Vad gör vi? Del CIX

Gjort det jag måste idag. Bara att hålla koll på mejlen resten av dagen. Barnen behöver ut och lufta bacillerna lite så vi göra lite sysslor hos hästarna. Passa på att skotta skit i hagen nu när det inte är fruset. Ska ta bort polar padsen på de två stora då snön ju är borta nu och så ska jag prova minishettisens nya tofflor. Köpte visst en storlek mindre än de hon har sen innan, men skulle tro att de nya passar bättre faktiskt. Kanske får försöka sälja de gamla och köpa ännu ett par nya istället.
 
Läste just nån artikel om.nån skola som infört 2 dagar i veckan vegetarisk kost. Enbart. Och nu rasar vissa förräldrar för deras barn inte äter vegetariskt.....

Varför har man inte en kötträtt och en vegetarisk rätt varje dag så man kan välja?
Hjälp.
Gissar att de vegetariskvägrande barnen inte har något emot veg.rätten pannkaka med sylt?

Jag som äter blandkost funderar inte ens på att kategorisera maten så. Äter jag grönsakssoppa elelr dito wok så är deet mat precis som fisk i ugn.
Suck.
Varför måste det vara så kategoriskt.

(i våra skolor finns det altid flera alternativ för barnen. Vara vnågot alltid är vegetariskt)
 
Snartdags att dra sig iväg till julbord för våra kunder. Jag har inte ens hunnit hälften av vad jag borde pga av datorn. Så surt
 
Min sambo lyckades med att göra mig skitsur (Han lovade att han skulle vara hemma en särskild tid men glömde bort tiden och kom hem flera timmar senare, min autistiska lilla hjärna blir helt förstörd när man bestämt tid och sedan ändras den plötsligt, livet går typ under. :angel:) men han har försökt muta tillbaka mitt goda humör med att gå förbi en butik och köpt silkestråd och linnetråd. :laugh: :rofl:
 
Har ont i nacken, huvudet, ryggen och migränkänning. Fast det är så diffust så vet inte om jag ska ta sumatriptan. 🤔 Kanske är nackvärken som går upp på sidan, ska prova med lite värme så får man se.
 
Skulle åka och simma efter sjukgymnasten idag. Badhuset stängt till klockan två. Typiskt.

Sjukgymnasten tycker för övrigt att i och med att jag kan träna kan jag inte ha speciellt ont. Nähä? Spännande att det gick att dra den slutsatsen.. Att jag tränar på rent jävlar anamma räknades inte.
 
Gick in till rektor och sa ifrån att jag inte är intresserad av tjänsten de har erbjudit mig, då det är för tidigt för mig att gå in i något fast. Hon tyckte det var tråkigt men förstod och sa sen ”Säg bara till när du är redo för något mer långvarigt för vi är jätteintresserade av att ha dig här.”
Trevligt att höra!
 
Gick in till rektor och sa ifrån att jag inte är intresserad av tjänsten de har erbjudit mig, då det är för tidigt för mig att gå in i något fast. Hon tyckte det var tråkigt men förstod och sa sen ”Säg bara till när du är redo för något mer långvarigt för vi är jätteintresserade av att ha dig här.”
Trevligt att höra!
Ska du fortsätta att vara vikarie?
 
Min sambo lyckades med att göra mig skitsur (Han lovade att han skulle vara hemma en särskild tid men glömde bort tiden och kom hem flera timmar senare, min autistiska lilla hjärna blir helt förstörd när man bestämt tid och sedan ändras den plötsligt, livet går typ under. :angel:) men han har försökt muta tillbaka mitt goda humör med att gå förbi en butik och köpt silkestråd och linnetråd. :laugh: :rofl:
Kärlek :D
 
Min sambo lyckades med att göra mig skitsur (Han lovade att han skulle vara hemma en särskild tid men glömde bort tiden och kom hem flera timmar senare, min autistiska lilla hjärna blir helt förstörd när man bestämt tid och sedan ändras den plötsligt, livet går typ under. :angel:) men han har försökt muta tillbaka mitt goda humör med att gå förbi en butik och köpt silkestråd och linnetråd. :laugh: :rofl:

Smart sambo :up: På mig hade en sväng förbi Systembolaget funkat rätt bra :angel:
 
Spänningshuvudvärk så det bara stramar i käkarna. Har fått massor gjort på förmiddagen på jobbet. Tur det för nu är det enda jag tänker på att få åka hem med en bra podd i hörlurarna. Sedan funderar jag över vad för godis jag vill ha. Lösgodis? Ben & Jerry? Marabou pepparkaka? 🤔
 

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 557
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 299
Senast: farin
·
Kläder & Bli fin Jag har något kryp som tuggar på mina yllekläder. Om det är mal eller pälsänger vet jag inte. Nu hade tydligen sambon drabbats också, en...
Svar
16
· Visningar
1 131
Senast: Stergo
·
Hemmet Ja nu är det så att jag ska ärva sommarstugan, den är från 1955 och 60kvm boendeyta. Har öppen spis i källaren och "uppe". Den sitter...
2
Svar
20
· Visningar
1 119
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp