Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på vad jag ska äta… orkar verkligen inte handla nåt. Har vita bönor i tomatsås, kanske steka ett ägg till? Blir det fattigt? :confused:

Varken har eller äter korv/bacon, även om det hade varit gott till såklart!

Köttbullar har jag men det låter inte gott till :yuck:
 
Kokade ihop lite rallarossirap i förmiddags. Sen tog vi en tur med hundarna och gick off road i skogen för att leta efter ett ödehus mitt ute i ingenstans. Kom fram till slut, spännande och lite sorgligt på något sätt när hus bara lämnas vind för våg. Ett fint timmerhus i två våningar, med minst två fina gamla kakelugnar inuti. Barnens teckningar satt på väggarna och det stod en kastrull på spisen och ett gammalt paket kaffe på bordet. Som att någon bara ställt sig upp och gått och aldrig kommit tillbaka.
 
Kokade ihop lite rallarossirap i förmiddags. Sen tog vi en tur med hundarna och gick off road i skogen för att leta efter ett ödehus mitt ute i ingenstans. Kom fram till slut, spännande och lite sorgligt på något sätt när hus bara lämnas vind för våg. Ett fint timmerhus i två våningar, med minst två fina gamla kakelugnar inuti. Barnens teckningar satt på väggarna och det stod en kastrull på spisen och ett gammalt paket kaffe på bordet. Som att någon bara ställt sig upp och gått och aldrig kommit tillbaka.
Vad spännande! Man undrar ju vad som skett. Liksom när teckningar sitter kvar och ätbart är framme etc.
 
Följer en grupp om nordsvenskar (häst) på Facebook och jag kan inte sluta tänka på att vissa bara ser upp som stora russ :D Speciellt fölen. Är väl skadad efter min långa tid med bara ponnytravare i min närhet :laugh:

Inget ont med det alltså, bara lite fascinerande!
 
Idag börjar trippel travet från Axevalla, men håller mig hemma framför liven 😂💁🏼‍♀️ Mamma är på plats på campingen som vanligt nu när det äntligen efter 2 år kan vara på plats. Själv måste jag köra häst i helgen ( inte mig i mot 😆 ) och gosa föl så hon inte hatar matte efter gårdagen 🙈 Men hon verkar ha kommit över det för fick klappa henne överallt i morse.
Nu regnar det igen så passar väl bra att ligga på sofflocket och läsa teknikhistoria.
 
Bad, ölprovning, god middag utomhus igår, sent kvällsbad, härlig frukost, loppisrunda, nyss bad och häng vid superfin sjö, grillbuffe ikväll, en frukost till utan att behöva laga och sedan hem för jobb imorgon - de här två semesterdagarna har varit guld hittills. Sedan en vecka kvar innan årets riktiga semester startar (2 veckor, men innehåller bara några få lediga dagar resten är hyfsat med jobb).

(Natten till idag var dock inte perfekt sömn i tokvärmen….)
 
Efter otäck värme kommer otäck urladdning åska....Skönt med förhoppningsvis en skönare luft att andas men otäckt nära nu; blixtnedslag i skogen nära mamma och morfar så hoppas ösregnet räcker för att förhindra ev. skogsbrand med spridning ! Och happ..Strömavbrott i skitvärmen inne är ju toppen....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 183
Senast: Wille
·
Katthälsa Hejsan alla! Min katt var ute igår i ca 4 år och när jag släppte ut henne så hade hon halsband på sig men när hon kom tillbak så var...
2
Svar
20
· Visningar
818
Senast: Keb71
·
  • Artikel
Dagbok Jag gillar inte att bli äldre. Kroppen är liksom inte med mig som förr. Jag blir stel och får ont bara jag råkar göra något. Igår...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 605
Senast: Wille
·
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
609
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp