Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bokar in semester! High Chaparral 16-18, Astrid Lindgren 18-21 juni. Eskilstuna 26-27 juni, Kolmården 3-5 juli skara sommarland 13-16 juli Danmark och bla Legoland 17/7-6/8, Göteborg 6/8-9/8 med Liseberg, kompisresa 25-27 augusti kanske att barnen blir less på semester i sommar? :rofl: Farligt med föräldrarledigt och lite mycket tid över!

Tanken är att min häst ska på utbildning hela sommaren och åringen på bete så nu ska bara barnens ponnys hitta sommarspa! Märkligt att de svåraste att lösa är tillsyn för ponnys 🤷🏼‍♀️

Åh herregud, vi ska till ett av ovanstående! :laugh: Bokade precis (frågade dottern vad hon vill göra på sommarlovet och fick till svar " gå på djurpark och bo på hotell" :love: ) och kände liksom att vad bra, nu är semesterplanerna fixade, nu behöver jag inte planera något mer! :p
 
Åh herregud, vi ska till ett av ovanstående! :laugh: Bokade precis (frågade dottern vad hon vill göra på sommarlovet och fick till svar " gå på djurpark och bo på hotell" :love: ) och kände liksom att vad bra, nu är semesterplanerna fixade, nu behöver jag inte planera något mer! :p
Ja det brukar räcka med ett ställe... iofs hade vi under många år årskort på Kolmården eftersom att vi har en timme dit... det är ju inte billiga ställen heller...
 
Åh herregud, vi ska till ett av ovanstående! :laugh: Bokade precis (frågade dottern vad hon vill göra på sommarlovet och fick till svar " gå på djurpark och bo på hotell" :love: ) och kände liksom att vad bra, nu är semesterplanerna fixade, nu behöver jag inte planera något mer! :p
Ja jag vet de blev lite mycket kanske 🙈😂 allt utom Legoland är dock med släkt eller kompisar. Låter mysigt med hotell 😍
 
Vi brukar också gå banans med utflykter maj till september. Vi brukat åka iväg på nått i stort sett varje helg för att mata känslan av sommar och ledighet. Har vi bestämt oss för nått av de dyrare resmålen brukar vi planera in det under lågsäsong i maj tidig juni. Billigare kortare köer och inte sällan bättre väder. Låter som att ni kommer ha väldigt rolig sommar. Och sen en frustrerande sommar om tre år när fyraåringen insisterar på att där har jag ALDRIG varit förut 😅
 
Suck. Vab. Älskar att vara med mina barn men idag hade jag verkligen behövt jobba, ligger efter på alla plan.

Egentligen sambons tur att vabba men han åkte tidigt till jobbet, när jag skulle klä på lilltjejen upptäckte jag massor med prickar.. oklart om det beror på att hon var i simhallen igår och reagerat på kloret eller något annat. Men nu sitter vi här och kollar på bluey istället...
 
Inne och pausar efter morgonturen. Funderar på vad som ska göras resten av dagen. (Eller rättare sagt hur det som ska göras ska utföras när Lilleman mest vill hänga i famnen men är för nyfiken för att hänga i sele vänd mot mig...)
 

Bifogade filer

  • 20230526_092701.jpg
    20230526_092701.jpg
    475,5 KB · Visningar: 20
Vi fick en liknande present för några år sen, ett presentkort på ett hotell. Hade/har inga barnvakter så presentkortet användes till buffe på hotellet för hela familjen.

Vi också! Det presentkortet förföll

Vi fick pengar så just det är inget praktiskt problem iaf :)
Jag bryr mig inte heller så mycket om själva upplevelsen och om den blir av eller inte. Utan mer att denna nära släkting uppenbarligen inte har insett vår livssituation tillräckligt mycket, eller helt enkelt inte tänkte på det.
 
Förbereder grillmat till eftermiddagen. Barnens pappa jobbar övertid så vi kommer låna hans trädgård och grill. Det är en del av sommarplaner med barnen : grilla och njut av skogen/stranden osv. Grilla korv, köttbullar osv kostar inte mer än en vanlig måltid hemma så det kommer det bli mycket av i sommar :love:
 
Suck. Vab. Älskar att vara med mina barn men idag hade jag verkligen behövt jobba, ligger efter på alla plan.

Egentligen sambons tur att vabba men han åkte tidigt till jobbet, när jag skulle klä på lilltjejen upptäckte jag massor med prickar.. oklart om det beror på att hon var i simhallen igår och reagerat på kloret eller något annat. Men nu sitter vi här och kollar på bluey istället...
Prickarna försvann strax före lunch så klor är fortfarande högst misstänkt. När lilltjejen vaknat efter sovstund åkte vi till lekplats och hade en jättemysig eftermiddag, så dagen blev ändå riktigt bra :)
 
Jag är i chock. Min dotter på drygt 18 månader börjar sakta säga två ordsmeningar som tex näe pappa (nej pappa), mea pappa (mera pappa). Nu får jag visserligen höra ofta från förskolan att hon kan många ord och pratar mycket men ändå, det känns tidigt med två ords meningar. Kan iofs bero på att hennes yngsta storebror knappt ens pratade vid 18 månaders ålder :rofl:
 
Jag är i chock. Min dotter på drygt 18 månader börjar sakta säga två ordsmeningar som tex näe pappa (nej pappa), mea pappa (mera pappa). Nu får jag visserligen höra ofta från förskolan att hon kan många ord och pratar mycket men ändå, det känns tidigt med två ords meningar. Kan iofs bero på att hennes yngsta storebror knappt ens pratade vid 18 månaders ålder :rofl:
Här har lillasyster också babblat på ordentligt från tidig ålder. Mormor säger ibland att hon lättare förstår henne 2.5 år) än 5-åringen. Hon är så tydlig i sitt uttal på nåt vis och har kört långa meningar tidigt.
 
Jag är i chock. Min dotter på drygt 18 månader börjar sakta säga två ordsmeningar som tex näe pappa (nej pappa), mea pappa (mera pappa). Nu får jag visserligen höra ofta från förskolan att hon kan många ord och pratar mycket men ändå, det känns tidigt med två ords meningar. Kan iofs bero på att hennes yngsta storebror knappt ens pratade vid 18 månaders ålder :rofl:
Min lilla E säger också några tvåordsmeningar, ofta "mamma/storebrors namn/pappa/snutte där" eller liknande. Hon kommunicerar med ganska många ord och gester men pratar ganska grötigt så det är nog bara vi närmaste som fattat. Storebror var 2,5 när han började prata så jag är superimponerad av henne 😊
 
Kom att tänka på en farmor/mormor vi träffade på lekplatsen igår som konsekvent kallade storebror för "hon", trots att jag sa han och även kallade honom vid namn. (Visserligen ett namn som blir tjejvarianten om man byter 'e' på slutet mot 'a').

Storebror har blont, tjockt hår till axlarna men var i övrigt ganska neutralt klädd i ljusgrå hoodie, gula mjukisar och paw patrolkeps. Blir inte direkt störd eller irriterad men visst är det fascinerande att håret och uppfattningen om normer påverkar vissa så starkt...
 
Kom att tänka på en farmor/mormor vi träffade på lekplatsen igår som konsekvent kallade storebror för "hon", trots att jag sa han och även kallade honom vid namn. (Visserligen ett namn som blir tjejvarianten om man byter 'e' på slutet mot 'a').

Storebror har blont, tjockt hår till axlarna men var i övrigt ganska neutralt klädd i ljusgrå hoodie, gula mjukisar och paw patrolkeps. Blir inte direkt störd eller irriterad men visst är det fascinerande att håret och uppfattningen om normer påverkar vissa så starkt...
Min styvfars mamma envisades ideligen med att ändra namn på min brorsdotter, för att hon ansåg att det var finare 😳 (det var det verkligen inte!)

Min morbror kallade både mig och min bror för helt andra namn än det vi heter under hela vår uppväxt. Så obegripligt varför man gör så.
 
Kom att tänka på en farmor/mormor vi träffade på lekplatsen igår som konsekvent kallade storebror för "hon", trots att jag sa han och även kallade honom vid namn. (Visserligen ett namn som blir tjejvarianten om man byter 'e' på slutet mot 'a').

Storebror har blont, tjockt hår till axlarna men var i övrigt ganska neutralt klädd i ljusgrå hoodie, gula mjukisar och paw patrolkeps. Blir inte direkt störd eller irriterad men visst är det fascinerande att håret och uppfattningen om normer påverkar vissa så starkt...

Min dotter blir kallad ”han” så fort hon inte har rosa/blommigt på sig 🤷‍♀️ Har nästan inget hår ännu.
 
Jag har vilat och grabben sett på Fem myror. I morse var vi först ute och red och sen på bollkul. Nu ska vi ner på stan en sväng. Pappan är inte hemma i helgen så vi får roa oss bäst vi kan själva.
 
Jag är i chock. Min dotter på drygt 18 månader börjar sakta säga två ordsmeningar som tex näe pappa (nej pappa), mea pappa (mera pappa). Nu får jag visserligen höra ofta från förskolan att hon kan många ord och pratar mycket men ändå, det känns tidigt med två ords meningar. Kan iofs bero på att hennes yngsta storebror knappt ens pratade vid 18 månaders ålder :rofl:

Min på 16 månader kan fyra ord, varav ”där” fortfarande används 97% av språkbruket :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
77 78 79
Svar
1 562
· Visningar
82 678
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 343
Senast: turbofling
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 213
Senast: Praefatio
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 816
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp