Vad gör vi? Del CIX

På väg in till stan, ska greja lite på skolan innan jag möter upp min kompis. Känns konstigt att vara där som sjukskriven, men ja.. På kvällarna går det bra. 😅
 
Jobbet och stallet klart.
Tyvärr är en av ponnyerna superhalt på höger fram. Inget sår, ingen svullnad och ingen reaktion på något särskilt ställe.
Han var iaf inte värre däran än att han kunde slå med benet när övriga hästar fick mat, flirta med ett sto som vi linkade förbi och äta som om det inte fanns någon morgondag.
Får göra ny kontroll imorgon men det är väldigt märkligt :cautious:

Nu ska jag plocka ur diskmaskinen och sen duscha, kolla på skidor och äta något.
 
20191122_193913.jpg
 
Ok, kaos. Det finns en säng som den skygga/blyga katten brukar gömma sig i/under. Men vi har stängt dörren till det rummet idag (vi vill ha ett rum relativt tomt på katthår pga allergi), så hon ligger nu under min säng istället.
Min säng är rätt hög, en människa kan relativt enkelt krypa in under den. Så nu ligger alla tre kusiner på golvet halvt under sängen och försöker locka ut katten... som om den kommer komma ut :banghead:

Vi har liksom försökt förklara att vi inte jagar katterna, inte tränger oss på och inte tvingar till lek. Men det går tydligen rakt in och rakt ut :meh:
 
Har varit på stan och handlat ny bäddmadrass och häststaty som jag sneglat på i månader.
Sen beställde jag lite grejer på Ikea.
Har bränt över 20000 idag och känner inte det minsta ångest över det.:o
Har däremot ångest över att jag inte orkar dammsuga i röran här hemma. Väldigt konstruktiv!
 
Just räknat ut med sambon att snickaren har satt ihop alla ikeamoduler fel. Det är inte lite delar. :banghead: Det är till två hela skjutdörrsgarderober. Det kommer ta en evighet att göra om.
Det största problemet är att han kan kanske fem svenska ord resten polska.
Måste ringa arbetsledaren imorgon. Tack och lov har jag alla mina ritningar kvar från Ikeas på mail så det går att gå efter det, men ändå.....
Tycker det är jättejobbigt med hantverkare hemma och det här innebär att pinan förlängs med minst en dag till. :(
Tycker hela situationen är jobbigt
Snickaren lyckades fixa om allt till perfektion tack vare sambons tydliga ritningar. :banana:
Känns så skönt.
Längtar till jag kan hänga in alla mina klänningar och skor.:love:
Har fortfarande ångest över att det är så stökigt, men det kanske är något mer lätthanterligt just nu.
 
Jag har ätit sambons tagliatelle al ragu och dricker vin. Har i princip noll röst kvar. Den sprack totalt när jag hade en kvart kvar av utbildningsdagen, men nu får jag vila rösten helt och hållet till på onsdag. Det ska bli så skönt! Jag fick ett tips om att stämbanden vill ha kallt eftersom det är avsvällande, så jag har köpt citronsorbet som jag strax ska äta i medicinskt syfte.
 
Ok, kaos. Det finns en säng som den skygga/blyga katten brukar gömma sig i/under. Men vi har stängt dörren till det rummet idag (vi vill ha ett rum relativt tomt på katthår pga allergi), så hon ligger nu under min säng istället.
Min säng är rätt hög, en människa kan relativt enkelt krypa in under den. Så nu ligger alla tre kusiner på golvet halvt under sängen och försöker locka ut katten... som om den kommer komma ut :banghead:

Vi har liksom försökt förklara att vi inte jagar katterna, inte tränger oss på och inte tvingar till lek. Men det går tydligen rakt in och rakt ut :meh:

Släng ut kusinerna ur rummet. Det är helt enkelt inte förhandlingsbart, lyssnar man inte blir det konsekvenser. Jag kan säga att kan man inte bete sig gentemot min katt åker man ut ur huset, det är hennes hem också (och jag kan göra det: Mitt hus, mina regler). Min moster tex kommer inte i närheten av min katt igen (inte av mig heller om jag har något att säga till om... släkten är värst :angel:).

Djur ska inte behöva stå ut med dumheter från människor oavsett åldern på människorna.
 
Släng ut kusinerna ur rummet. Det är helt enkelt inte förhandlingsbart, lyssnar man inte blir det konsekvenser. Jag kan säga att kan man inte bete sig gentemot min katt åker man ut ur huset, det är hennes hem också (och jag kan göra det: Mitt hus, mina regler). Min moster tex kommer inte i närheten av min katt igen (inte av mig heller om jag har något att säga till om... släkten är värst :angel:).

Djur ska inte behöva stå ut med dumheter från människor oavsett åldern på människorna.
Samma hos mig
Kan man inte låta djuren vara så får man åka hem
 
Släng ut kusinerna ur rummet. Det är helt enkelt inte förhandlingsbart, lyssnar man inte blir det konsekvenser. Jag kan säga att kan man inte bete sig gentemot min katt åker man ut ur huset, det är hennes hem också (och jag kan göra det: Mitt hus, mina regler). Min moster tex kommer inte i närheten av min katt igen (inte av mig heller om jag har något att säga till om... släkten är värst :angel:).

Djur ska inte behöva stå ut med dumheter från människor oavsett åldern på människorna.
De lyssnar inte på mig men nu låter de katterna vara i alla fall. Min bonusmamma (det är hennes katter från början) blev jättearg på dem och sa åt dem att gå ut ur rummet direkt utan protester och låta katterna vara. De har aldrig träffat henne innan och är därmed inte bekväma i hennes sällskap, mao de vågade inte protestera utan gjorde bara som hon sa :angel:

Något verkar i alla fall gått in nu, för de vill inte ens klappa den andra katten (som ofta är framme och "frågar" efter att bli klappad). Det är bättre att de inte rör katterna alls, än att de behandlar dem efter deras egna behov. Katterna är också individer med egna viljor :up:
 

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 624
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 347
Senast: farin
·
Kläder & Bli fin Jag har något kryp som tuggar på mina yllekläder. Om det är mal eller pälsänger vet jag inte. Nu hade tydligen sambon drabbats också, en...
Svar
16
· Visningar
1 149
Senast: Stergo
·
Hemmet Ja nu är det så att jag ska ärva sommarstugan, den är från 1955 och 60kvm boendeyta. Har öppen spis i källaren och "uppe". Den sitter...
2
Svar
20
· Visningar
1 150
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp