Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjorde lussekatter på dinkelmjöl i veckan och var lite orolig över att de inte jäste som jag hoppats, efter två jäs-turer kom de igång i ugnen dock, fluffade till sig och blev jättefina. Nu går jag och snattar lussekatt ut frysen dagarna i ända och har bestämt att de inte är så himla onyttiga egentligen, typ nästan som en broccoli, de är ju faktiskt av dinkel!

Bra tanke dar, Precis som broccoli! :D
 
Jag ar vaken till ytterligare en dimmig dag. Dimman innebar dock att det blir sol framat mitt pa dagen nar solen hunnit varma upp tillrackligt. :)
I dag ska vi hamta Sondottern och ta henne med pa "Kid's Christmas Party"! Hon alskar alla dessa utflyckter och det ar sa himla kul att se henne ha sa roligt. Sedan blir det middag pa "lodgen" bland vanner. Jag vill dock smita tidigt, innan "live music" drar igang. Bandet i fraga ar mest bara hogljutt och jag har ont sa jag vill inte vara med. Sa det sa.:cautious:

Ja, vad är väl en glas-sko mot en VINGARDEROB :angel: :D

Jag har en vinskrubb, det låter ju inte alls lika elegant :meh:

Jag har ocksa ett enkelt "vinskap" ... ingen elegance alls! :cautious: bara dubbla rader med vinstall.:p
 
Jag och katten ligger bekvämt i soffan. Tyvärr säger surfplattan att den vill bli laddad :( Ingen annan är hemma så jag får väl väcka katten och hämta laddaren.
 
D8FC137E-D5E1-4342-A72E-4ECD1914EFC7.jpeg

Fick sjukt obehaglig ansiktsmask från Japan-släkten. Ser ut som en frusen bebis ju!
Förväntar mig grymma resultat och babyface!
 
Ikväll är sambon med jobbet på julbord men jag klagar inte över bakad potatis med tonfiskröra och så Plopp Gott och blandat som jag snöat in på fortfarande 😄😋. Men först en skön dusch och vad underbart att kunna duscha längre än innan!
 
Vi kom hem efter julbord till ett kaos. Var så jävla trött i morse att jag inte kom upp ur sängen. Det blev kort om tid efter jag försökt sminka min trötta nuna i 3 år med 3 kg smink. Trots sminket såg jag ut som ett lik. Men liket av en dragqueen. Läckurt värre! Det låg hårspännen/hårband/diadem och sminkprytlar över hela badrummet. Kläder över hela sovrummet och skor överallt i garderobrummet. Såg ut som vi blivit rånade typ. Så jag fick vackert röja efter min panik-framfart innan jag fick vila mig och smälta julbordet. Grymt gott och trevligt iaf!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 734
Senast: Mia_R
·
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
85 86 87
Svar
1 733
· Visningar
49 783
Senast: Mineur
·
Svar
2 002
· Visningar
63 844
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
776
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp