Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ute på kvällspromenad med lillkisen. Träffade en kompis. 😍🦔

IMG_20230909_202844.jpg
 
Hemma och duschad. Halvmaran var riktigt pissjobbig i år och jag sprang mkt långsammare än förra året.
Det är värmen, jag är ruktigt usel på att springa i värme. Snittpuls 186, maxpuls 194 :cautious: Pga pulsen blev det svårt att få i sig vätska så musklerna krampade också, allt hänger liksom ihop :p
Är ändå nöjd! Det är inte som att det bara är och ställa ut skorna liksom.

Jag tror att det är pulsen som gör att jag är väldigt osugen på mat också. Men jag sitter ändå och petar i mig mat. Den här portionen ligger på ungefär 1/5 av det jag borde äta. Tänker att jag äter den så får jag se om jag vill äta iaf en till portion efter en stund.
 
Jag tittade på en Land rover freelander igår, 4x4,manuell men tyvärr diezel, det gör att jag ff funderar

Jag gillar Freelandern ... men ingenting gar upp emot Range Rover HSE. Den basta bil jag haft, men den finns inte langre sa jag shoppar efter andra bilar ... och billigare bilar.

Kliv in på bilfirma och provsitt. Jag kunde utesluta ett helt gäng bara genom att provsitta.

Jag har kort överliv och om jag inte kunde se ordentligt ut genom rutorna eller fick för mycket döda vinklar föll de bort. Når jag reglagen när jag sitter normalt? En del bilar har sjukt obekväma säten också.

Nästa steg är att provköra de som klarat första testen :)

First maste jag hitta de bilar som passar mig. Hur stor ar den? Far jag plats med barnbarn i barnstolar och hundar samtidigt? Finns det en Hybrid som passar mina behov? Har den alla de "safety sensors" jag vill ha? (ig. bromsa nar man kommer for nara nagot framfor, varna for doda vinkeln, fil andringar, etc.)

1a tezten är färg, utruztning,drag,priz, zen kan jag åka o prova :p

Yep, fast fargen kommer langre ner. Jag kan sakert forlika mig med fargen bara den inte ar rod eller televerks orange ... :cautious:
 
Kom ut på en promenad, och det var superhäftigt (undantaget myggen).. fram till sista biten… Båda hundarna blir lite på tårna, och jag börjar prata med alla rådjur och ber dem hålla sig undan. Kortar precis upp kopplet och då hoppar en älg upp på stigen från ingenstans och slår mot Sparven 😰 Den missade tack och lov, ich fortsatte framåt så vi vände och sprang åt andra hållet. Sparven var så rädd 😢

När jag kom hem så märker jag att mobilen är borta 🤯 Kunde turligt nog ta bilen lite närmare, och lämna hundarna i den medan jag försiktigt gick in i skogen igen. Sjöng och bad älgarna hålla sig borta, och mobilen låg kvar där vi stött på älgen. Inga älgar andra gången. Helt slut nu, både i kroppen och själen 😩
Läskigt :nailbiting: :eek: !!
 
Lång dag.
Efter jobbet har jag kört till stallet och fixat där, kört hem, packat upp och ner, öppnat balkongdörren, stekt tacofärs till gratäng jag ska göra på tisdag, gjort köttfärslimpa, diskat en stekpanna, satt igång diskmaskinen och under tiden köttfärslimpan var i ugnen duschat inkl tvättat håret. Såklart kollat på fotboll också.
Ska alldeles strax äta potatisklyftor med köttfärslimpa och tzatziki.
 
Lång dag.
Efter jobbet har jag kört till stallet och fixat där, kört hem, packat upp och ner, öppnat balkongdörren, stekt tacofärs till gratäng jag ska göra på tisdag, gjort köttfärslimpa, diskat en stekpanna, satt igång diskmaskinen och under tiden köttfärslimpan var i ugnen duschat inkl tvättat håret. Såklart kollat på fotboll också.
Ska alldeles strax äta potatisklyftor med köttfärslimpa och tzatziki.
Duracellkanin on zpeed
 
Sovdags efter en härlig lördag med älsklingen innehållande stallet och sätta bästa hästen framför rockarden igen 😍, klyva och stapla in ved, lägga klart första pusseltavlan och avslutningsvis lördagsmys med tacos som var himla gott, som alltid, och filmen En dag kommer allt det här bli ditt som var både rolig och gripande 😊.
 
Tittar på Amagermannen på Viaplay, och äter smörgåsrån. Är trött och borde sova snart också känner jag. Tycker helgerna går lite för fort, känns inte som jag hinner med.
 
Jag tittade på en Land rover freelander igår, 4x4,manuell men tyvärr diezel, det gör att jag ff funderar
Svårt ibland att hitta verkstäder som tar in Land Rover
Inte ens Mekonomen kunde hjälpa mig :mad: det var bara nej tyvärr vi lagar inte sådana bilar
Hittade en annan verkstad men de verkar ha svårt att få tag på reservdelar till min bil :crazy: väntar sedan i maj på nån jäkla plåtbit som ska var undertill :cautious:
Nu ska den besiktas på måndag :nailbiting:
 
Jag trodde jag skulle slippa (de har lovat regn), men till slut fick jag bita i det sura äpplet och gå ut och vattna trädgården. Klockan är kvart i midnatt och det är 24 grader varmt ute. 😅 Nu borde det i alla fall klara sig genom morgondagen och jag ska bara titta till spindlarna innan jag går och lägger mig.
 
Svårt ibland att hitta verkstäder som tar in Land Rover
Inte ens Mekonomen kunde hjälpa mig :mad: det var bara nej tyvärr vi lagar inte sådana bilar
Hittade en annan verkstad men de verkar ha svårt att få tag på reservdelar till min bil :crazy: väntar sedan i maj på nån jäkla plåtbit som ska var undertill :cautious:
Nu ska den besiktas på måndag :nailbiting:
Tack, då zläpper jag den,bor ju på bonnvizchan
 
Jag satt har framfor datorn och rakade titta ut. Nu forstar jag precis varfor Tater Tot kommer in med paron kart ... men det "ramlar" aldrig ner nagra for Diva att ta?
Han slutade for att Maken gick ut i koket ... och han var sen i borjan for att han var orolig att Maken eller jag skulle komma och stoppa honom 😆

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 454
IT & mobiler Jag ska sätta ihop en massa bilder till en film samt ha med en känd låt. Hur gör jag då? Finns det ngt program eller hur gör folk? Helt...
Svar
3
· Visningar
328
Senast: sicx
·
Trädgård & Växter Jag har tre sekatörer. Ingen är riktigt bra. En av dem är en billig historia från Lidl som jag har fått. Den passar inte mina små händer...
Svar
15
· Visningar
786
Senast: sjoberga
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
59 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp