Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förbereder mig för att om några timmar åka och hämta mina saker hos exet som han numera är. Killen som jag älskar över allt annat, vi som planerade giftermål och barn. Förhållandet har inte varit perfekt men trodde ändå vi skulle ta oss över alla hinder. Men han verkar ha gått in i en depression och vill inte mer. Mår så dåligt att jag vet inte vad jag skall ta mig till. Vill bara lägga mig ner och sova bort all smärta.
Åh nej, vad hemskt! Beklagar verkligen! ❤️
 
fastighetsägare från helvetet....

Denna har synpunkyer på hur en viss kommun uttrycker sig i sin ansökan och vill ändra det... Förklarade för hen att det är inget jag kan göra jag kan enbart vara behjälplig med ansökan inte hur de är utformad utan det får hen ta med kommunen... :banghead: suck

Jag är inte påhumör för sådant här idag
 
Har precis pratat med transportstyrelsen om varför sonens ägarbevis på mopeden inte är klar. Visade sig att han inte får stå som ägare förrän han har förarbevis, så imorgon ska jag hämta en handskriven lapp från sonens pappa att han tillåter mig som ägare till mopeden i väntan på förarbevis. Tycker det är så urbota dumt då jag betalat hela mopeden själv samt att vi gick isär för över 14 år sen, men pga gemensam vårdnad så sätter transportstyrelsen stopp för att sätta mig som ägare under pågående samtal.
Förövrigt är jag sjuk med en röst som sviker, men jag vill ha en försäkrad moped (som jag nu måste byta försäkringstagare på) :cautious:
 
Hur dum får man vara?
Vi har stängt av en väg som leder till en bro som vi har börjat riva! Det saknas ca 50 m så det är en brygga nu,
Men avstängningen består av skyltar och en grind. men såg just en taxi chaffis öppna grinden och fortsatt ner för vägen mot bron. som tur kommer han inte fram för det står lastbil och grävare i vägen. Men hur jävla puckad får man vara. Grinden är inte låst för det passerar en last bil var 3 minut.
 
Har precis pratat med transportstyrelsen om varför sonens ägarbevis på mopeden inte är klar. Visade sig att han inte får stå som ägare förrän han har förarbevis, så imorgon ska jag hämta en handskriven lapp från sonens pappa att han tillåter mig som ägare till mopeden i väntan på förarbevis. Tycker det är så urbota dumt då jag betalat hela mopeden själv samt att vi gick isär för över 14 år sen, men pga gemensam vårdnad så sätter transportstyrelsen stopp för att sätta mig som ägare under pågående samtal.
Förövrigt är jag sjuk med en röst som sviker, men jag vill ha en försäkrad moped (som jag nu måste byta försäkringstagare på) :cautious:
Man får ju äga en bil utan körkort!
 
Hur dum får man vara?
Vi har stängt av en väg som leder till en bro som vi har börjat riva! Det saknas ca 50 m så det är en brygga nu,
Men avstängningen består av skyltar och en grind. men såg just en taxi chaffis öppna grinden och fortsatt ner för vägen mot bron. som tur kommer han inte fram för det står lastbil och grävare i vägen. Men hur jävla puckad får man vara. Grinden är inte låst för det passerar en last bil var 3 minut.
O_oO_o Vissa misstag ska man inte behöva begå och lära sig av.. :cautious: Inte dödliga såna!
 
Mötet piggade upp mig tror jag, skönt! Har fått ett par saker att göra också :up:
Ska bl.a. skriva ihop någob lapp om att folk på kontoren ska tänka efter innan de tar förbrukningssaker (som pennor) med tanke på klimatet (och kostnader). Får klura på hur jag ska formulera det och vad för andra saker man kan behöva tänka på 🤔
 
Halkade in på Lina Hallebrats fb-sida om resan hon gör med sina hundar (passerade nyligen förbi här) och kan inte annat än hålla med hennes ord: "Om man vet vad som gör att man mår som allra bäst så är det nog det man ska lägga sin tid på".

Kloka ord!
 
Är hon frissan. Men känns lite som att jag är med i Star Trek på själva inramningen 😅

C1E9DF13-389C-49EC-A621-8C89CD42DC05.jpeg
 
Lite nerslagen när det inte finns det jag vill ha tag på. Det saknas liksom en debatt utan allt sker lite på sidan av. Kvinnor tävlar, kvinnor får märken men när det tas upp på möten så väljer man att bara avstå frågan. Det blir liksom varken ja eller nej utan ett stillatigande. Men det är svårt att bevisa liksom.
 
Håller med @Sonic76 :up:
När jag fick insomningstabletter utskrivna så var läkaren jättenoga med att påpeka att jag skulle ta dom "på sängkanten" inte tidigare!
Men du kanske har en sort som du ska sova hela natten på? Dom är lite annorlunda har jag förstått.
Jag har ju sömntabletter med
Men ska ändå varva ner och håll mig i sängen då effekten tar olika på olika personer
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 852
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 163
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 647
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp