Bukefalos 28 år!

Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kravlade omkring inne i de uråldriga syrenerna igår, hade långärmat men ändå är underarmarna full av mer eller mindre långa och "djupa" rivsår :meh:

Det i sig stör inte, sånt läker och försvinna på några få dagar, men satan i gatan vad det svider när man smörjer in armarna :wtf:

Insåg dessutom att jag måste in där igen och klippa/såga bort en del gamla, döda grenar = tänker, trots att det verkar bli varmt idag bylta på mig en skjorta och knäppa knapparna nere vid handlederna och på så vis försöka undvika att se ut som jag varit på dejt med Freddie Kruger 😅

Men först är det tekopp, fixa kalufsen, gå en sväng med hundarna som står på agendan, eftersom det blev en -välbehövlig- sovmorgon här idag :up:
 
Klätt mig någorlunda. Ska på konfirmation. Det kommer bli en utmatning att lyssna på det man inte tror på. Kommer bli rastlös.
Dricker kaffe. Tagit Valeriana för att dämpa ångest.
Försöker tänka att livet har sina upp och nergångar. Det blir bättre.
3 veckor till semestern.
 
Har precis lagt en beställning hos Landsarkivet i Lund. Hittade ett intressant dödsfall igår, och hoppas nu att det finns en polisrapport. Tyvärr är handläggningstiderna gräsliga nu, så det lär väl ta en två månader innan jag har ett svar.... När jag väl har sommarlov planerar jag att åka ner och ta en arkivdag!
 
Typ 5,5 km senare är vi på Nissi beach :)

20230528_103337.jpg
 
Demonterade lite kvickt den nästan alltid oanvända hundgården bredvid garaget, ty den byter hem idag.

20230528_115902.jpg


Har ändå den gigantiska som tjejerna är i när de är ute och bredvid den står ju en till hundgård, som används mer sporadiskt och att ha saker som bara står till ingen nytta, är inte min grej.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
60 417
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 221
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
70 952
Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 114
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor
  • Trögt att sälja häst nu?

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp