Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag men jag fortsätter väl på temat beklaganden över nattligheter då ;)

Jag och min man fick en gemensam födelsedagspresent av en nära släkting. Middag och övernattning på ett hotell hyfsat i närheten. Såklart en väldigt god tanke och jättegeneröst! Det är ju bara den lilla detaljen att det inte finns på världskartan att vi skulle kunna komma iväg på något sådant inom hyfsat framtid (utan att ta med oss barnen då men det var väl inte riktigt tanken...). Så presenten var väl mest en påminnelse om vad som inte funkar 😞 Och personen borde ha insett det från början tycker jag...
Min unge gillar hotell! Så jag röstar för att ta med barnen. Det blir inte samma sak, men kan bli jättetrevligt!

sambon, jag och barnet var 5km bort och hade minisemester. Gick på museum, åt middag och frukost samt bara myste. Blev vin på rummet när barnet somnade. Barnet är snart två år
 
Jobbar och är lite ledsen över att alla kollegor är iväg på utbildning i 2 dagar på västkusten. Det är min barnvecka och det finns ingen barnvakt alls att tillfråga så chefen löste möjligheten till arbete istället. Jag ska få en del av utbildningen när de är tillbaka eftersom schemat är hemligt än så länge.
 
Jag lämnade en riktigt ledsen S på förskolan idag, usch vad det känns i hjärtat 😭. Det är nåt som kommit den här våren, tidigare har han alltid bara sprungit in och knappt sagt hejdå men nu gråter han och sträcker sig efter mig trots att hans favoritfröken tog honom i famnen. H travade in som vanligt dock, tur att det inte är två ledsna barn i allafall.
Vet att det brukar gå över fort men det är så hemskt i stunden.
 
Och bara för att väga upp mitt klagande igår så vaknade jag idag vid 05 (utan anledning, kul att vara gravid...) och då låg lilla ungen med huvudet ingosat i min hals och sov så gott. Herrejävlar vad söta och underbara de kan vara, också.

Idag är jag ledig och ska bara hänga med ungen och inte försöka få massa grejer gjorda samtidigt.
 
Så trött. Inte nog med att jag är gravid och måste kissa minst två gånger på natten så väckte dottern mig tre gånger i natt för att kissa. Sista gången somnade hon inte om så tio i fem i morse var jag klarvaken, trött och irriterad. Gissa om hon tyckte livet var pest och pina när hon väl skulle gå upp vid sju eftersom hon 30 minuter tidigare till slut somnade :angel:
 
Min unge gillar hotell! Så jag röstar för att ta med barnen. Det blir inte samma sak, men kan bli jättetrevligt!

sambon, jag och barnet var 5km bort och hade minisemester. Gick på museum, åt middag och frukost samt bara myste. Blev vin på rummet när barnet somnade. Barnet är snart två år

Våra barn älskar hotell och vi skulle säkert ha det toppen om vi bodde på hotell med dem! Det var mer grejen att vi fick en present vars syfte var "här får ni åka iväg på tu man hand det behöver vi ni verkligen", men presenten sa i praktiken "här är något som ni inte kommer kunna göra"...
 
I bilen på väg till Skansen. Tränar på det här med att komma ut genom dörren på dagsutflykt med två små, det tar sig! Igår hade vi en toppendag i stan, liten sov mestadels och stor tog fram sin ”bland folk”-personlighet 😄 Får se om vi har samma flyt idag! Nu sover stor så det verkar lovande att hon är pigg när vi är där, och liten stirrar upp i taket så hoppas han ska sova en stund sen. Föräldrar har macka-och-vätskepaus:up:

Hoppas på att få en ny erfarenhet av Skansen, var där på midsommar sist och det var en tabbe 😅 Typ sommarens varmaste dag, fullt och svettigt i kollektivtrafik, fulla restauranger och långa toalettköer på Skansen, inte en enda skuggplats där man kunde sitta och både barn och vuxna skrek mest 😆
 
Våra barn älskar hotell och vi skulle säkert ha det toppen om vi bodde på hotell med dem! Det var mer grejen att vi fick en present vars syfte var "här får ni åka iväg på tu man hand det behöver vi ni verkligen", men presenten sa i praktiken "här är något som ni inte kommer kunna göra"...

Vi fick en liknande present för några år sen, ett presentkort på ett hotell. Hade/har inga barnvakter så presentkortet användes till buffe på hotellet för hela familjen.
 
Woho om 22 dagar går jag på min första semesterperiod, sen kommer jag jobba barnfria veckor och ha föräldraledigt mina barnveckor under hela sommaren :D:love:

Jag har så mycket planer för sommaren med mina barn eftersom jag äntligen har semester efter flera år som student och sen provanställd förra sommaren
 
Har varit ute på en kort promenad så dottern fick cykla lite. Men är fortfarande massor med grus kvar på vägarna efter vinterns sandande, så det känns lite riskfyllt i kurvorna :p
 
Bokar in semester! High Chaparral 16-18, Astrid Lindgren 18-21 juni. Eskilstuna 26-27 juni, Kolmården 3-5 juli skara sommarland 13-16 juli Danmark och bla Legoland 17/7-6/8, Göteborg 6/8-9/8 med Liseberg, kompisresa 25-27 augusti kanske att barnen blir less på semester i sommar? :rofl: Farligt med föräldrarledigt och lite mycket tid över!

Tanken är att min häst ska på utbildning hela sommaren och åringen på bete så nu ska bara barnens ponnys hitta sommarspa! Märkligt att de svåraste att lösa är tillsyn för ponnys 🤷🏼‍♀️
 
Bokar in semester! High Chaparral 16-18, Astrid Lindgren 18-21 juni. Eskilstuna 26-27 juni, Kolmården 3-5 juli skara sommarland 13-16 juli Danmark och bla Legoland 17/7-6/8, Göteborg 6/8-9/8 med Liseberg, kompisresa 25-27 augusti kanske att barnen blir less på semester i sommar? :rofl: Farligt med föräldrarledigt och lite mycket tid över!

Tanken är att min häst ska på utbildning hela sommaren och åringen på bete så nu ska bara barnens ponnys hitta sommarspa! Märkligt att de svåraste att lösa är tillsyn för ponnys 🤷🏼‍♀️
Vilken turné ni ska ut på! Bli både lite avundsjuk och lite trött samtidigt :rofl::o:rofl:
 
Har varit ute på en kort promenad så dottern fick cykla lite. Men är fortfarande massor med grus kvar på vägarna efter vinterns sandande, så det känns lite riskfyllt i kurvorna :p
Å ja!! Vår 4 åring har för ovana att hålla i hundens koppel mellan hunden och mig när vi är ute och går, jag har försökt förklara att han kommer göra väldigt illa sig om hunden springer iväg men nej då han kommer inte ramla. I helgen var vi ut med husvagnen och hunden tyckte de var väldigt spännande med nya dofter, backade och ”kastade sig iväg” jag hann inte med och barnet flög efter :arghh: knän händer och armbågar blev ordentligt skrapade 😔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
77 78 79
Svar
1 562
· Visningar
82 654
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 343
Senast: turbofling
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 213
Senast: Praefatio
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 816
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp