Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ringde bilsäljaren, om leveransen. den blir 2 veckor sen. ok ingen fara!
Förstör bara helgen, ingen fara.
Men att bli kallad gubbe ett flertal gånger! i ett annars respektfullt samtal!
Pratade med försäljningschefen, Fick en bra ursäkt och uppgradering.
Mest för att jag var trevlig och vänlig i på e-posten och i telefonen.
Så en annan bil som kommer tidige med lite extra.
vad lite ömsesidig respekt och vänlighet kan göra.
 
Mina föräldrar hade tänkt åka till sommarstugan idag för att kunna isolera sig lättare då jag kommer och går, plus så mår mamma inte så bra av oro. Men så ramlade pappa förra veckan och har ont i revbenen. Typiskt! De ska ringa VC och höra så får vi se vad de gör...
De kom iväg idag istället :up:
Katten har inte fattat ännu att det är hundfritt i ett par veckor nu :D
 
Hyresvärden har upptäckt ett rum på jobbet jag inte visste fanns. Ingen aning vilken nyckel som kan gå dit. Är nyfiken ju! :arghh: Ska nu försöka hitta vilken av alla tusen "vet inte vilken nyckel det här är eller var den går men vi lägger den i den här lådan"- nycklar.
 
Hyresvärden har upptäckt ett rum på jobbet jag inte visste fanns. Ingen aning vilken nyckel som kan gå dit. Är nyfiken ju! :arghh: Ska nu försöka hitta vilken av alla tusen "vet inte vilken nyckel det här är eller var den går men vi lägger den i den här lådan"- nycklar.
Min chef bor i slott. Tydligen finns det ett rum i källaren som bara ägaren får gå ner i, någon gammal tradition. Hans döttrar har aldrig ens varit nyfikna på vad som finns där! Hade det varit min far hade jag tagit mig in i det där rummet för längesen! :laugh: :D Hur kan man inte vara nyfiken?! O_o
 
Solen var jobbig för ögonen bitvis och fast vi red lite lugnt; skritt och lite trav så blev pållan lite svettig 😄. Njöt av min underbara häst som var pigg och härlig att rida, värmen som stundtals gjorde att jag kände doften av läder och varm häst, såg en fjäril och sjön som glittrade, hörde fågelkvitter 😍, det är livskvalitet det ❤. Ingen jävla ångest som förstörde; snarare stannade jag upp istället för att "fly fram" som igår!

Efter ridturen medan pålla och hagkompis ficn hö åt jag lunch; första lunchen ute och potatissallad o rostbiff var passande 😋. Sen när de gått ut i hagen igen tog jag lunchkaffe :). Snart sätta igång med att byta ut lite av boxbädden och fylla på spån och pyssla :). Har tänkt vara i stallet hela em 😍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 596
Senast: escodobe
·
Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
591
Senast: tott
·
IT & mobiler Mitt viktigaste Instagramkonto har blivit avstängt, helt utan förvarning. Jag påstås ha brutit mot någon regel. Har ingen aning om...
Svar
18
· Visningar
1 502
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
2 011
Senast: RedQueen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp