Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lämnade in eländet. Ok, det var nio på morgonen på lördag och inte en minut i midnatt på fredag, men blir nog lite irriterad om de bråkar om det.
 
Regnblöt hund försöker gnugga sig torr mot trasmattorna i köket.
Det blev en kort men blöt promenad.
Avslutade med att ta spaden och hacka sniglar i trädgården.

Märkligt detta med sniglarna.
När jag var ung fanns det snäckor. Punkt. Minns en semester i Norge där jag fascinerad såg en lång svart snigel utan hus.

De senaste fem åren eller så har jag sett maängder av sniglar i olika färger. Vid huset, i trädgården, i skogen, på vägen. Förr kröp daggmaskarna upp vid regn och man kunde plocka dem för att slänga i komposten eller dynghögen. Nu minns jag inte när jag senast såg en daggmask på asfalt eller grus.
 
Sol så det bländas här och Megaras päls gnistrar i solskenet. Trött som fasiken efter att ha varit uppe hela natten. Hjärnan är mush, tänkte trilla säng men behöver hämta ut mina sensorer först. Mail från försäkringsbolaget att jag måste skicka in massor av dokument jag redan skickat in, och hur sjutton ska jag skicka in kvitto på något jag ärvt? Får lite lätt ågren över det. Det får vara till imorgon känner jag just nu.

Fick mail om att jag kan få köpa ut chromebooken för 1200, never bäver.
 
Sol så det bländas här och Megaras päls gnistrar i solskenet. Trött som fasiken efter att ha varit uppe hela natten. Hjärnan är mush, tänkte trilla säng men behöver hämta ut mina sensorer först. Mail från försäkringsbolaget att jag måste skicka in massor av dokument jag redan skickat in, och hur sjutton ska jag skicka in kvitto på något jag ärvt? Får lite lätt ågren över det. Det får vara till imorgon känner jag just nu.

Fick mail om att jag kan få köpa ut chromebooken för 1200, never bäver.

Sol?! O_o Här pissregnar det verkligen...
 
Har precis vaknat! Tittade på en spelning online igår kväll och hamnade sen på en efterfest i form av en privat chatt på Twitter. Ett tiotal kvinnor från olika länder med ett gemensamt intresse för en mycket het sångare. Hoppas för hans skull att han inte gick in och läste där även om han vid något tillfälle råkade bli inbjuden :laugh:
Kan inte minnas när jag skrattade så mycket senast :D
 
Nej, nu får du sätta ner foten. Du ska inte behöva sova där. Får du inte sova själv hemma?
Ja alltså på veckodagarna vet jag att det inte kommer bli av. Det blir för krångligt om jag och min bror ska ta oss in till stan därifrån. Bussen går bara en gång i timmen in till stan därifrån (för er som bor på landet kanske det är ofta, men här där vi bor går det två bussar i kvarten ;)) och pappa har sagt att vi inte kommer sova över där i helgen. Så jag tänker att jag tar det med mamma sen... så får hon prata med pappa igen :)

Tillägg: Nej, pappa vill inte att jag är hemma själv. Speciellt inte på natten. Så i så fall lär han skicka mig till mamma istället. Men det har ju inte jag något emot direkt :p
 
Tittar ut och funderar på om jag kommer att bli blöt eller inte. Tar på mg regnjacka och ett paraply så de borde inte regna ;)
 
Sitter insvept i filt och skriver på min bok..... :) Inte i skrivarrummet, utan på soffan i vardagsrummet, för idag har jag mycket som jag behöver googla och faktakolla samtidigt som jag skriver (wi-fi sträcker sig inte ändå dit ut och det blir så pluttigt smått att läsa på telefonen). Så fort man ska skriva något som hände år 1885 måste man ju fundera rejält på hur det egentligen gick till. Man kan inte ta något för givet. För det som finns idag, fanns kanske inte då. Dagens fråga är, t.ex., hur man firade midsommar i arbetarklassen. Stockholms Tivoli (alltså inte Gröna Lund) verkade vara en möjlighet, enligt dagstidningar för året. Det är jättespännande, men samtidigt en STOR utmaning..... :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
737
· Visningar
38 564
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 873
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp