Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gud det är två stackare här utanför som har lövblåsning på schemat 🙈 blåser ner nya löv från omkringliggande träd i ungefär samma takt som personerna samlar ihop de gamla.
Det där är hopplöst idag, alla löv verkar ha bestämt sig för att falla ned i rask takt nu. Och naturen ställer upp med sin egen lövblås också :idea::cautious:
 
Det är gott och blandat i branschen... men de oseriösa brukar snabbt få ett dåligt rykte och försvinner. Min pappas auktioner hade gott rykte i över 40 år :love:

Fråga innan angående provision osv och får du en bra magkänsla hade jag lämnat in grejorna :)

Ja de har funnits i flera år och priserna brukar gå upp högt hos dem :)
Har koll på provisionen!
Blir spännande!
 
Lite små för att lämna själva än kanske ja. ;) Jag har ju fullständigt partisk och säger Wachtel, ;) Men det beror ju lite på hur mycket man har tänkt att jaga, munster är trevliga också! :D

Ja det lär dröja några år innan det blir aktuellt 😅

Ja Wachtel är en jag tänker på faktiskt. Men även någon mindre ras som Basset fauve. Makens morbror har en sån nu så det ska bli kul och se hur den funkar i jakten:) Har egentligen varit inne på tax mest då jag är uppväxt med tax och har någon slags förkärlek till dom!
 
Ja det lär dröja några år innan det blir aktuellt 😅

Ja Wachtel är en jag tänker på faktiskt. Men även någon mindre ras som Basset fauve. Makens morbror har en sån nu så det ska bli kul och se hur den funkar i jakten:) Har egentligen varit inne på tax mest då jag är uppväxt med tax och har någon slags förkärlek till dom!
Ja fauve är också trevliga! Tax har jag inte tålamod till, herregud så segt det är med taxdrev när man är van vid wachtel. :rofl: Dessutom kommer djuren så långt före hunden att jag blir helt lurad. Wachtel hör man hunden närma sig och är då beredd. :D
 
Ja fauve är också trevliga! Tax har jag inte tålamod till, herregud så segt det är med taxdrev när man är van vid wachtel. :rofl: Dessutom kommer djuren så långt före hunden att jag blir helt lurad. Wachtel hör man hunden närma sig och är då beredd. :D

Haha kan tro det när man är van vid en snabbare hund😂
Jagar du allt med din wachtel? Eller du kanske har fler än en?
 
Haha kan tro det när man är van vid en snabbare hund😂
Jagar du allt med din wachtel? Eller du kanske har fler än en?
Jag försöker få honom att låta bli älgarna, men annars är planen är att jaga allt! :) jag har bara en efter @AraSlei fina tik. Jag hade en tidigare från ett annat ställe, fantastiskt jakthund men måndagsexemplar. :( Min Ville är däremot helt perfekt så här långt. :)
 
Varit hos psykologen innan lunch som blev orolig för mig och hämtade läkaren. Så fick sitta och kämpa för att inte bli inlagd med LPT. I eftermiddag har läkaren ringt två gånger för att kolla av läget.
Har väl inte så mycket livslust just nu.
Men ska iaf till en vän och hans familj snart, så blir väl till att sova på deras soffa igen.
 
... kan jag köpa en fotmassagemaskin till mig själv i julklapp? :cautious: Mina fötter klagar! :arghh: Känns som om jag förutom smärtan i foten har nu även värk av de nya skorna :meh: Hade köpt inlägg men när jag provade de vanliga standard inläggen så kändes det skillnad av dem också, så jag tänker att jag får vänja mig vid dem först och sedan ha de speciella inläggen när jag vant mig :cautious:

Givetvis!
Jag älskar min fotmassagemaskin! Det kan vara bästa uppfinningen ever! Typ 1. Fotmassagemaskinen 2. Penicillin/Skriftspråk/El etc..
 
Har rejält ont nu.
Ta Alvedon/ Ipren sa de på Ackis
Det biter inte så bra nu längre eftersom jag äter Alvedon Arcoxia för knät nu i flera år...
 
Älskar fan mina kollegor. Skulle kört från Bollnäs men han som kom med tåget ringde i förväg och frågade om jag ville åka persontåg till Ånge istället så kunde han fortsätta köra. Han kommer hem mycket tidigare och jag får slappa lite innan jag ska jobba till 08. Sitter därmed i stationshuset och dricker kaffe nu :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 815
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 917
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp