Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har börjat med sömnmedicin och ska tydligen ta dem varje kväll nu under en period för att senare kunna ta vid behov. Har tidigare ätit lite olika men denna känns så annorlunda. Börjar redan märka av att synen blir sämre. Ser nästan dubbelt och kroppen beter sig nästan som om den vore full. Jag kan inte fästa blicken på en punkt utan att allt rör sig i bilden.
Hade tänkt att yoga ikväll men det vete tusan hur det ska gå till. Lär somna på mattan

Har du försökt med melatonin för att reglera sömnen? Det finns också sådana där särskilda UV lampor som motverkar att kroppen inte får tillräckligt med ljus.
 
Tittat på en dokumentär om Patrick Swayze. Sen blev det en dusch och nu sovdags.
Håller på att kämpa mot depressionen, som försöker ta sitt grepp om mig lika smygande som höstmörkret. Fick tom en ångestattack när jag funderade på att handla idag, så det blev inte av. Fan vad jag hatar min kropp och mitt psyke när det är såhär. Då var vi ju ändå och tankade d-vitamin vid Medelhavet för bara två veckor sen.
 
Har börjat med sömnmedicin och ska tydligen ta dem varje kväll nu under en period för att senare kunna ta vid behov. Har tidigare ätit lite olika men denna känns så annorlunda. Börjar redan märka av att synen blir sämre. Ser nästan dubbelt och kroppen beter sig nästan som om den vore full. Jag kan inte fästa blicken på en punkt utan att allt rör sig i bilden.
Hade tänkt att yoga ikväll men det vete tusan hur det ska gå till. Lär somna på mattan

Låter som efter en afton på Sturehof! ;)
Nej men är det rimligt att bli så lurig på sömnmedicin?
 
Har börjat med sömnmedicin och ska tydligen ta dem varje kväll nu under en period för att senare kunna ta vid behov. Har tidigare ätit lite olika men denna känns så annorlunda. Börjar redan märka av att synen blir sämre. Ser nästan dubbelt och kroppen beter sig nästan som om den vore full. Jag kan inte fästa blicken på en punkt utan att allt rör sig i bilden.
Hade tänkt att yoga ikväll men det vete tusan hur det ska gå till. Lär somna på mattan
Vad är det för sömnmedicin? Eller det kanske du inte vill säga, men du kanske behöver ta dem närmare inpå sänggående om du märker av effekten såpass tydligt?
 
Jag måste välja ämne till morgondagens kulturella allmänbildande afton.
Har typ black-out! Förra veckan pratade jag om Virginia Wolf och hennes modernistiska verk. Samt hennes stormiga kärleksrelation med Vita Sackville.
Funderar på att prata om sufragetterna, men det är kanske lite öppet mål eftersom det har ju alla koll på typ?
Har försökt att ha kvinnofokus på mina ämnen. Har tex pratat om Litterära salonger och kvinnorna som drev dessa och deras roll i konsten, litteraturen , liberalismen och för tex franska revolutionen.

Ngn som har tips???
 
Jag måste välja ämne till morgondagens kulturella allmänbildande afton.
Har typ black-out! Förra veckan pratade jag om Virginia Wolf och hennes modernistiska verk. Samt hennes stormiga kärleksrelation med Vita Sackville.
Funderar på att prata om sufragetterna, men det är kanske lite öppet mål eftersom det har ju alla koll på typ?
Har försökt att ha kvinnofokus på mina ämnen. Har tex pratat om Litterära salonger och kvinnorna som drev dessa och deras roll i konsten, litteraturen , liberalismen och för tex franska revolutionen.

Ngn som har tips???
Jag är inte typen som brukar välja ett kvinnofokus, men om du vill köra på det så säger jag gurlesken eller bara the female grotesque :D
 
Jag måste välja ämne till morgondagens kulturella allmänbildande afton.
Har typ black-out! Förra veckan pratade jag om Virginia Wolf och hennes modernistiska verk. Samt hennes stormiga kärleksrelation med Vita Sackville.
Funderar på att prata om sufragetterna, men det är kanske lite öppet mål eftersom det har ju alla koll på typ?
Har försökt att ha kvinnofokus på mina ämnen. Har tex pratat om Litterära salonger och kvinnorna som drev dessa och deras roll i konsten, litteraturen , liberalismen och för tex franska revolutionen.

Ngn som har tips???
http://zlistdeadlist.libsyn.com/s11e06-her-name-wasnt-lola
henne kan du prata om
 
Imorgon är det dags för magnetröntgen igen, första gången det sker årligen istället för en gång i halvåret. Börjar väl få in vanan med själva proceduren, men är lite mer nervös för vad plåtarna kommer att visa med tanke på den nya intervallen :nailbiting:
 
Är det säkert att låta auktionsfirma sälja ens möbler? Eftersom de tar en viss procent borde de inte blåsa en? O_o

Har endel äldre möbler jag vill sälja men också en servis som är handmålad med guldkanter från Tyskland. Den är så svår att veta värde på. Massa stämplar.

Jodå, men du bör be om ett reservationspris om du inte vill sälja under ett visst pris. Generellt är tyska serviser med guld på osäljbara, har du en bild på den och nån stämpel på undersidan kan jag kolla åt dig. Min partner är antikhandlare;)
 
Jag måste välja ämne till morgondagens kulturella allmänbildande afton.
Har typ black-out! Förra veckan pratade jag om Virginia Wolf och hennes modernistiska verk. Samt hennes stormiga kärleksrelation med Vita Sackville.
Funderar på att prata om sufragetterna, men det är kanske lite öppet mål eftersom det har ju alla koll på typ?
Har försökt att ha kvinnofokus på mina ämnen. Har tex pratat om Litterära salonger och kvinnorna som drev dessa och deras roll i konsten, litteraturen , liberalismen och för tex franska revolutionen.

Ngn som har tips???

Gertrude Stein!
 
Väntar på att sambon ska komma hem från jobbet så jag kan sova. Kan jag förstås göra ändå men hunden skäller så förbannat när han kommer hem (eller ja, när hon hör någon vid dörren) och vill inte att hon väcker dottern. Så tänkte se till att hinna hejda hundskrället innan hon skäller
 
Jag måste välja ämne till morgondagens kulturella allmänbildande afton.
Har typ black-out! Förra veckan pratade jag om Virginia Wolf och hennes modernistiska verk. Samt hennes stormiga kärleksrelation med Vita Sackville.
Funderar på att prata om sufragetterna, men det är kanske lite öppet mål eftersom det har ju alla koll på typ?
Har försökt att ha kvinnofokus på mina ämnen. Har tex pratat om Litterära salonger och kvinnorna som drev dessa och deras roll i konsten, litteraturen , liberalismen och för tex franska revolutionen.

Ngn som har tips???

I dessa Nobeltider, en studie av kvinnliga Nobelpristagare? Utan några siffror, gissar jag att det är flest litteratur och fredpristagare, men färre i fysik/kemi/ekonomi osv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 763
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 298
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 348

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp