Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Redan fredag! Dagarna går fort alltså 😅 Va riktigt segt att gå upp i morse, speciellt när jag visste vilket otrevligt väder det är. Men jag släpade mig upp till slut, fodrade alla mina utsvultna djur, tränade och pussade ungarna hejdå. Sen har jag fått en del gjort på jobbet faktiskt plus att jag har bokat synundersökning för både mig och dottern och ansökt om bonus/kreditkort åt mig och maken som vi ska testa. Ätit matlådan också. Nu ska jag scanna in några fakturor sen flytta mig till soffan en timme med en stor kaffekopp innan jag jobbar klart för denna veckan :D
 
Satan i gatan vilket ösregn. Hade precis jobblunch i kvarteret. Perfekt dag för att inviga min enormt färgglada regnkappa! Fick många positiva kommentarer av omgivningen om min färgbomb

FullSizeRender.jpeg
 
Koncernen jag arbetar för håller på att ta knäcken på mig :( Tror inte jag kommer orka så mycket längre till, så har sökt ett nytt jobb men där var 318 sökande på fyra tjänster så betvivlar att jag kommer få det. Annars får jag väl försöka hitta någon dräglig mottagning att arbeta på. Kommer dock inte kunna ha med mig hunden på jobb då :( Så jävla sugigt att ett drömjobb kan bli så totalt nerbajsat.
 
Gått en promenad. Blev längre än vad kroppen tyckte var vettigt så nu har jag ont som tusan.

Men snön och isen är borta så man kan i varje fall gå nu utan att vara rädd att så på näsan.
 
Spöregn, feberhjärna gjorde att jag tog fel på tid och hämtade sonen en timme för tidigt i skolan. 🙈 Ingen skada skedd dock, han var trött och de hade bara fri lek sista timmen så han missade ingenting.

Otroligt tacksam för febernedsättande som ändå gör att jag orkar vara vaken. Inte alltid en dans på rosor att vara ensamstående mamma på heltid. 🙈

Slut på gnäll!

Sportlov nu, 9 dagar ledigt tillsammans med sonen. ❤️
 
Spöregn, feberhjärna gjorde att jag tog fel på tid och hämtade sonen en timme för tidigt i skolan. 🙈 Ingen skada skedd dock, han var trött och de hade bara fri lek sista timmen så han missade ingenting.

Otroligt tacksam för febernedsättande som ändå gör att jag orkar vara vaken. Inte alltid en dans på rosor att vara ensamstående mamma på heltid. 🙈

Slut på gnäll!

Sportlov nu, 9 dagar ledigt tillsammans med sonen. ❤️
Man får gnälla. Jag har varit ensam och sjuk med mitt barn den här veckan. Det är verkligen ingen dans på rosor ❤️
Men jag kan ju vila varannan vecka.

Hoppas du kryar på dig 🤗
 
Firar helg! Är helt slut faktiskt, jättetrött och gäspig som tusan. En kollega sa "men du har ju varit sjuk och leeedig i veckan, du har ju sovit, jag har ju jobbat och slitit här". Det är ok att byta liv med mig om det är så lätt att vara jag ;) Men så är det ofta, folk tycker jag har det SÅÅÅ bra med SÅÅÅ mycket ledighet och slapphet, men mina 4 timmar är ju som heltidsjobb ansträngningsmässigt för mig, och så krampanfall en dag och migrän dagen efter-på min lediga dag, kan inte se hur det är lättare liv än någon som jobbar 8 timmar och inte är hemma och är sjuk.

424958425_10160285776943877_8013792237327736730_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 517
Senast: Mia_R
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 353
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
675
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
660
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp