Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skrattar mig halvt fördärvad åt min chef. Han är inte klok nånstans!

Idag skulle en av mina kollegor skulle åka iväg för att handla lunch så jag bad honom köpa med något till mig också.
Kollegan åkte iväg medan jag väntade i lunchrummet tillsammans med chefen och övriga kollegor. Det tog väldigt lång tid (ca en halvtimme) innan vi såg kollegans bil komma tillbaka in på parkeringen.

Min chef fick en idé.

Han sprang till sitt kontor, hämtade en iPhonesladd, en bit hushållspapper och en tejprulle. Tillbaka i lunchrummet tog han tag i min arm, vände undersidan mot sig och la ena änden av sladden mot armvecket. Sen satte han över pappersbiten och tejpade fast den. Han tog sedan mitt vattenglas, ställde sig upp och höll den andra änden av sladden mot glaset.

När kollegan kom in i lunchrummet 20 sekunder senare förstod han inte alls vad vi höll på med. Chefen utbrast:
"-Du tog ju sån jävla tid på dig att köpa lunch! Se nu vad du har ställt till med! Jag håller på att ge Zinfernia dropp här, hon har blivit svimfärdig av all väntan!"

Kollegan muttrade något om att den ena är galnare än den andra på vårt kontor :laugh:
 
Jag tycker att det är trist att banker är så omoderna. Jag ska sälja av lite fonder i en annan bank. (Som min mormor och morfar var kund hos.) För att få över de fonderna till min egen bank så måste jag gå till ett bankkontor för att fixa det. Bankernas öppettider är som vanligt sämst.
Nåja, jag får väl asa mig dit nästa vecka när jag jobbar natt :cautious:
 
Jul-Jude får du i The holiday :)
Jajemen, den avhandlades redan i söndags! Kan eventuellt ha spolat tillbaka/pausat några gånger när han såg lite extra drömmig ut och förklarade för sambon att jag förvisso älskar honom väldigt mycket, men skulle Jude Law knacka på dörren en dag så tar jag mitt pick och pack och sticker i en handvändning. Han är så jääääädra snygg! (Jude Law, inte sambon. Fast sambon är rätt okej han också.)
 
Hemma från veterinären med katt och har petat i mig lite lunch (inte ätit på ett dygn pga inte kunnat få i mig middag igår/frukost idag, men nu gick det halvt okej iaf!). Ska ge katten lite smärtstillande strax och sen ringa jobbet.
 
Vem var det som julpyntade sin chefs låsta rum? Funderar på vad reaktionen blev.
Haha, han hade tyvärr kastat ut allt pynt när vi övriga på kontoret kom till jobbet dagen efter. Samtidigt så gnällde han över att vi hade ställt in den fulaste adventsstaken hos honom (en rosa med guldkransar) men jag försökte förklara för honom att han inte förtjänar något bättre förrän han öppnar sitt kalla hjärta och tar till sig den sanna julglädjen :D

Jag försöker lobba för att vi ska ha luciatåg här på fredag. Chefen kan endast tänka sig vara med om han får vara utklädd till Borat 🤔
 
Näeeee Marie Fredriksson har dött :(.
Neeeej :eek::cry::cry::cry: Jag älskade (Och älskar) Roxette under en lång tid i mina tonår :love: Och Marie var ju helfräck!

Jag älskar hur publiken börjar sjunga med i refrängen på den här konserten :love:
Får sätta på mina Roxette spellistor ikväll tror jag :cry:
 
Jag försöker lobba för att vi ska ha luciatåg här på fredag. Chefen kan endast tänka sig vara med om han får vara utklädd till Borat 🤔

Vafan! Nu säger en annan kollega att han kan vara med i luciatåget om han får vara batman… och en tredje kollega kan tänka sig vara tärna men att han i så fall får köpa ett linne, hans döttrars linnen är i kortaste laget och skulle kunna innebära ännu en nakenchock för publiken.

Jag hade tänkt gå över till affärsverksamheten vi delar kontorsbyggnad med och fråga om vi får köra ett luciatåg där på fredag morgon men vete fan om det är en så bra idé ändå :cautious:
 
Vafan! Nu säger en annan kollega att han kan vara med i luciatåget om han får vara batman… och en tredje kollega kan tänka sig vara tärna men att han i så fall får köpa ett linne, hans döttrars linnen är i kortaste laget och skulle kunna innebära ännu en nakenchock för publiken.

Jag hade tänkt gå över till affärsverksamheten vi delar kontorsbyggnad med och fråga om vi får köra ett luciatåg där på fredag morgon men vete fan om det är en så bra idé ändå :cautious:
Jag döööööööööööööör :rofl::rofl::rofl: Kör på!
 
lyckades tina bilen såpass att det gick att ta sig till stan.
Åkte in på "min" verkstad för att kolla bakrutetorkaren somgått i bitar. Unga killen i disken kunde mitt regnummer och kom med ut och kollade. Det var bara bladet som gått. Så han fixade fram ett nytt blad och satte dit det. Tog bara betalt för bladet, inte för servicen. Oh han bad mig köra försiktigt eftersom det är så halt.

:D
Förstår ni varför jag gillar min verkstad.
 
Vafan! Nu säger en annan kollega att han kan vara med i luciatåget om han får vara batman… och en tredje kollega kan tänka sig vara tärna men att han i så fall får köpa ett linne, hans döttrars linnen är i kortaste laget och skulle kunna innebära ännu en nakenchock för publiken.

Jag hade tänkt gå över till affärsverksamheten vi delar kontorsbyggnad med och fråga om vi får köra ett luciatåg där på fredag morgon men vete fan om det är en så bra idé ändå :cautious:
Do it! JAg som avskyr luciatåg skulle gilla ett sånt :D
Försök få någon att vara en gammeldags julbock med :angel: (säger hon som sörjer lite att vi inte har någon Krampus tradition i SVerige)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
93 94 95
Svar
1 880
· Visningar
55 325
Svar
2 002
· Visningar
62 927
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
731
Senast: Blyger
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 703
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp