Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska strax på spontantripp till Ystad :) ! Vad gör man där??

Åh, adlibris.... Jag beställde tre böcker förra fredagen (alltså den 12/7). Två av böckerna fanns inte på lager, utan fick beställas hem från leverantör. De tog några dagar, men de kom. Och nu har min beställning haft status "hanteras på lagret" i flera dagar... Från början satte de att förväntad leveranstid var 17-23 juli så, visst, de har ju en dag på sig att få hit böckerna.....(ha ha :cautious: ). Tur att det är böcker jag tekniskt sett inte behöver förrän till början av september när min kurs börjar!
 
Ska strax på spontantripp till Ystad :) ! Vad gör man där??

Åh, adlibris.... Jag beställde tre böcker förra fredagen (alltså den 12/7). Två av böckerna fanns inte på lager, utan fick beställas hem från leverantör. De tog några dagar, men de kom. Och nu har min beställning haft status "hanteras på lagret" i flera dagar... Från början satte de att förväntad leveranstid var 17-23 juli så, visst, de har ju en dag på sig att få hit böckerna.....(ha ha :cautious: ). Tur att det är böcker jag tekniskt sett inte behöver förrän till början av september när min kurs börjar!
Det var kanske någon från adlibris som läste här ;) , för alldeles nyss plingade det i telefonen: Paketet är på väg :) !
 
Vaknade precis men ligger och drar mig på loftet.
Har infört minst två sk ”kulturella dagar” per vecka. Allt för att bli mer allmänbildad som är mitt mål i livet. Så idag ska jag på museum! Tänkte även ta ett vinrelaterat stopp på Operans guldterass :angel:
 
Ska strax på spontantripp till Ystad :) ! Vad gör man där??

Åh, adlibris.... Jag beställde tre böcker förra fredagen (alltså den 12/7). Två av böckerna fanns inte på lager, utan fick beställas hem från leverantör. De tog några dagar, men de kom. Och nu har min beställning haft status "hanteras på lagret" i flera dagar... Från början satte de att förväntad leveranstid var 17-23 juli så, visst, de har ju en dag på sig att få hit böckerna.....(ha ha :cautious: ). Tur att det är böcker jag tekniskt sett inte behöver förrän till början av september när min kurs börjar!
Det är ungefär så för mig med, beställde tre böcker 5/7 som jag behöver till annat än nöjesläsning, nu verkar en av böckerna vara skickade idag och de två andra tycks dröja ytterligare... suck.
 
Mannen väckte mig 7.30 då hans klocka ringde - för att jag bett honom om det. Han väckte mig igen när han åkte vid 8.30. Jag vaknade av min väckarklocka 9.15. Och till sist av mig själv kl 11.00. Nu ligger jag fortfarande i sängen.

Jag som ville gå upp tidigt idag! :arghh:
 
Morr.

Det knackade på dörren och utanför står en ung man. Han frågar om det är Ok att hans bil står bakom mina uthus. Den kokar och han väntar på att få den hämtad med trailer. Jag nekar och säger att jag verkligen inte vill ha en massa folk och släpvagnar vid min källardörr. Han argumenterar en massa dumheter men går till slut med på att ställa bilen uppe vid vägen istället för helt dold.

Efter en stund kommer en annan bil och hämtar honom. Och strax fylls gården av folk. Bilen är tydligen fylld med stöldgods och folket som kommer har spårat bilen från en by en mil bort. Jag slår på regnumret och bilen ägs av en man från en annan kommun. En av de som kom visade sig ha ett barn som hade filuren som fb-vän. Så han kartlades rätt snabbt.

Flera hade ringt polisen, även under pågående stöld men polisen har inte tid. Jag gjorde ett försök jag med - i tanken att en tant som ringer kanske tas mer på allvar? De tog i alla fall mitt nummer.Tidigare hade de inte ens brytt sig om honom som fick en smäll av typen när han väckte honom inne på sin gård.

Men nu står bilen här. Utan luft i däcken. Väl synlig från vägen i alla fall. Och jag har gått runt och låst mina dörrar och uthus. Undrar hur länge den blir stående. I värsta fall får jag be grannen komma med lastmaskin och lyfta upp den på vägen. Då tar i alla fall vägverket hand om den.

Det lugna och händelselösa livet på landet.
 
Ska strax på spontantripp till Ystad :) ! Vad gör man där??

Åh, adlibris.... Jag beställde tre böcker förra fredagen (alltså den 12/7). Två av böckerna fanns inte på lager, utan fick beställas hem från leverantör. De tog några dagar, men de kom. Och nu har min beställning haft status "hanteras på lagret" i flera dagar... Från början satte de att förväntad leveranstid var 17-23 juli så, visst, de har ju en dag på sig att få hit böckerna.....(ha ha :cautious: ). Tur att det är böcker jag tekniskt sett inte behöver förrän till början av september när min kurs börjar!
Haha mina hann levereras innan status ändrades
 
Morr.

Det knackade på dörren och utanför står en ung man. Han frågar om det är Ok att hans bil står bakom mina uthus. Den kokar och han väntar på att få den hämtad med trailer. Jag nekar och säger att jag verkligen inte vill ha en massa folk och släpvagnar vid min källardörr. Han argumenterar en massa dumheter men går till slut med på att ställa bilen uppe vid vägen istället för helt dold.

Efter en stund kommer en annan bil och hämtar honom. Och strax fylls gården av folk. Bilen är tydligen fylld med stöldgods och folket som kommer har spårat bilen från en by en mil bort. Jag slår på regnumret och bilen ägs av en man från en annan kommun. En av de som kom visade sig ha ett barn som hade filuren som fb-vän. Så han kartlades rätt snabbt.

Flera hade ringt polisen, även under pågående stöld men polisen har inte tid. Jag gjorde ett försök jag med - i tanken att en tant som ringer kanske tas mer på allvar? De tog i alla fall mitt nummer.Tidigare hade de inte ens brytt sig om honom som fick en smäll av typen när han väckte honom inne på sin gård.

Men nu står bilen här. Utan luft i däcken. Väl synlig från vägen i alla fall. Och jag har gått runt och låst mina dörrar och uthus. Undrar hur länge den blir stående. I värsta fall får jag be grannen komma med lastmaskin och lyfta upp den på vägen. Då tar i alla fall vägverket hand om den.

Det lugna och händelselösa livet på landet.
Men så obehagligt!
Trist att polisen gör ingenting :(
 
Morr.

Det knackade på dörren och utanför står en ung man. Han frågar om det är Ok att hans bil står bakom mina uthus. Den kokar och han väntar på att få den hämtad med trailer. Jag nekar och säger att jag verkligen inte vill ha en massa folk och släpvagnar vid min källardörr. Han argumenterar en massa dumheter men går till slut med på att ställa bilen uppe vid vägen istället för helt dold.

Efter en stund kommer en annan bil och hämtar honom. Och strax fylls gården av folk. Bilen är tydligen fylld med stöldgods och folket som kommer har spårat bilen från en by en mil bort. Jag slår på regnumret och bilen ägs av en man från en annan kommun. En av de som kom visade sig ha ett barn som hade filuren som fb-vän. Så han kartlades rätt snabbt.

Flera hade ringt polisen, även under pågående stöld men polisen har inte tid. Jag gjorde ett försök jag med - i tanken att en tant som ringer kanske tas mer på allvar? De tog i alla fall mitt nummer.Tidigare hade de inte ens brytt sig om honom som fick en smäll av typen när han väckte honom inne på sin gård.

Men nu står bilen här. Utan luft i däcken. Väl synlig från vägen i alla fall. Och jag har gått runt och låst mina dörrar och uthus. Undrar hur länge den blir stående. I värsta fall får jag be grannen komma med lastmaskin och lyfta upp den på vägen. Då tar i alla fall vägverket hand om den.

Det lugna och händelselösa livet på landet.

Säg att du tror det ligger en tjuvskjuten varg i den. Då kommer de direkt :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 961
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 132
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 220
Senast: Enya
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 733
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp