Vad gör vi? Del CIX

Precis samma här, eller nej jag tänkte öppna en flaska. Så bara att hoppa in i bilen och pallra sig iväg!
Jag väntar mest på att någon annan i familjen ska komma hem, vi har en gästhund som har lite tendenser till seperationsångest så jag vill inte lämna henne själv här hemma. Hemma hos sig är hon trygg men här står hon och piper utanför dörren bara jag går på toa. :meh: Men snart borde första ungen dyka upp så sen kan jag åka! :D
 
Portvin var ordet. Kanske ska börja tulla på min tunna, den innehåller ca 7,5 liter...
DSC_0044.JPG
 
Började dagen med att hjälpa till att ta ut en moderlös fölis på lite utevistelse. Blev extra spännande då den stela åldriga inlånade shettiskompisen slet sig och drog järnet på stallplan. Nåja. Den kom glatt när det skamlades med en foderhink och den såg lycklig ch upplivad ut efterår den lille luringen. Vi fick se att även gamla överviktiga herrar kan springa fort :D

Lunchade och sedan handsydde jag den alltför generösa slitsen på en balklänning. Klänningen ska till Blå Hallen imorgon. Dock utan mig tyvärr.
 
Jag försöker läsa en bok och samtidigt ta anteckningar på datorn, min kusin sitter jämte och klickar på alla tangenter. Har typ 20 olika flikar öppnade och fem hundra dokument hon skapat och bara klickat på random tangenter i. Det har inte ens gått 2 av 24 timmar och jag är redan helt klar :laugh:

Just ja, de jagar katterna också och tycker att katterna är tråkiga som går och gömmer sig när de skriker och springer runt. Mycket förvånande :cautious:
 
Ont i huvudet av SKL och SCB. Har diskat och funderar nu på bästa sätten att smutsa ner den igen, aka laga mat. Inga tomater så jag kan göra en sallad, ingenting i frysen, förutom, ja! Köttfärssås. Stoppar jag in den i micron och kokar spaghetti så minimeras disken. :grin: Just nu är det på nivån. Vilken mat kräver minst disk? Om man undantar ramennudlar och mackor.
 
Ont i huvudet av SKL och SCB. Har diskat och funderar nu på bästa sätten att smutsa ner den igen, aka laga mat. Inga tomater så jag kan göra en sallad, ingenting i frysen, förutom, ja! Köttfärssås. Stoppar jag in den i micron och kokar spaghetti så minimeras disken. :grin: Just nu är det på nivån. Vilken mat kräver minst disk? Om man undantar ramennudlar och mackor.
Fil/yoghurt. :)
 

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 541
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 287
Senast: farin
·
Kläder & Bli fin Jag har något kryp som tuggar på mina yllekläder. Om det är mal eller pälsänger vet jag inte. Nu hade tydligen sambon drabbats också, en...
Svar
16
· Visningar
1 128
Senast: Stergo
·
Hemmet Ja nu är det så att jag ska ärva sommarstugan, den är från 1955 och 60kvm boendeyta. Har öppen spis i källaren och "uppe". Den sitter...
2
Svar
20
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Fototråd del II
  • Bästa sms-appen
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp