Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har städat färdigt för dagen och är såååå trött. Jösses vad jag behöver en ledig dag, eller två, tack. Det märktes dessutom genast att mamma i huset är borta, så jag slängde till och med en av tvätthögarna i maskinen och hängde upp på tork ute medan jag var där. Diskande undan efter frukosten.
Jag har städat hos den här failjen i två år nu och jag vet att det är okej. :)

Kom hem och har nu rensat en dryg liter med körsbär, och alltså, det MÅSTE ju finnas något bättre knep än att pilla ut varje kärna? HJÄLP! :arghh::arghh:
 
Har städat färdigt för dagen och är såååå trött. Jösses vad jag behöver en ledig dag, eller två, tack. Det märktes dessutom genast att mamma i huset är borta, så jag slängde till och med en av tvätthögarna i maskinen och hängde upp på tork ute medan jag var där. Diskande undan efter frukosten.
Jag har städat hos den här failjen i två år nu och jag vet att det är okej. :)

Kom hem och har nu rensat en dryg liter med körsbär, och alltså, det MÅSTE ju finnas något bättre knep än att pilla ut varje kärna? HJÄLP! :arghh::arghh:
Ett gem kan hjälpa.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Kokade ihop lite rallarossirap i förmiddags. Sen tog vi en tur med hundarna och gick off road i skogen för att leta efter ett ödehus mitt ute i ingenstans. Kom fram till slut, spännande och lite sorgligt på något sätt när hus bara lämnas vind för våg. Ett fint timmerhus i två våningar, med minst två fina gamla kakelugnar inuti. Barnens teckningar satt på väggarna och det stod en kastrull på spisen och ett gammalt paket kaffe på bordet. Som att någon bara ställt sig upp och gått och aldrig kommit tillbaka.

Jag har också sett ett sånt hus. Då var det en restaurang som hade stått övergiven i flera år tydligen enligt de som bodde i området. Det märkliga var att det låg vita dukar borden, låg bestick, stod vinglas och peppar och salt på alla bord. Som om personalen bara hade lämnat för dagen och skulle komma tillbaka nästa dag eller stängt efter lunchen och förberett för kvällen. Så märkligt att det bara fick stå där nån måste ju äga huset och ha nåt intresse av huset även om det kanske inte var restaurangen som ägde huset? Man får väl innerligt hoppas att det inte fanns massa mat kvar i kylar och frysar. Jag var barn då och vi var bara där tillfälligt så vet inte vad som hände med huset sen.
 
Har städat färdigt för dagen och är såååå trött. Jösses vad jag behöver en ledig dag, eller två, tack. Det märktes dessutom genast att mamma i huset är borta, så jag slängde till och med en av tvätthögarna i maskinen och hängde upp på tork ute medan jag var där. Diskande undan efter frukosten.
Jag har städat hos den här failjen i två år nu och jag vet att det är okej. :)

Kom hem och har nu rensat en dryg liter med körsbär, och alltså, det MÅSTE ju finnas något bättre knep än att pilla ut varje kärna? HJÄLP! :arghh::arghh:
Googla ”urkärnare körsbär”, det finns verktyg :D
 
Kokade ihop lite rallarossirap i förmiddags. Sen tog vi en tur med hundarna och gick off road i skogen för att leta efter ett ödehus mitt ute i ingenstans. Kom fram till slut, spännande och lite sorgligt på något sätt när hus bara lämnas vind för våg. Ett fint timmerhus i två våningar, med minst två fina gamla kakelugnar inuti. Barnens teckningar satt på väggarna och det stod en kastrull på spisen och ett gammalt paket kaffe på bordet. Som att någon bara ställt sig upp och gått och aldrig kommit tillbaka.
Kan jag få recept på rallarossirap tack! De blommar här just nu! :)
 
Traskade iväg till Kiosken för att hämta ut paket. Tur att jag tog Dramaten med mig, svintungt paket
Sålde den stora murarbaljan idag, skönt att bli av med den nu
Städade hos mina sniglar, då ser jag att mitt Betta par leker. Har åtminstone sett 7 kramningar, än så länge
Så det blir att hålla koll på dem ikväll. Så akvarium städ står på schemat ikväll
Ett Sajica par boar i stora karet, de har grävt ut en hörna där.
De är skit förbannade på äpplet som kryper dit hela tiden
 

Bifogade filer

  • 20220720_225423.jpg
    20220720_225423.jpg
    175,9 KB · Visningar: 17
Ute på dagens promenad för att nå de 10 000 stegen jag bestämt mig för att gå varje dag på lovet. Fattades bara 4000 trots att större delen av dagen tillbringats i bil på E4an söderut. I går fick vi mycket riktigt in årets 5 ton hö. 34 grader ute och vad det var på skullen strax under nacken vill jag inte ens tänka på. Men skönt att ha det inne i alla fall.
 
Ok, jag ger upp. Frysen dog igen. Kyl/frys måste vara minst 20 år gamla, dags att köpa en ny och Elgiganten har rea just nu - tyvärr måste jag köpa av dem eftersom de är de enda som kör hem, installerar och tar bort den gamla. Typiskt att behöva byta mitt i sommarvärmen. Jag har en liten fristående frys så det klarar sig men kylmaten får jag nog slänga en del av.
 
Jag har också sett ett sånt hus. Då var det en restaurang som hade stått övergiven i flera år tydligen enligt de som bodde i området. Det märkliga var att det låg vita dukar borden, låg bestick, stod vinglas och peppar och salt på alla bord. Som om personalen bara hade lämnat för dagen och skulle komma tillbaka nästa dag eller stängt efter lunchen och förberett för kvällen. Så märkligt att det bara fick stå där nån måste ju äga huset och ha nåt intresse av huset även om det kanske inte var restaurangen som ägde huset? Man får väl innerligt hoppas att det inte fanns massa mat kvar i kylar och frysar. Jag var barn då och vi var bara där tillfälligt så vet inte vad som hände med huset sen.
Gud vad spännande! Jag hade älskat att titta in där. Tycker det är så intressant med övergivna platser. Finns många sådana i världen. Gillar att läsa och kolla bilder, exempelvis från Pripyat eller Wünsdorf aka ”Lilla Moskva” (https://www.dn.se/nyheter/varlden/mitt-i-tyskland-ligger-en-sovjetisk-spokstad/)
 
Tänkte ta en promenad tillslut. Tar på mig regnkläder. Ser ut som en kuf. Går ut. Det är för kallt. Men det regnar inte. Går in. Tar en annan jacka. Just det, den var ju trasig. Tar en annan. Går ut. Det blir lagom. Går en bit. Det börjar regna igen. Blir en kort vända bara. Går in. Eftersvettas av någon underlig anledning. Det var ju SÅ värt det :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 220
Senast: Wille
·
Katthälsa Hejsan alla! Min katt var ute igår i ca 4 år och när jag släppte ut henne så hade hon halsband på sig men när hon kom tillbak så var...
2
Svar
20
· Visningar
1 012
Senast: Keb71
·
  • Artikel
Dagbok Jag gillar inte att bli äldre. Kroppen är liksom inte med mig som förr. Jag blir stel och får ont bara jag råkar göra något. Igår...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
8 080
Senast: Wille
·
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
616
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp