Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag brukar normalt sett få ont av allt. Verkligen allt. Saker som folk säger till mig inte ens kommer kännas gör ont på mig. Men med ett undantag. När katterna river mig. Jag upptäckte nyss ett relativt långt rivmärke på armen, det måste ha kommit från när jag kliade hankatten och han rörde tassarna över min arm. Men jag märkte inte ens att han hade klorna ute/rev mig O_o :laugh:
 
Jag hatar att vara ledsen. Funderar på vad jag kan göra för att pigga upp mig själv och få tillbaka mitt jävlar anamma, energi och glädje. Några förslag? Vad gör folk för att bli glada? :idea: :banghead:

Den som hade en universallösning på det hade nog varit förmögen... men det beror ju rätt mycket på orsakerna till ledsenheten. Ibland får man kanske härda ut och bara låta sig vara ledsen ett tag och hoppas på att man tröttnar på det av sig själv.

Men umgås med djur och vara i naturen - särskilt så här års - är ju ofta ett billigt och bra uppåttjack för stunden. Liksom att ha roliga och schyssta kompisar att snacka med eller ännu hellre umgås med om inte den sociala distanseringen sätter stopp för det.

Jag tror också på att kasta sig ut i något nytt och okänt för att lära sig nya saker är en bra humörhöjare som liksom tvingar in hjärnan på annat. Även där för att träffa en massa människor som man inte hade råkat på annars. Min biodlingskurs för ett par år sedan var en sådan grej till exempel, absolut något jag blev glad och förväntansfull av. Men sådana saker är kanske också knepigt att få till i dessa tider.
 
Lyssna på böcker klarar jag inte av men läsa på plattan tycker jag är suveränt då man har tillgång till så mycket böcker
Ingen risk man köper dyra böcker som sedan visar sig vara urdåliga :)
 
Har precis ätit nån slags lunch bestående av råg-rut med philadelphiaost plus vatten.
Blivit less på det där vegopålägget som jag haft förut.
Kollar nåt fixer upper-program, sen ska jag ut en sväng. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Helt plötsligt gick elen i vissa delar av huset, men inga säkringar har gått :confused: Maten var klar så vi satte oss och åt, medan vi...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 680
Senast: tanten
·
Hemmet Vi har ju blivit med tvättstuga :) I den finns förutom tvättmaskin, tumlare och upphängs-möjligheter ganska mycket förvaring :) Men vi...
Svar
14
· Visningar
871
Senast: Sedna
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 612
Skola & Jobb Jag har suttit i princip hela dagen och försökt jobba. Försökte starta på allvar för snart två timmar sedan och jag har knappt fått...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 825
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp