Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen tog jag tag i saken!
 

Bifogade filer

  • 20230515_110452.jpg
    20230515_110452.jpg
    79,9 KB · Visningar: 26
Sitter med frukosten, Aven fast jag vaknar tidigt ar jag valdigt langsam pa morgonen. Hinner nog leta lite nya jobb innan det ar dags att aka in till kontoret dar vi far se vad dagen har att erbjuda - det har varit stillsamt pa sistonde
 
På jobb ska straxs gå in i möte.

Hade en redig diskussion om kommande huset med säljarna igår, Såpass att hon började gråta och slängde på luren sen när jag ringde till dem båda så svarade de inte. När jag sen fick tag i herrn så började frun skicka meddelanden så fick säga till honom att prata med sin fru så de är på samma sida och att vii helgen sätter oss ned och diskuterar.

Nej jag är inte ute efter att lura dom bli ovän och jag tror inte de är ute efter att lura mig heller men saker som sades skulles göras innan övertagandet SKA vara gjort.

Jag var tydligen med att fönsterfoder och stänkskivan i köket behövde åtgärdas innan och de sa ja
'
Nu säger de att jag ska stå för materialkostnaden och de för hantverkarna i 2 dagar. Och att golvet där frun ställt sig och målat med oljefärger rakt på obehandlat trägolv som hon sa på plats inför 3 vittnen att detta skulle slipa/åtgärdas vid flytt inte alls gäller.

Skulle gräva upp tulpaner mm

Dörr som slagit sig rejält såpass att det är en stor glipa.- Den är alltså inte funktionsbar egentligen och det var den när jag var där. Nu säger de att jag godkänt denna. Jag vart hård och sa att den gamla besiktningen är godkänd och där finns ingen anmärkning på dörren,. Jag sa att dörren som vi pratade om vart uschlig men att den var tät. Jäkla skillnad och de påstår att den varit så sen den flyttade in. Så jag frågade om det står med i besiktningen och att det framkommit att den glipar. Vilket de erkände att det int egjort.

Jag förstår att huset kostat pengar. De har gjort om avlopp, dränerat och byggt stall men det är hus det är inget konstigt. Jag har också gjort stora investeringar i mitt hus. Dock är det inte mitt problem.

Så ja jag känner att jag sätter hårt mot hårt.
 
Tisdag - ledig dag
Ska ut och cykla, om det inte regnar för mycket, och städa lite, och sedan titta på film och äta glass som jag köpte på Lidl i går.
 
På jobb ska straxs gå in i möte.

Hade en redig diskussion om kommande huset med säljarna igår, Såpass att hon började gråta och slängde på luren sen när jag ringde till dem båda så svarade de inte. När jag sen fick tag i herrn så började frun skicka meddelanden så fick säga till honom att prata med sin fru så de är på samma sida och att vii helgen sätter oss ned och diskuterar.

Nej jag är inte ute efter att lura dom bli ovän och jag tror inte de är ute efter att lura mig heller men saker som sades skulles göras innan övertagandet SKA vara gjort.

Jag var tydligen med att fönsterfoder och stänkskivan i köket behövde åtgärdas innan och de sa ja
'
Nu säger de att jag ska stå för materialkostnaden och de för hantverkarna i 2 dagar. Och att golvet där frun ställt sig och målat med oljefärger rakt på obehandlat trägolv som hon sa på plats inför 3 vittnen att detta skulle slipa/åtgärdas vid flytt inte alls gäller.

Skulle gräva upp tulpaner mm

Dörr som slagit sig rejält såpass att det är en stor glipa.- Den är alltså inte funktionsbar egentligen och det var den när jag var där. Nu säger de att jag godkänt denna. Jag vart hård och sa att den gamla besiktningen är godkänd och där finns ingen anmärkning på dörren,. Jag sa att dörren som vi pratade om vart uschlig men att den var tät. Jäkla skillnad och de påstår att den varit så sen den flyttade in. Så jag frågade om det står med i besiktningen och att det framkommit att den glipar. Vilket de erkände att det int egjort.

Jag förstår att huset kostat pengar. De har gjort om avlopp, dränerat och byggt stall men det är hus det är inget konstigt. Jag har också gjort stora investeringar i mitt hus. Dock är det inte mitt problem.

Så ja jag känner att jag sätter hårt mot hårt.
Men herregud då tröttsamt.
Allt som står på papper gäller ju.
 
Äter en ovanligt delikat frukost bestående av havregrynsgröt med grekisk yoghurt, färska jordgubbar och honung. Ääälskar att säsongen för icke-importerade jordgubbar äntligen är här! 😍 De är lite dyrare i år, typ 35-40 kr per liter, men det är det verkligen värt!

Snart dags för möte och sedan är det full rulle precis hela dagen. Bra eftersom det innebär en hel del roliga arbetsuppgifter, dåligt eftersom min nacke och axel fortfarande bråkar rejält med mig. Ska se om lite lunchyoga kan få den på bättre tankar.
 
Allt som lovats muntligt gäller också.
Självklart men blir svårt att bevisa och de påstår att de informerat om vissa saker(vilket inte gjorts såsom glipan i dörren)

Fodren runt fönstren på utsidan var jag tydligen med att det ville jag ha åtgärdat och de sa ja. Nu kommer de med att jag ska stå för materialet och de för hantverkarna.

Mycket sånt så det är lite surt. Sen blir det ju så konstigt när den ena bara slår ifrån sig och gråter och inte vill prata för det är så mycket och den andre ska spela "hård" och samtidigt försöka spela det är synd om oss korten.

Redigt förbannad här nu ska jag villigt erkänna.
 
Senast ändrad:
Självklart men blir svårt att bevisa och de påstår att de informerat om vissa saker(vilket inte gjorts såsom glipan i dörren)

Fodren runt fönstren på utsidan var jag tydligen med att det ville jag ha åtgärdat och de sa ja. Nu kommer de med att jag ska stå för materialet och de för hantverkarna.

Mycket sånt så det är lite surt. Sen blir det ju så konstigt när den ena bara slår ifrån sig och gråter och inte vill prata för det är så mycket och den andre ska spela "hård" och samtidigt försöka spela det är synd om oss korten.

Redigt förbannad här nu ska jag villigt erkänna.
Men herregud så oseriöst.

Du måtte ha bättre tålamod än jag. Jag hade avslutat allt och låtit dem gråta ifred.

Är det överenskommet att det ska vara fixat så ska det. Inte komma med nya "förhandlingar" i det här läget
 
Sitter i soffan och slökollar tv, slösurfar Buke och försöker samla inspiration att ta tag i att steka några korvar till lunch. Motivationen är låg men jag är hungrig så bara bita i det sura äpplet. Sen, om en stund :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
68 921
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
76 859
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 907
Senast: movi
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 896
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp