Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stämmer. Spill the beans, vad är din erfarenhet?
Jag bor 8 minuters promenad därifrån så det hade ju varit praktiskt att handla där. Men de är så otrevliga att jag aldrig köper något där!

Först skulle vi köpa barnvagn, det var inga andra kunder i butiken. Men de ville inte svara på några frågor. Så vi handlade inte.

Sen hade vi köpt barnvagn och en babyskyddsadapter. Gick dit och frågade om vi kunde få prova att babyskyddet vi ville ha skulle passa. Det fick vi inte 😮 för hon var helt säker på att det inte skulle passa. Jag ruttnade, köpte babyskyddet från ett annat ställe och givetvis passade det!
 
Jag bor 8 minuters promenad därifrån så det hade ju varit praktiskt att handla där. Men de är så otrevliga att jag aldrig köper något där!

Först skulle vi köpa barnvagn, det var inga andra kunder i butiken. Men de ville inte svara på några frågor. Så vi handlade inte.

Sen hade vi köpt barnvagn och en babyskyddsadapter. Gick dit och frågade om vi kunde få prova att babyskyddet vi ville ha skulle passa. Det fick vi inte 😮 för hon var helt säker på att det inte skulle passa. Jag ruttnade, köpte babyskyddet från ett annat ställe och givetvis passade det!

Men fy vad trist! Nej service verkar ju inte vara deras starkaste sida.. Jag blev också otaggad på att handla där, men behövde verkligen lite prylar. Störigt var också att det inte gick att komma fram överallt med dubbelvagn. Känns inte riktigt som om de reflekterat kring vilka deras kunder är.
 
Ligger i sängen och lyssnar på Es trötta andetag och bröderna tjafsar i ett annat rum. Vi byter dag imorgon men jag känner mig inte klar.

Ibland tycker jag att det är skönt att få paus, mitt liv med barn har varit intensivt sen start, men ibland kommer dessa stunder där jag inser att jag kommer missa halva deras uppväxt. Fick frågan för ett tag sen om vi inte funderat på varann helg-konceptet, absolut men är det jag eller pappan som ska få ännu mindre tid med barnen ?
 
Ligger i sängen och lyssnar på Es trötta andetag och bröderna tjafsar i ett annat rum. Vi byter dag imorgon men jag känner mig inte klar.

Ibland tycker jag att det är skönt att få paus, mitt liv med barn har varit intensivt sen start, men ibland kommer dessa stunder där jag inser att jag kommer missa halva deras uppväxt. Fick frågan för ett tag sen om vi inte funderat på varann helg-konceptet, absolut men är det jag eller pappan som ska få ännu mindre tid med barnen ?
Vad innebär varannan helg-konceptet? Eller det kan jag kanske räkna ut, men hur har ni det nu och vad skulle skillnaden bli? Låter tufft iallafall ❤️
 
Vad innebär varannan helg-konceptet? Eller det kan jag kanske räkna ut, men hur har ni det nu och vad skulle skillnaden bli? Låter tufft iallafall ❤️

Vi har varann vecka eftersom det fungerar bäst ihop med mitt jobb. Jag arbetar tex hemifrån 4 dagar av 5 när jag har barnen och barnfri vecka är jag 4 dagar av 5 på kontoret.

Vi har fått tips om att man kan ha barn 2+2+3, dvs ha barn 2 dagar, 2 dagar utan barn och sen 3 dagar med barn. Men det skulle innebära olika dagar varje vecka och funkar inte med mina möjligheter att arbeta hemifrån. Vilket är nödvändigt för att kunna arbeta kvar eftersom det tar 1,5 timme att åka från jobbet vid bra väglag, hämta alla barn och sen hem de enstaka dagar jag jobbar på kontoret när jag har barnen.

Varann-vecka koncept är helt enkelt att man träffar barnen varann helg.
 
Vi har varann vecka eftersom det fungerar bäst ihop med mitt jobb. Jag arbetar tex hemifrån 4 dagar av 5 när jag har barnen och barnfri vecka är jag 4 dagar av 5 på kontoret.

Vi har fått tips om att man kan ha barn 2+2+3, dvs ha barn 2 dagar, 2 dagar utan barn och sen 3 dagar med barn. Men det skulle innebära olika dagar varje vecka och funkar inte med mina möjligheter att arbeta hemifrån. Vilket är nödvändigt för att kunna arbeta kvar eftersom det tar 1,5 timme att åka från jobbet vid bra väglag, hämta alla barn och sen hem de enstaka dagar jag jobbar på kontoret när jag har barnen.

Varann-vecka koncept är helt enkelt att man träffar barnen varann helg.
Då förstår jag bättre, svårt när jobbet ställer till det, och det låter kämpigt att vara utan barnen så långa perioder ❤️
 
Apropå färger på kläder så ärvde lillasyster en hel del av brorsans kläder som bebis. Då mycket neutralt (grått, grönt, gult).
Hennes favorit nu som bestämd 2.5-åring? Rosa! Allt ska vara rosa. Skor, byxor, tröja. Hon vill ha ek rosa cykel, rosa bil, liten rosa traktor. Rosa rosa rosa O_o:cautious::D.

Storebror vill ha regnbågsfärger, vilket är jäkligt svårt att hitta på tex byxor tycker jag.
 
Apropå färger på kläder så ärvde lillasyster en hel del av brorsans kläder som bebis. Då mycket neutralt (grått, grönt, gult).
Hennes favorit nu som bestämd 2.5-åring? Rosa! Allt ska vara rosa. Skor, byxor, tröja. Hon vill ha ek rosa cykel, rosa bil, liten rosa traktor. Rosa rosa rosa O_o:cautious::D.

Storebror vill ha regnbågsfärger, vilket är jäkligt svårt att hitta på tex byxor tycker jag.

Tror att du hittar förklaringen bland kompisarna på förskolan ;)
 
Apropå färger på kläder så ärvde lillasyster en hel del av brorsans kläder som bebis. Då mycket neutralt (grått, grönt, gult).
Hennes favorit nu som bestämd 2.5-åring? Rosa! Allt ska vara rosa. Skor, byxor, tröja. Hon vill ha ek rosa cykel, rosa bil, liten rosa traktor. Rosa rosa rosa O_o:cautious::D.

Storebror vill ha regnbågsfärger, vilket är jäkligt svårt att hitta på tex byxor tycker jag.
Min systerdotter hade en period där hon bara ville ha kläder som var rosa eller eventuellt en kombination av rosa, lila och ljusblå. Hittade en jättebra t-shirt till henne med just de färgerna men tyvärr var det en rosa katt på som hade en svart nos och därför kunde hon absolut inte ha på sig den 😅. Under samma period slutade hon också äta falukorv med kommentaren ”prinsessor äter bara prinskorv” 😂😂. Min syster var i upplösningstillstånd.
 
Min systerdotter hade en period där hon bara ville ha kläder som var rosa eller eventuellt en kombination av rosa, lila och ljusblå. Hittade en jättebra t-shirt till henne med just de färgerna men tyvärr var det en rosa katt på som hade en svart nos och därför kunde hon absolut inte ha på sig den 😅. Under samma period slutade hon också äta falukorv med kommentaren ”prinsessor äter bara prinskorv” 😂😂. Min syster var i upplösningstillstånd.
Glitter går bra här, så en svart med katt och glitter gillar hon med :D.
 
19:30 - 20:30 - Mat till båda, barnläggning
22:00 - föräldraläggning
23:15 - M vaknar hungrig, får mat
01:15 - 01:35 - båda vaknar, tröstas om, somnar
03:15 - H vaknar hungrig, får mat
03:18 - M vaknar av H, får också mat
04:00 - båda sover igen
04:10 - jag kör till jobbet och sover två ovärderliga timmar i ett jourrum
(empirin säger att båda sedan sover till mellan 06 och 07, så hemmaföräldern lämnades inte i kaos)
 
19:30 - 20:30 - Mat till båda, barnläggning
22:00 - föräldraläggning
23:15 - M vaknar hungrig, får mat
01:15 - 01:35 - båda vaknar, tröstas om, somnar
03:15 - H vaknar hungrig, får mat
03:18 - M vaknar av H, får också mat
04:00 - båda sover igen
04:10 - jag kör till jobbet och sover två ovärderliga timmar i ett jourrum
(empirin säger att båda sedan sover till mellan 06 och 07, så hemmaföräldern lämnades inte i kaos)
Men det är dubbel kärlek med tvillingar ;) Våra nätter börjar bli lugnare, tack vare att Cajsa i regel sover bra. Carl är fortfarande bökig vissa nätter. Så visst, en hel natts sömn var längesen, men allt är relativt 😅
 
Jo, helt klart dubbel kärlek. Men det är en välsignelse att man glömmer/förtränger med tiden... 😴
Ja, jag sa häromdagen till min sambo att vi väl aldrig haft så jobbiga nätter egentligen 🙈. Han påminde mig då om den första tiden när vi matade var tredje timme och det tog en timme att mata och byta blöja och sedan skulle de nattas om och därefter ställde vi klockan på att gå upp om en timme igen 😅. Inte konstigt att jag inte uppskattade bebistiden.
 
Idag gav jag en slängpuss till S, han låtsades fånga den, stoppade in den innanför halslinningen i tröjan och stoppade sedan ner hela handen och låtsades ta upp den igen, stoppa den i munnen och sa NAMNAM. 😂😂. Så roligt när de lär sig saker man själv inte lärt dem??
 
Ja, jag sa häromdagen till min sambo att vi väl aldrig haft så jobbiga nätter egentligen 🙈. Han påminde mig då om den första tiden när vi matade var tredje timme och det tog en timme att mata och byta blöja och sedan skulle de nattas om och därefter ställde vi klockan på att gå upp om en timme igen 😅. Inte konstigt att jag inte uppskattade bebistiden.
Precis så. Hade man inte glömt såpass effektivt så hade nog begreppet småsyskon inte existerat... :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
75 76 77
Svar
1 530
· Visningar
79 763
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 325
Senast: turbofling
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 196
Senast: Praefatio
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 802
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp