Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Banken tog min värdering av lägenheten utan följdfrågor eller knorrande. Detta trots att jag inte hade ngn skriftlig värdering av mäklare utan jag höftade bara lite. Skönt! Inte för att jag ska låna cash nu med dessa räntor men jag tror att värderingen kommer stå sig bra då jag inte höftade direkt lågt 😅
 
Fick just veta att min stallkamrat inte tagit ut hovis till sin häst på 7-8 månader???? Helt i chock. Visst att hovarna är fula men inte så fula så att jag studsat på det... Funderar nu på hur jag på ett schysst sätt kan säga till henne att hon missköter sin häst och måste ta tag i detta.
 
Nastan vaken for en till arbetsvecka 🥱

Såg att en mataffär i närheten ordnat en rullstolsvagn! Alltså en shoppingvagn som är anpassad för att användas när man sitter i rullstol. Visste inte ens att det fanns, men det känns superbra att de har sådant nu.

Har har de funnits sedan -50 talet och alla affarer dar de far plats har atminstone ett par stycken. Det ar verkligen en bra grej for alla som inte klarar av att ga sa mycket.
 
Superduperstressad. Dock kommer jag förmodligen bli klar med en av de stora grejerna som gör mig superduperstressad i morgon. Det ser jag fram emot 😅 :angel:
Nu blev en kollega försenad som jag ska ha möte med, så satte mig ner för första gången i dag. Känner hur trött jag är.
 
Stressade iväg till tandis efter jobbet
Nu sitter jag på bussen ut till Boländerna
Ska kolla in vad Zoo.se har för växter. Kanske en skiffer platta till mina gula zebra ciklider
 
Sitter i växthuset nu. Varmt!
Screenshot_2024-03-04-14-05-59-22_0ac2addf979993c0e494aa40c40dbf6e.jpg

Men jag måste täta lite längs marken. Får bli ett framtida projekt. Har många projekt i år. Får väl se hur mycket vi hinner.
 
Nastan vaken for en till arbetsvecka 🥱



Har har de funnits sedan -50 talet och alla affarer dar de far plats har atminstone ett par stycken. Det ar verkligen en bra grej for alla som inte klarar av att ga sa mycket.
Där verkar det också vanligare med elscooter att låna i mataffären. Men hur vanligt har jag inte riktigt förstått? Hur som helst väldigt bra grej!
 
Skördat jordärtskockor. Blev en hel del. Vet inte vad jag ska göra med dem bara. Soppa känns ju klassiskt, men jag vet inte. Är sugen på att testa nåt nytt!

Nu har jag gått in igen och lagt mig i sängen. Snurrig och ont. Planen är att inte somna utan bara vila lite, sen gå ut en sväng till. Man måste ju passa på när det är sol!
 
Sitter och knåpar lite med ett projekt som kräver mycket bilder och formattering av text i Word. Måste även lägga in en massa foton jag tagit (varför är jag så usel på att fotografera och har en dålig mobilkamera?). Word är verkligen en slags allmänslask.
 
Sitter och knåpar lite med ett projekt som kräver mycket bilder och formattering av text i Word. Måste även lägga in en massa foton jag tagit (varför är jag så usel på att fotografera och har en dålig mobilkamera?). Word är verkligen en slags allmänslask.
Det är ju supersegt att försöka få till något snyggt i Word. Jag har förmånen att ha tillgång till Indesign. Det gör verkligen såna jobb så mycket lättare.
 
Skördat jordärtskockor. Blev en hel del. Vet inte vad jag ska göra med dem bara. Soppa känns ju klassiskt, men jag vet inte. Är sugen på att testa nåt nytt!

Nu har jag gått in igen och lagt mig i sängen. Snurrig och ont. Planen är att inte somna utan bara vila lite, sen gå ut en sväng till. Man måste ju passa på när det är sol!
Jag har både gjort puré som jag haft till bla torskrygg och chips utöver soppa. Gott! 😍
 
Skördat jordärtskockor. Blev en hel del. Vet inte vad jag ska göra med dem bara. Soppa känns ju klassiskt, men jag vet inte. Är sugen på att testa nåt nytt!

Nu har jag gått in igen och lagt mig i sängen. Snurrig och ont. Planen är att inte somna utan bara vila lite, sen gå ut en sväng till. Man måste ju passa på när det är sol!
Gratäng med hälften jordärtskocka och hälften potatis tycker jag blir mumma! Utöver de tips du redan fått. Om du inte bara vill ha jordärtskocka i purén tycker jag det är gott att göra med lika delar blomkål också (eller ohemul mängd gyllenbakad vitlök). Gärna först ugnsbakade och sedan puréade.:d
 
Knepig dag idag.
Konsulterat veterinär via videosamtal och kan ha is i magen någon vecka innan vidare funderingar och ev. koll.

Sett en skabbräv gena genom lagår'n så var bara att sätta upp en skiva för den trasiga dörren och dra igen de andra då jag inte vill att den knatar just där.
Dörrarna stod öppna pga ä.renovering av dem är på g.

Sen lite irritation över byaskvaller och hur vissa uttrycker sig om vissa (inte om mig).

Nu blir det att åka och göra lite inköp strax. Synd bara att det råkar bli tiden det är kaos i trafiken uppe vid affärerna. Men tveksamt om det räcker att vänta närmare stängning. Men kanske ska prova...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 115
Senast: Mia_R
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 473
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
711
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp