Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klar med jobb, planerna ikvall installda, sa forsoker klura pa vad jag ska gora istallet.

Har en nervos eftermiddag - saljaren till min lagenhet har "angrat sig" och vill nu ha mer pengar an vi kom overrens om, sa jag har motbudat denna eftermiddag och argumenterat for varfor summan de vill ha ar orimlig.. jesus denna husmarknaden!
 
Vikarierat idag, önskar att jag låtit bli. 😆 nej men 90% var fint. De övriga 10% borde jag få någon slags medalj för att jag hanterade utan att explodera. Slutade iaf med avvisad elev och en mycket trött Nixehen. 🫠

Just dar har du anledningen att jag jobbar som skolbuss chauffor I stallet for som larare. Far vi en riktigt besvarlig elev pa bussen kor man tillbaks den till skolan, Om en foralder borjar harja sa lamnar man en lapp med numret till vart kontor och ber dem ringa dit, sadana problem ar inte mitt bord langre.
Jag far allt det roliga med att vara larare, men inget av det negativa. Jag umgas med barnen, pratar, visar till ratta, forklarar, och kraver hyfs, ordning och artigt upptrandande. Barnen gillar mig, foraldrarna gillar mig, lararna gillar mig ... och de tva senare far ta alla problem! :)

Just nu kor jag bara forskole, lag, och mellan stadie barn och vet exact hur mycket mer besvar det kan vara med hogstadie och gymnasie elever ... Jag alskar min rutt!:D

Klar med jobb, planerna ikvall installda, sa forsoker klura pa vad jag ska gora istallet.

Har en nervos eftermiddag - saljaren till min lagenhet har "angrat sig" och vill nu ha mer pengar an vi kom overrens om, sa jag har motbudat denna eftermiddag och argumenterat for varfor summan de vill ha ar orimlig.. jesus denna husmarknaden!

Har ar det olagligt. Har man sagt ok sa kan man inte andra sig om man far for sig att man kan fa mer pengar fran nagon annan. Tack och lov! Da jag ar en hejare pa att pruta :o (nagot man lar sig snabbt i Mellanostern) sa foreslog jag att vi skulle betala ungefar 200000 kronor mindre an de begarde och da hon bara ville bli av med huset och fa in pengar snabbt sa hon ja. Senare samma dag erbjod en annan person hennes utgangspris ... men hon kunde inte byta da.
 
Paus nu
 

Bifogade filer

  • Messenger_creation_6c7ddf19-8ee2-4a92-82de-786748de6580.jpg
    Messenger_creation_6c7ddf19-8ee2-4a92-82de-786748de6580.jpg
    196,2 KB · Visningar: 37
Sitter och äter middag efter en kaotisk dag. Eller rättare sagt en bergochdalbane-dag. Det har verkligen varit omväxlande skitbra och omväxlande så uselt att jag känt för att bara säga upp mig från allt, flytta till andra sidan jordklotet och börja om hela livet. Hade velat sitta i soffan och slappa med sambon nu, men just ikväll ska han vara social med sina syskon osv så jag får sitta ensam ett tag. Är mentalt slutkörd och vet inte riktigt vad jag ska göra. Funderar på godis och något avslappnande, lättsamt youtubeklipp...
 
Det finns bara EN sak som jag saknar med pandemi-åren... Tillgången till digitala föreläsningar! Det finns SÅ många spännande föreläsningar - speciellt kring släktforskning och historia - i Stockholm. Jag fattar att man vill ha saker live och på plats. Men kunde man inte fortsätta med det digitala också, för oss som inte bor nära nog för att kunna vara med???
 
Jag samlar mod för att lämna in min. Kamremsbyte och en EGR ventil.
Kul med gamla bilar.

Men de 25 papp jag kommer att ha lagt på bilen denna vår köper man ingen lika bra bil för.
Det är så jag med tänker, kamremmen böt jag för 1,5år sen.. bilen är ju värd massor för mig för jag kan inte köpa en annan i samma prisklass. Egr ventil.. de pratades det oxå om.. i sammanhanget med avgasreningen.
 
Det finns bara EN sak som jag saknar med pandemi-åren... Tillgången till digitala föreläsningar! Det finns SÅ många spännande föreläsningar - speciellt kring släktforskning och historia - i Stockholm. Jag fattar att man vill ha saker live och på plats. Men kunde man inte fortsätta med det digitala också, för oss som inte bor nära nog för att kunna vara med???
Håller med! Det är ju dessutom en tillgänglighetsfråga där många aktörer hade fixat ökad tillgänglighet, men när den nu inte längre bidrar för dem själva eller på ett för dem uppenbart sätt, så slutar det fast det de facto utestänger grupper av människor som av olika anledningar inte kan komma iväg på event. Mycket synd!

Jag tänker på konserter men förstår att det är liknande i andra fält. Yoga verkar ha fortsatt bra utbud av hybridklasser dock.
 
Det finns bara EN sak som jag saknar med pandemi-åren... Tillgången till digitala föreläsningar! Det finns SÅ många spännande föreläsningar - speciellt kring släktforskning och historia - i Stockholm. Jag fattar att man vill ha saker live och på plats. Men kunde man inte fortsätta med det digitala också, för oss som inte bor nära nog för att kunna vara med???
Jag saknar ganska mycket med pandemi-åren inser jag :angel:
 
Har ar det olagligt. Har man sagt ok sa kan man inte andra sig om man far for sig att man kan fa mer pengar fran nagon annan. Tack och lov! Da jag ar en hejare pa att pruta :o (nagot man lar sig snabbt i Mellanostern) sa foreslog jag att vi skulle betala ungefar 200000 kronor mindre an de begarde och da hon bara ville bli av med huset och fa in pengar snabbt sa hon ja. Senare samma dag erbjod en annan person hennes utgangspris ... men hon kunde inte byta da.

Ja det ärnhelt otroligt frustrerande. Här kan både köpare och säljare dea sig ur konsekvensfritt upp till "exchange" vilket är när man skriver kontrakt, vilket ofta är flera månader efter att budet godtagits!

Helt vilt.
 
Håller med! Det är ju dessutom en tillgänglighetsfråga där många aktörer hade fixat ökad tillgänglighet, men när den nu inte längre bidrar för dem själva eller på ett för dem uppenbart sätt, så slutar det fast det de facto utestänger grupper av människor som av olika anledningar inte kan komma iväg på event. Mycket synd!

Jag tänker på konserter men förstår att det är liknande i andra fält. Yoga verkar ha fortsatt bra utbud av hybridklasser dock.

Samtidigt kan det leda till att andra grupper blir utestängda. Digitala lösningar kan ju också skapa utanförskap. Personligen är jag mkt positiv!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 789
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
68 706
Senast: Shaggy
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
76 77 78
Svar
1 553
· Visningar
43 963
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
894
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp