Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad spännande! Man undrar ju vad som skett. Liksom när teckningar sitter kvar och ätbart är framme etc.
Ja men verkligen. Förr har det tydligen funnits en väg till huset. Nu såg man inte ens spår av en väg. Allt var helt igenväxt och tät och snårig skog runt om. Fanns även en helt rutten husvagn och gammal VW-buss, som var mer rost än något annat. Måste stått där i många årtionden. Tapeterna, gardinerna, köket och kylskåpet såg ut som typ 50-60-tal, men kakelugnarna betydligt äldre.
 
Ja men verkligen. Förr har det tydligen funnits en väg till huset. Nu såg man inte ens spår av en väg. Allt var helt igenväxt och tät och snårig skog runt om. Fanns även en helt rutten husvagn och gammal VW-buss, som var mer rost än något annat. Måste stått där i många årtionden. Tapeterna, gardinerna, köket och kylskåpet såg ut som typ 50-60-tal, men kakelugnarna betydligt äldre.
För sorgligt att hus bara får glömmas bort så :(
Har två ödehus i byn det ena låg ute till försäljning nu men det är ju så förfallet vid det här laget :down:
Edit men det har blivit sålt så det blir spännande att se om det rustas upp
 
Senast ändrad:
Ja men verkligen. Förr har det tydligen funnits en väg till huset. Nu såg man inte ens spår av en väg. Allt var helt igenväxt och tät och snårig skog runt om. Fanns även en helt rutten husvagn och gammal VW-buss, som var mer rost än något annat. Måste stått där i många årtionden. Tapeterna, gardinerna, köket och kylskåpet såg ut som typ 50-60-tal, men kakelugnarna betydligt äldre.

Svenska Roanoke?
 
Känns som en lång dag idag.. På förmiddagen jobbade jag, sedan åt jag lunch på stan. Efter det åkte jag och lämnade hamstern på ett pensionat (lyx!). Avslutade sedan med att åka till stallet och promenerade hästen.
Nu är jag hemma och vilar, ska sedan packa klart inför resan imorgon.
 
Ja men verkligen. Förr har det tydligen funnits en väg till huset. Nu såg man inte ens spår av en väg. Allt var helt igenväxt och tät och snårig skog runt om. Fanns även en helt rutten husvagn och gammal VW-buss, som var mer rost än något annat. Måste stått där i många årtionden. Tapeterna, gardinerna, köket och kylskåpet såg ut som typ 50-60-tal, men kakelugnarna betydligt äldre.
Det låter som ett hus med en historia som platsar i creepypoden :nailbiting:
 
Det är så fruktansvärt roligt. Har du precis börjat? Då har du mycket kul att se fram emot 😄

Japp! Har en kompis som tjatat att jag måste lyssna men jag har sällan lyssnat på varken poddar eller ljudböcker. Nu, med dottern, är det dock perfekt sysselsättning när jag vill ha lite underhållning men har händer och ögon upptagna. Blir streck-lyssning :D 👌 Men man blir ju lite mörkrädd!
 
Svenska Roanoke?
Var tvungen att googla vad roanoke är 😄

Nä men frågade runt lite och det visar sig att hon vi hyr båtplats av faktiskt växte upp i huset 😳 Hon är 80 år, men huset äldre än så. Hon ville inte riktigt prata mer om huset, verkar vara känsligt ämne. Så vågade inte fråga mer 😄 Men huset tillhör rent juridiskt nu tydligen en änka till en av hennes bröder/morbröder eller hur det nu var, och hon har inte varit här ute knappt någonsin men verkade inte bry sig om att sälja heller. Det är svårt att göra det nu också, eftersom det verkligen ligger mitt ute i skogen utan ens en stig som går mot huset så tror inte direkt att någon vill ha det. Man behöver typ en machete för att ta sig fram dit. Långt ifrån havet också.
 
Japp! Har en kompis som tjatat att jag måste lyssna men jag har sällan lyssnat på varken poddar eller ljudböcker. Nu, med dottern, är det dock perfekt sysselsättning när jag vill ha lite underhållning men har händer och ögon upptagna. Blir streck-lyssning :D 👌 Men man blir ju lite mörkrädd!
Gratulerar till dig som har allt framför dig då! 😃 Man blir verkligen mörkrädd ibland, men de tar sig an det på ett så roligt sätt så det går liksom inte att inte skratta 🤭 Jag brukar oftast lyssna på gymmet eller när jag går med hundarna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 184
Senast: Wille
·
Katthälsa Hejsan alla! Min katt var ute igår i ca 4 år och när jag släppte ut henne så hade hon halsband på sig men när hon kom tillbak så var...
2
Svar
20
· Visningar
819
Senast: Keb71
·
  • Artikel
Dagbok Jag gillar inte att bli äldre. Kroppen är liksom inte med mig som förr. Jag blir stel och får ont bara jag råkar göra något. Igår...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 606
Senast: Wille
·
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
609
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp