Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är ingen kattexpert men... Är inte "väldresserad katt" en paradox? Det är väl katten som dresserat dig till att ligga still när hon sover? :)

Haha nej, faktiskt inte. Hon kommer när jag kallar, är noga med att säga Hej och Hej då när jag går, följer direktiv när jag säger "Ligg" osv. Vi går ju inte och lägger oss förrän jag säger till att det är dags ;)
Så helt enkelt överraskande väldresserad för att vara katt :D
 
Sitter på företagets heldag, efterföljande julbord. Pepp!

Har tydligen överansträngt handleden, den är helt mos. Av att ha spelat för mycket Gran Turismo i söndags :arghh:
Vänster handled och jag är vänsterhänt… Tur att jag mest ska lyfta mat till munnen idag :D
 
Lyssna inte på idioter, klart det finns jobb även åt dig och klart du ska gå klart skolan. :)
Va fan vad dumt påstående, kör och gör det du kan ❤
Tack :heart Och ja, jag håller med, väldigt dum och onödig kommentar. En behöver faktiskt inte säga precis allt en tänker och om det ändå är fullt nödvändigt att säga så går det att formulera det finare. Men den kursen verkar en del ha missat…

Nu vet ju inte jag om du har flera diagnoser eller så, men vet att vi har en gemensam. Men jag måste bara dela med mig av jag har jobbat heltid i många år nu, det är inte helt optimalt för mig, mycket annat får prioriteras bort, så som tex hemmet. Jag har dock aldrig berättat om min diagnos, varken i skolan eller på jobbet, eller privat.
Tack för att du delar med dig :heart Känner så väl igen det med att annat får prioriteras bort, tex hemmet, socialt liv/fritidsaktiviteter och andra saker en egentligen vill/behöver göra.



Det (NPF) är ju ett så himla brett spektrum och vi finns på alla olika nivåer. Från att ha full sjukersättning till att arbeta heltid och ha ett aktivt liv med barn/familj, aktiviteter osv. Vi är inte en homogen grupp som fungerar exakt likadant pga delar samma diagnos. Och i grund och botten vet jag att sådana kommentarer grundar sig i okunskap.
 
Jag får så otäcka rysningar av hissolyckan i Sundbyberg. Jag vet inte hur många bygghissar jag åker i under en stressig arbetsvecka men Alimak har alltid känts så mycket tryggare och stabilare än andra modeller. Jag är inte höjdrädd men jag kan ärligt säga att jag inte är särskilt kaxig när jag ska åka 20 våningar upp i en skakig bygghiss med öppna väggar.

För inte så längesedan skedde en liknande olycka i Göteborg med en bygghiss som plötsligt rasade. Där hade dock alla på arbetsplatsen änglavakt. Trots att bygghissar mer eller mindre körs konstant på större projekt skedde olyckan när ingen befann i hissen och ingen var i närheten.
Jag hoppas att utredningen kommer till klarhet om vad som gick snett. 5 döda i en enskild arbetsplatsolycka hör inte till vanligheterna.
 
Larm vid 2,7?? Förlåt men, är inte det dumt??

Jag har mitt satt till 3,4 vilket gör att jag kan äta nåt INNAN jag dimper.

Mitt är egentligen satt vid 3.5 vilket min läkare rekommenderade men jag vaknade inte förrän det pep och pep och kände redan innan jag kollade och kände att jävlar nu är det inte roligt och stapplade upp. Jag lever liksom på hoppet när jag vaknar att det ska upp igen av sig själv och gör det inte förrän jag måste.

Jag vet, inte världens bästa strategi. Men det har faktiskt fungerat någon gång. Sedan faller det dessutom snabbt ibland. Vaknar, kollar, 4.6 och sedan plötsligt 2.3.
 
Mitt är egentligen satt vid 3.5 vilket min läkare rekommenderade men jag vaknade inte förrän det pep och pep och kände redan innan jag kollade och kände att jävlar nu är det inte roligt och stapplade upp. Jag lever liksom på hoppet när jag vaknar att det ska upp igen av sig själv och gör det inte förrän jag måste.

Jag vet, inte världens bästa strategi. Men det har faktiskt fungerat någon gång. Sedan faller det dessutom snabbt ibland. Vaknar, kollar, 4.6 och sedan plötsligt 2.3.
Min ligger på nattygsbordet av glas. Så det skallrar och låter rejält. Ingen chans att sova över :D

Plus att jag har en påse russin och en påse torkade aprikoser vid sängen. Glufsar i mig och somnar om Behöver inte ens kliva upp.
 
Ätit Brunch på båten
Bästa maten på hela resan
Snart i Stockholm
 

Bifogade filer

  • 20231212_114459.jpg
    20231212_114459.jpg
    229,7 KB · Visningar: 36
Mitt är egentligen satt vid 3.5 vilket min läkare rekommenderade men jag vaknade inte förrän det pep och pep och kände redan innan jag kollade och kände att jävlar nu är det inte roligt och stapplade upp. Jag lever liksom på hoppet när jag vaknar att det ska upp igen av sig själv och gör det inte förrän jag måste.

Jag vet, inte världens bästa strategi. Men det har faktiskt fungerat någon gång. Sedan faller det dessutom snabbt ibland. Vaknar, kollar, 4.6 och sedan plötsligt 2.3.
Min ligger på nattygsbordet av glas. Så det skallrar och låter rejält. Ingen chans att sova över :D

Plus att jag har en påse russin och en påse torkade aprikoser vid sängen. Glufsar i mig och somnar om Behöver inte ens kliva upp.

Och jag står inte ut med larmen så har inget inställt alls. 😬 Räknar kallt med att jag vaknar när jag blir låg och har funkat hittills, brukar ligga där kring 3-3,5 då oftast (händer dock extremt sällan sen jag började ta mitt långtidsverkande på morgonen istället för kvällen). Dock gör min hjärna också lite så att den hoppas att det ska gå upp av sig själv för jag ooorkar inte vakna till, men till slut går det ju inte längre.

Har också alltid något ätbart bredvid sängen, både sött och något mer långvarigt (typ en liten chipspåse eller kex) för att det inte bara ska sjunka igen om en timme.
 
Jag hoppas att utredningen kommer till klarhet om vad som gick snett. 5 döda i en enskild arbetsplatsolycka hör inte till vanligheterna.
Verkligen! Byggbranschen har tyvärr ett riktigt svart år när det gäller olyckor.

Jag träffar massor av platschefer och arbetsledare dagligen. Det är inte så ovanligt att de som är lite äldre någon gång i sin karriär varit med om en eller rentav flera dödsolyckor på byggarbetsplatserna, och så gott som alla har varit med om olyckor med medelsvåra till svåra personskador.
Det är fortfarande en farlig bransch att arbeta i och jag är egentligen rätt förvånad över att det inte sker ännu fler dödsolyckor med tanke på allt man ser ute.
 
Haha nej, faktiskt inte. Hon kommer när jag kallar, är noga med att säga Hej och Hej då när jag går, följer direktiv när jag säger "Ligg" osv. Vi går ju inte och lägger oss förrän jag säger till att det är dags ;)
Så helt enkelt överraskande väldresserad för att vara katt :D

Sadana var mina siameser :heart bade de jag hade som barn och nar jag senare avlade nagra kullar. Min "mamma katt", My, kunde ibland ha langa konversationer med mig, men om jag stod pa mig och sa nej, (mest att jag skakade pa huvudet samtidigt misstanker jag) sa gjorde hon som jag sa under visst mutter. :p

Och min forsta siames som jag fick nar jag var 7-8 ar lag alltid i min sang tills jag somnade. Om jag vaknade nar hon krop upp for att socialicera med mamma och pappa (hon oppnade dorren fran mitt rum) kunde man se sucken nar hon kom tillbaka och krop ner igen tills jag somnat ordentligt. :heart
Dessa underbara varelser :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
958
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 309
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 635
Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
30
· Visningar
2 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp