Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde egentligen sova, men inte tillräckligt trött! Och försökt börja planera min och kompisens hundsemestervecka i sommar.
Förra årets semester tillbringades med denna utsikt
 

Bifogade filer

  • 20230803_205853.JPG
    20230803_205853.JPG
    379,4 KB · Visningar: 31
Blev en sväng till returpunkten även idag; bland annat ett antal kilo gamla batterier från säkert 5 år tillbaka som sambon samlat ihop 😅 skönt att det är rensat nu! Sen mysig fika med stallgänget. Sen hem och fixade middag och soffhängde innan jag åkte tillbaka för att kvällsfodra och vad mysigt när stallets två försiktigaste och känsligaste hästar nosade mig i ansiktet 😍. Nehej, försöka krypa ner brevid älsklingen helst utan att väcka honom 🫡.
 
Har fixat det administrativa kring de två hävda häktningarna samt gått brandrond och kopierat beläggningslistor. Nu ska jag planera morgondagens personal och göra en larmstyrka.
 
Sovit en stund. Oklart varför jag vaknat. Ligger nu och funderar på vart jag hittar sagan om två tornen extended version på dvd. De andra två extended hittade jag på loppis för 20 kr stycket.
Sen är jag hungrig.
 
Inte i kruka, det kan jag aldrig tänka mig. Dessutom går det klippa det.

Har sager de (Wilamette University) att man kan dra upp dem 2-3 ar i kruka, men att sedan behover man satta ut dem. U of W Har gratis radgivning lite overallt i var dal om notter. Haromkring har vi jattelika not odlingar, huvudsakligast valnotter och hasselnotter men aven notter som pecan och cashew finns i mindre skala. Det kan ju tankas att de inte ser vitsen med att vaxa ett stort valnots trad i kruka. (Hasselnots trad, Filbert, recommenderas om man vill ha nottrad i kruka.)
 
Har sager de (Wilamette University) att man kan dra upp dem 2-3 ar i kruka, men att sedan behover man satta ut dem. U of W Har gratis radgivning lite overallt i var dal om notter. Haromkring har vi jattelika not odlingar, huvudsakligast valnotter och hasselnotter men aven notter som pecan och cashew finns i mindre skala. Det kan ju tankas att de inte ser vitsen med att vaxa ett stort valnots trad i kruka. (Hasselnots trad, Filbert, recommenderas om man vill ha nottrad i kruka.)
Jag är tveksam till att just det här trädet klarar sig utanför växthuset vintertid.
Ser inte varför det inte skulle gå? Klart att det ger större skörd i sitt naturliga element, men som en kul grej är jag verkligen inga problem.

Hassel har jag i mängder på tomten, så det tänker jag inte ha i kruka.
 
Jag är tveksam till att just det här trädet klarar sig utanför växthuset vintertid.
Ser inte varför det inte skulle gå? Klart att det ger större skörd i sitt naturliga element, men som en kul grej är jag verkligen inga problem.

Hassel har jag i mängder på tomten, så det tänker jag inte ha i kruka.

Mandel trad med rosa blommor (jag kommer inte ihag vad varianten heter) kan man ocksa ha i kruka och det kanske finns andra mindre not trad ocksa.
Nu kan jag ju tillagga att jag skulle ocksa prova om jag fick tag pa tradet for nastan ingenting ... och man kan tydligen "binda upp" roten pa nagot satt pa valnots trad for att de ska kunna vaxa trangt, men da blir det inga notter. Kul med vaxter i alla fall! :D
 
Ska lämna av till min dag-kollega innan jag byter om, går till garaget och kör till stallet. Tyvärr tråkväder. Jag som hade tänkt mocka hagarna :cautious:
 
Hör fågelkvitter. Ska släpa mig ur sängen. Idag lönesamtal och sen är det intern utbildning om PDV efter lunch. Oklara detaljer kring det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 787
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
68 705
Senast: Shaggy
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
76 77 78
Svar
1 549
· Visningar
43 762
Senast: sthu
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
894
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp