Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Insåg precis att flytten till nya lägenheten är om 1 vecka. Bara det att vi inte börjat packa än.. 🙈

När vi flyttade från huset började vi packa dagen innan :angel:

Vad gör man när det är höst och vinter? Min kropp tar mörkret som "okej, nu gör vi inget mer idag". Tråkigt när det är mörkt vid 18. Och det är inte ens vintertid än. :cautious: min kropp fungerar såhär varje år, den tycker helt enkelt att det enda som är rimligt är att ligga i soffan. Jag är redan uttråkad och det är ju typ ett halvår innan lusten att göra något infinner sig igen. Är det någon annan som fungerar såhär? Och har något supertips? Än så länge har jag inga problem att gå upp eller fungera på dagarna, det är bara på kvällarna det är såhär.

Usch, jag är likadan. Har dessutom för första gången får problem att gå upp också..
 
Jag måste välja ämne till morgondagens kulturella allmänbildande afton.
Har typ black-out! Förra veckan pratade jag om Virginia Wolf och hennes modernistiska verk. Samt hennes stormiga kärleksrelation med Vita Sackville.
Funderar på att prata om sufragetterna, men det är kanske lite öppet mål eftersom det har ju alla koll på typ?
Har försökt att ha kvinnofokus på mina ämnen. Har tex pratat om Litterära salonger och kvinnorna som drev dessa och deras roll i konsten, litteraturen , liberalismen och för tex franska revolutionen.

Ngn som har tips???
Kvinnor i militärtjänst? Jag väntar på att få hem en avhandling om hur kvinnorna tillslut fick vara med. Följer du kvinnohistoria på insta? Där dyker det upp många spännande kvinnor!
 
Jag måste välja ämne till morgondagens kulturella allmänbildande afton.
Har typ black-out! Förra veckan pratade jag om Virginia Wolf och hennes modernistiska verk. Samt hennes stormiga kärleksrelation med Vita Sackville.
Funderar på att prata om sufragetterna, men det är kanske lite öppet mål eftersom det har ju alla koll på typ?
Har försökt att ha kvinnofokus på mina ämnen. Har tex pratat om Litterära salonger och kvinnorna som drev dessa och deras roll i konsten, litteraturen , liberalismen och för tex franska revolutionen.

Ngn som har tips???
Det måste alltså handla om konst, litteratur, eller liknande? Eller kan det handla om kvinnliga människoöden? I så fall har jag ett bra ämne till dig.... På 1800-talet, och början på 1900-talet till och med, fanns det vad som har kallats en "fosterbarnsindustri" i Stockholm. Barn, oftast "oäkta" (dvs födda till ogifta kvinnor), annonserades ut i bland annat dagstidningarna. Många av fosterhemmen var USLA, och ofta var det fattiga familjer som tog ett fosterbarn enbart för ersättningen. Många av de ogifta kvinnorna som behövde fosterhem till sina barn jobbade som pigor och betalade en stor del av sin lön till fosterhemmet.

Jag har kommit i kontakt med detta genom släktforskningen, och det är verkligen ett intressant och nästan obegripligt ämne. Det var ju inte mer än 100 år sedan..... Det går att läsa mer här till exempel:
http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:189236/FULLTEXT01.pdf
 
Har börjat med sömnmedicin och ska tydligen ta dem varje kväll nu under en period för att senare kunna ta vid behov. Har tidigare ätit lite olika men denna känns så annorlunda. Börjar redan märka av att synen blir sämre. Ser nästan dubbelt och kroppen beter sig nästan som om den vore full. Jag kan inte fästa blicken på en punkt utan att allt rör sig i bilden.
Hade tänkt att yoga ikväll men det vete tusan hur det ska gå till. Lär somna på mattan
Man ska ta dem en stund innan, sen lägga sig
Yoga får du göra innan du tar den :)
 
Är officiellt förkyld. Och idag ska jag till gyn för spolning av äggledare och kontraströntgen :nailbiting: Borde inte vara nervös med är det ändå.
 
Dags att sova! Passar på att proppa i mig min antibiotika innan jag somnar för jag mår så illa av den. Har droppat 1.5 kg på en vecka för att jag äter typ en gång om dagen. Men jag lär väl äta upp mig igen när jag ska sluta med antibiotikan om två månader.
 
Jodå, men du bör be om ett reservationspris om du inte vill sälja under ett visst pris. Generellt är tyska serviser med guld på osäljbara, har du en bild på den och nån stämpel på undersidan kan jag kolla åt dig. Min partner är antikhandlare;)

varför osäljbara? Skickar pm
 
Tydligen drog jag till något i foten när jag höll på att dratta i ån igår :cautious: Det känns inte helst stabilt kan jag säga :meh:

Får väl ta några enklare hällar idag, det känns inte som om jag klarar att knata över ett hygge fullt med bråte...
Vårt nya måste i all packning är kinesoliogitejp, kostar typ 17 spänn på Biltema men är guld värd när man stukat sig. Sonen använder det regelbundet på sina instabila knän men även vi andra när vi ställer till det för oss. 😇
 
Vårt nya måste i all packning är kinesoliogitejp, kostar typ 17 spänn på Biltema men är guld värd när man stukat sig. Sonen använder det regelbundet på sina instabila knän men även vi andra när vi ställer till det för oss. 😇

Funkar tyvärr inte. Jag har hyperkänslig hud så de flesta typer av tejp går bara inte. Huden följer med när man drar bort tejpen... :crazy:

Oftast behöver jag inget stöd, det var värst när jag var tonåring (snubblade jag lite lätt fick jag en jättestukning, min mamma var likadan i samma ålder). Den här gången va det lite värre, jag vred till foten rätt ordentligt :angel: Ingen större svullnad eller rodnad dock så en linda några dagar borde räcka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 752
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 965
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 604
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp