Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men herregud. Finns det något alternativ om det blir omöjligt att få tag på ?
+ @tanten
Läkemedelsverket kan ge generell dispens för förpackningar som är avsedda för andra länder. Då behöver inte läkarna ansöka om dispens för varje patient var för sig. Om jag förstått det rätt.
Men ett läkemedel kan ju vara restat i hela EU iofs ... vet inte hur man gör då.
 
Äter en köpt pastasallad, tog tydligen fel men denna funkar :D Startat första avsnitt av "Fejkpatient", vi får se hur den är men de hade just en stor affisch på väggen av ett favoritband, vill ha men bandet la ner för många år sedan så det känns otroligt:cautious:
:p
 
..och ett läkemedel som alla transplanterade tar mot avstötning Mycophenolate.
"Slut hos leverantör och leveranstiden därför okänd" Mina sista paket hittade jag hos ett apotek i en grannstad efter googling. Inte så mycket kvar så snart lär jag börja kolla hos apoteken efter parallellimporter
Finns ett fåtal (250 mg 100-pack) på apoteket i grannbyn här uppe, så är det kris borde det gå att lösa.
 
Har duschat och försöker varva ner med lite Engelska Antikrundan på SVT. Orkar inte med reklamavbrott just nu så får bli SVT.
Har inte Trocadero. :eek: Går bra med Sprite ibland. Är lite less på Trocadero faktiskt. Dags för förändring?
 
Här med.... Det har kommit ca 16 mm hittills idag!
Här med men inga 16 mm än tror jag inte... regnade lite i morse och sedan började det vid fem. Med tanke på hur torrt det var i skogen i söndags så behöver vi mycket mer än de 90 mm som kommit efter midsommar... jag tror inte något av de kärr vi passerade som enligt orienteringskartan var blå innehöll något vatten. Iaf inte de jag stog i..
 
Här med men inga 16 mm än tror jag inte... regnade lite i morse och sedan började det vid fem. Med tanke på hur torrt det var i skogen i söndags så behöver vi mycket mer än de 90 mm som kommit efter midsommar... jag tror inte något av de kärr vi passerade som enligt orienteringskartan var blå innehöll något vatten. Iaf inte de jag stog i..
25 mm landade vi på totalt här. Mossan i skogen börjar se ut som mossa igen... :)
 
Beror på hur stor bit som går bort, är det bara en bit av emaljen är det inte akut, faller det bort så pulpan blottas gör det ont och du kan få svårt att äta om det blir en vass kant.
Halva tanden typ är borta, på framsidan
Och vass
Jag är ändå hemma pga "såren" i ansiktet.
Inte så smart att jobba i en tvättstuga med öppna sår...
Så hemma sedan söndag
Skulle inte ha hängt med på Tingets resa igår pga det. Men det var inbokat sedan innan och min kp skulle med
 
Hittade mina noter.
IMG_20230712_193319.jpg
 
Var ut för att plocka in lite nya grenar med löv på till mina sniglar
Då ser jag fågelfrö snattaren! Har tyckt att fröna går åt lite väl snabbt nu i mätarna. Så nu såg jag den skyldige - en ekorre. Hen brukar vara här då och då, men aldrig tagit hen på bar gärning
Hen pillade ut fröna i hålen längst ner på mätaren. Och hjälpte inte det, så skakade hen.
Öppnade även locket
Helt orädd, stod typ 2 meter ifrån och kollade på tjuven en god stund
Den blev lite rädd av att en skrek på lekplatsen 50 m bort, men kom tillbaka fort igen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 239
Senast: __sofia__
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 403
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 125
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 250
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp