Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, herregud! Sambon vill byta bilar. Båda två. Den ena har han haft ett år och köptes ny. Min bil har vi väl haft 2 år max. 🙄
Jag fräste att "Nu jävlar har vi de bilar vi har! Du säljer inte din bil och loosar en massa pengar på att köpa en till fabriksny!"
Fick raptus! Han insåg att det var läge att backa.. :laugh:
Nu kom han berättade att han skulle få hem sonens bil för att fixa och sälja istället. Så har han ett projekt iaf och vi slipper väl tjat om bilbyte inom kort iaf. Bra lösning! :up:
 
Ska ju ta det lugnt några dagar..

Så idag har jag bara (utöver lite hundpyssel och sånt där...) diskat upp och packat undan allt porslin som blev panikutflyttat och ställt i hela köket nu när jag var borta. Ty som grädde på badrumsmoset så sprang varmvattenröret i badrummet läck i helgen = total översvämning i köket, forsade vatten i skåpen och hela golvet stod under vatten när föräldrarna kom hit på lördagen :eek:

Men eftersom jag är som jag är, så känner jag mest att vilken jäkla tur att det hände nu under renoveringsprocessen och inte när badrummet var färdigrenoverat :up: Gamla rör är inte speciellt pålitliga och när ett ger upp så verkar resten följa och nu blir ju rubbet bytt i en och samma vända :)
 
Försöker göra en perfekt spotifylista. Det är... svårt :p Jag började för ett tag sedan och lägger nu till allt jag kan komma på som passar in hyfsat. Är för tillfället uppe i 88 låtar, en blandning som skulle få de flesta att se ut som levande frågetecken - och det känns som om jag saknar massor av musik...
 
Packar o donar inför resan till stugan imorrn... e ju tur jag vet jag vart där lika länge förr o klarat ta mig dit... cyklar sista biten o de blir ju en del mat o böcker för sju dagar.. ^^
 
Puh - jag tror att jag har lyckats rädda min tårta från smältdöden (alltså inte svältdöden ;) ) !! Marsipanen började bli fuktig i kylskåpet, och det är säkert för att det är så varmt. Så....på med ACn igen och in med ett par byttor bikarbonat i kylskåpet (för att suga upp fukt). Och nu är tårtan torr och fin igen :) !! Nu ska den bara klara en resa till Malmö (15 mil) imorgon också..... :nailbiting: TUR att den som ska få den redan har sett bild på hur den såg ut, om den nu inte skulle vara i så fint skick när den kommer fram...... :D
 
Hemma i stan igen, en semesterdag kvar innan jag ska börja jobba igen. Suck.
Kom hem till stinkande badrum dessutom :meh: det blev alltså inte bättre som det blev förra året. Blir nog dags för rörmokaren snart ... är nog värt det då jag vill inte själv behöva flytta undan badkaret som står i vägen.
Just nu är det okej iallafall :cautious: får se hur länge det håller sig...
 
Hemma i stan igen, en semesterdag kvar innan jag ska börja jobba igen. Suck.
Kom hem till stinkande badrum dessutom :meh: det blev alltså inte bättre som det blev förra året. Blir nog dags för rörmokaren snart ... är nog värt det då jag vill inte själv behöva flytta undan badkaret som står i vägen.
Just nu är det okej iallafall :cautious: får se hur länge det håller sig...
Häll i kokande vatten i avloppet, alltså där vattnet från duschen åker.
 
Och självklart börjar en hetta just när jag ska börja jobba igen och behöva ta på mig arbetskläderna.. :meh:
Jag ber och hoppas att de inte hunnit flytta på vårt kontor, det var så skönt svalt där förut i typ källaren. Men om vi har flyttat upp redan så måste vi sitta i det heta glashuset med alla andra ... :nailbiting::arghh:
 
Gör det skillnad från hett vatten från kranen ned i badkarets avlopp?
Det vet jag faktiskt inte. Borde inte spela någon större roll. Varmvatten löser ju upp lite mer än om det är kallt.
Oftast kan lukten bero på att det är för lite vatten i själva hållaren. Därför det luktar om man inte använt duschen på ett tag.
 
Gött med semester 😎
F54731CD-F05B-4A9C-8E24-3600BFBBBF08.jpeg
 
Det vet jag faktiskt inte. Borde inte spela någon större roll. Varmvatten löser ju upp lite mer än om det är kallt.
Oftast kan lukten bero på att det är för lite vatten i själva hållaren. Därför det luktar om man inte använt duschen på ett tag.
Det är definitivt avloppet. Jag kan inte lukta närmare nu då doften är borta (för nuet...), men det har hänt flera gånger och då har jag alltid kommit fram till avloppet i badkaret.

Och jo, hett vatten hjälper ett tag. Men sen är det som att det börjar torka upp där nere och då stinker det igen. Dags för rensning gissar jag, men som sagt - badkaret står i vägen, därmed tanken på rörmokare 😅
 
Tjohoooo är typ inte en käft på armemuseum! Vi kan bilda oss i lugn och ro!
Armemuseum är ett av mina favoritmuseum. Försöker att kolla de flesta av deras utställningar. Dessutom så är det svalt på sommaren och de har en del kul saker i shopen (jag har själv brickan med nakna värnpliktiga från 1919 och den har även varit poppis som present).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 550
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 434
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
500
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp