Bukefalos 28 år!

Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck, en kompis hade hört att man ska investera i bitcoin och AI för att tjäna pengar. Hon ville ha hjälp att hitta en artikel där Bianca Ingrosso hade rekommenderat bitcoin :nailbiting:

Messade tillbaka att HON ABSOLUT INTE skulle försöka investera i varken bitcoin eller AI.
 
Det som är så farligt är att man rycks med och lånar och sedan står där med skulderna. Och jag skulle nog hellre gå ut på en god middag eller liknande för att få ut mer av pengarna.
Fast låna är verkligen att öka riskerna för sin egen ekonomi med majores idioti. Så jag tänker att man kan investera i både att bränna pengarna och bitcoin med pengar man faktiskt har.
 
Fast låna är verkligen att öka riskerna för sin egen ekonomi med majores idioti. Så jag tänker att man kan investera i både att bränna pengarna och bitcoin med pengar man faktiskt har.

Mobillånen är en styggelse. De verkar drabba yngre i större utsträckning, när det är så förbannat lätt att få pengarna direkt ren konsumtion och inte ens varor som har något sorts mervärde.

"Den som är satt i skuld är icke fri" som en fd statsminister en gång sa. Iofs är det lätt för honom att säga.
 
Mobillånen är en styggelse. De verkar drabba yngre i större utsträckning, när det är så förbannat lätt att få pengarna direkt ren konsumtion och inte ens varor som har något sorts mervärde.

"Den som är satt i skuld är icke fri" som en fd statsminister en gång sa. Iofs är det lätt för honom att säga.
Godsägare Persson och fd. VD för Systembolaget har nog inga ekonomiska bekymmer.
 
Godsägare Persson och fd. VD för Systembolaget har nog inga ekonomiska bekymmer.

Anitra Steen har nog inte sådär enorma summor, kollade lite snabbt och 2020 hade VD för Systembolaget 488 917, vilket iofs är en höginkomsttagare men inte så saftigt. Och man får anta att lönen har gått upp en del sedan hon var VD.

GP däremot har det nog inte så illa ställt. Styrelseuppdrag och liknande ger honom säkert en inkomst i miljonklassen gissar jag. Efter lite ytterligare googling (Google is your friend) så är arvodet som styrelseordförande för Swedbank 2 982 000 kr. Plus att jag gissar att han har en del annat för sig.
 
På väg hem efter en fantastisk middag på Sjömagasinet. Rekommenderas om ni besöker Göteborg dock dyrt men hade något att fira 🙂. Väntar nu på båten.

IMG_20230531_204929920.jpg
 
Jag har varit vaken sedan 05 imorse så jag ska snart gå och lägga mig. Idag har vi i alla fall firat min student så det har varit en lång dag. Men jag är fortfarande orimligt nöjd över att gått på min kompis champangefrukost istället för med min klass (hon går i en parallellklass) :)

Så nu har jag bara ett år kvar, sedan är jag helt klar. Jag har alltså redan gått fyra år i gymnasiet och ska gå ett år till pga anpassad studiegång.

Längre förklaring om varför jag firat studenten trots att jag alltså inte fått mitt slutbetyg
Enligt SYV på min skola så brukar de låta elever som går extra år ta studenten med klassen de gått i längst. Sen kommer eleven tillbaka och gör klart det sista, precis som att elever som blivit underkända i någon kurs kan läsa om den under höstterminen. Jag har gått tre år med denna klassen så jag tog studenten med dem men kommer tillbaka till hösten och gör klart det sista. Jag får alltså mitt slutbetyg i Maj nästa år :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
58 591
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
643
Senast: em76
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 943
Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 083
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp