Bukefalos 28 år!

Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Besiktning med mitt köpta renoveringsobjekt till släp som, hör och häpna, rullade genom med helt blanka papper! "Jämnaste bromsarna jag sett denna veckan" enligt besiktningsmannen, får hoppas han inte bara haft en massa vrak på besök 😅
 
Sitter i en fåtölj och funderar på vad jag ska göra nu. Nyss hemkommen från sjukhus med kisse (inget allvarligt, bara en tandkoll), badat sagda kisse och nu funderar jag på om jag ska jobba nån timme eller om jag ska ta allt på minusflex.

Funderar även på om jag ska gå/cykla/åka till affär och köpa ostbågar.
 
På väg hem från jobbet. Ska plocka upp två olika paket med garn på vägen. Egentligen jättedumt att köpa ännu mer garn just nu, dels för att jag redan har en massa garn, men också ekonomiskt dumt. Men jag varit gråtig och deppig de senaste par dagarna, så jag unnar mig de garnerna nu för att få en liten ljusglimt. Jag ska göra något fint med dem och göra någon glad.
 
Mina får hundens torrfoder, det går utmärkt
Påminner mig om när vi fodrade stallkatterna på en papperssäck på golvet i logen.
Irriterande mycket kattmat åts upp av grannkatterna. :meh:

Tills jag kom på tjuvarna på bar gärning. Det var igelkottar! Jaktledaren i grannskapet märkte dem med sprejfärg och jag kunde räkna till uppåt till tio st.:D

Så, kattfoder funkar uppenbarligen också
 
Påminner mig om när vi fodrade stallkatterna på en papperssäck på golvet i logen.
Irriterande mycket kattmat åts upp av grannkatterna. :meh:

Tills jag kom på tjuvarna på bar gärning. Det var igelkottar! Jaktledaren i grannskapet märkte dem med sprejfärg och jag kunde räkna till uppåt till tio st.:D

Så, kattfoder funkar uppenbarligen också
Här märks dom oxå med märkfärg efter förra årets igelkottsloppangrepp, så först en dos frontline sen färg
 
Den 26 maj beställde jag en sak som jag verkligen behöver, så snabbt som möjligt. Det skulle ta 3-5 arbetsdagar stod det, så hela denna veckan har jag gått runt och väntat på att min pryl skulle dyka upp. Men icke. Idag fick jag ett mejl att leveransen tyvärr är försenad och beräknas till den 13-14 juni. Alldeles för länge.... :arghh: Och det är ju inte ens säkert att det blir då heller.... Så nu har jag mejlat företaget och bett dem sätta tillbaka pengarna - som de självklart drog omedelbums - på mitt kort med en gång. SAMT att jag har beställt liknande vara från ett annat företag. Nu får vi se om de klarar av att leverera... :cautious:
 
En dag till avverkad. 9 dgr till semester.
Äter macka och dricker kaffe och ska snart krypa ner i sängen och läsa.
Har fått laser på foten. Så skönt.
Cyklade 30 min före. Svårt att veta om det är ok eller inte då jag bara känner smärta i vila.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
60 788
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 240
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
71 057
Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 115
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp