Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev snabbt trött. I princip alla sökmotorer har samma fel, så vi får tipsa alla.

Utöver detta kommer samtliga bilder från en Rysk hemsida med Ryska servrar. Hemsidan ser vid första anblick ut som en gratis bild-hosting sida. Problemet är att kanske 70% av alla bilder är barnporr. Sidan har varit uppe i 15 år nu, och många har försökt få ner den. Problemet är att eftersom det är Ryskt är alla försök som att springa rätt in i en vägg.
Men vi kommer försöka i alla fall, det är värt det.

Har hittills förstått att det finns ca 4 miljoner bilder på barn, uppdelade i 52 000 mappar.
Sidan är dessutom på plats 873 i världen just nu. Urk.
Jag snokade nyss reda på namn på 4 av personerna som äger hemsidan och kommer försöka hitta mer information om dem. Med lite tur kan jag till slut luska ut var de bor.
Kompisen hittade att de även dataminar på hemsidan och får ut ca $10 000 i månaden från det. Dubbelurk.
Sidan gav mig även ett trojanskt virus så fort jag surfade in på den. Trippelurk.
Men imponerande ändå att du kan hitta sådant, och försöker göra något åt det :up::bow:
 
Jahaja. Tänkte att jag kunde ju longera lite granna så får häst springa lite och jag ta det lugnt med halsen. Jo tjena. Fick ju jaga på henne lite, men skönt att röra sig lite efter en stillsam dag inne 😆.Om hon ens hade haft ett uns av den framåtandan som vid longeringen förra veckan meeen nej. Slog ju tvärnit inne i stallet för hon hellre ville va i boxen efter en hel dag ute i regnet 😂. Dåligt med motivationen, mycket mer motiverande att äta gräs 😅😋.
Sen blev det tacomys och lördagsgodis med sambon och nu ska jag strax krypa ner nybadad i renbäddad säng 😍.
 
[...]
Kompisen hittade att de även dataminar på hemsidan och får ut ca $10 000 i månaden från det. Dubbelurk.
Sidan gav mig även ett trojanskt virus så fort jag surfade in på den. Trippelurk.

För det första är jag så imponerad att ni tar tag i det, så himla mycket vidrigheter det finns på nätet! :yuck:

Men jag ägnade fler sekunder åt att fundera på vad de egentligen gjorde med de stackars dalmatinerna för att tjäna pengar på dem! :cry::rofl:
 
Bara jag som ser ett mönster? Såg det när jag tittade på vad jag skrivit igen 😅
 

Bifogade filer

  • 15902660851938124497818981082042.jpg
    15902660851938124497818981082042.jpg
    121,6 KB · Visningar: 65
Det är någon som skrivit i boken innan jag fick den, men varför inte välja rätt svar? :arghh:
 

Bifogade filer

  • 15902662658215514609922664780605.jpg
    15902662658215514609922664780605.jpg
    119,8 KB · Visningar: 62
Först hittade jag inte min platta sedan hittade jag den idag, nu hittar jag inte sladden till plattan. Igår hittade jag inte min mobil och tvingades be någon att ringa så jag hittade den. Nu hittar jag inte sladden till mobilen. Shoot me now :banghead: :meh:
 
Hittade en rolig vetenskaplig video där en vuxen man klagar över hur dålig design våra människokroppar är :laugh::D och slutar på en positiv ton :love: Så jag vill visa den till er också!
Håller med! Jag har (odiagnostiserad) artros, felvridning i höften, fötterna går in i kramp ibland och synfel :rage: Mycket dålig konstruktion! :down::laugh:
 
Jag har hittat en av de ryska snubbarna (japp, adress, namn på barn, namn på fru, inkomst osv...).
De andra tre är lite smartare men jag har ändå hittat deras facebook, linkedin, instagram med mera.

Man har lite lust att bara hänga ut dem men det är första regeln i kompisgänget. Vi hänger inte ut någon. Vi vill inte råka ta fel person och så visar det sig att personen tar sitt liv.
Däremot kommer vi försöka hitta alla inloggningar de kan tänkas ha på diverse hemsidor och sociala nätverk och tala om för dem vad det är för person.

Google verkar redan ha fixat felet, så nu går det inte att lätt googla på rätt sak och få upp massa äckliga bilder :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Helt plötsligt gick elen i vissa delar av huset, men inga säkringar har gått :confused: Maten var klar så vi satte oss och åt, medan vi...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 680
Senast: tanten
·
Hemmet Vi har ju blivit med tvättstuga :) I den finns förutom tvättmaskin, tumlare och upphängs-möjligheter ganska mycket förvaring :) Men vi...
Svar
14
· Visningar
871
Senast: Sedna
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 629
Skola & Jobb Jag har suttit i princip hela dagen och försökt jobba. Försökte starta på allvar för snart två timmar sedan och jag har knappt fått...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 825
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp