv och nej, den vill inte mer. Så. Snart får jag hem en ersättare och det ska bli jättespännande. Hoppas för allt i världen att den är bra...

Jag hade en sadan grej i gar. Jag skulle kopa 4 gallon (sma hinkar) farg och visste att i gar var det sista dagan pa 25% rabatt. Nar jag ar i affaren sa hor jag att det till helgen, Fredag till Sondag ar 35% rabatt. Sa, Ja. Jag koper fargen till helgen i stallet! :)
 
Haft en riktigt kass natt som inkluderade ett antal timmar på akuten. Så det blev inget jobb idag.
Men efter ett långt telefonsamtal med psykologen efter lunch känns allt bättre och tydligare igen. Mycket tacksam för att han tar sig den tiden när jag befinner mig i kris.
 
Jag hade en sadan grej i gar. Jag skulle kopa 4 gallon (sma hinkar) farg och visste att i gar var det sista dagan pa 25% rabatt. Nar jag ar i affaren sa hor jag att det till helgen, Fredag till Sondag ar 35% rabatt. Sa, Ja. Jag koper fargen till helgen i stallet! :)
Perfekt ju! :D

Jag kollade prishistoriken på nätet, och den här laptopen har aldrig varit så billig som den är nu. Nästan så att den var nere på vad som var min ursprungliga budget för ny laptop :angel: Det värsta med att läsa på lite om vad man köper verkar vara att det är så lätt att försöka köpa något bättre... Nu har jag läst på om olika typer av skärmar, allmänt om arbetskapacitet hos datorer osv och insett att det nog är bättre att gå upp lite i pris och få något riktigt bra istället för att köpa något billigt som inte fungerar ordentligt. Men så ska man ju ha pengarna från början också... Som tur är får jag tillbaka en hel del på skatten i år, och har fått extratimmar på jobbet nu under sommaren pga semestrar osv så det löser sig. Men ja. Eh. Nervös.
 
Beroende på hur ivriga att sälja huset och om du har is i magen och möjlighet, så meddela dem att du funderar på att dra dig ur affären och se om det blir någon skillnad.
Jag har redan informerat dem om att banken drog sig ut när pengarna skulle föras över från köparen till mitt hus.

Huset för mig är värt 1,5 men det var värdering fån i somras hänt en del efter det. Jag informerade även om att jag sparat dem pengar genom att godkänna att vi inte använda mäklare utan deras vän som är mäklare att skriva papper. Just fr att vi är överens om saker så den kostnaden kunde de spara på.

@tanten Jag vill ju i grund och botten ha huset men kommer det till detta så gär jag därifrån och så får de lägga ut huset för försäljning med mäklare och ny värdering.

Tror inte det kommer gå så långt men jag är också redo att gå därifrån.
 
Den lille läkaren som sa lunginflammation och skrev diagnos bronkit på journalen ringde nyss..
Visar sig att jag har bakterier i mitt "lunghostslem" = bakteriell lunginflammation = antibiotika i 10 dagar.

Inte underligt att det inte blivit nått bättre och att jag hostar upp vad som känns som litervis med slem, baskiluskerna har ju fått frodas och föröka sig i 4 extra dagar :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
68 926
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
76 859
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 910
Senast: movi
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 901
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp