Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Från jobbet åkte jag till Biltema, för en snabb lunch där
Sedan bussen till Herpers för att hämta ut mina Mollys och black worms. Mina fiskar är nog Sveriges bortskämdaste...
Sedan bussen till Tinget för en fika
Nu hemma och släppt ut fisk
Ska käka middag innan jag åker in till stan igen...
 
Storhandlat idag och ätit lunch ute med mamma. Var in på systemet och köpte lite vin och killen i kassan konstaterade att jag hade både en stor säck hundmat och fyra stora kartonger kattmat i vagnen, så jag fyllde på att jag hade även hästar och höns så han frågade om jag hade en karl med.

Nä svarade jag och frågade om han ansökte om platsen? 😆 Vi skrattade bägge två, han nekade och jag svarade att det var lugnare utan och att jag kunde betala själv så jag behövde ingen karl. 😁 Passade även på att köpa kraftfoder till hästarna och 15 kg morötter på hemväg så nu ligger vi och vilar lite efter att katter och hundar fått mat.

Tror jag kanske sovit tre timmar efter jobbet men vinet får nog vänta tills i morgon, jag ska åka in och lämna blodprover i morgon bitti så jag hoppar nog över det ikväll. Kanske ska grilla lite i morgon och ta lite vin då istället medan jag tänder grillen? :idea:
 
Gick 2 timmar med hundarna.
Får ont i fotlederna? 🙈
Hade sneakers med dämpning idag så de borde ju vara ok? I söndags hade jag vandringskängorna men samma resultat..
 
Tog äntligen tag i att rensa godislådan. Jag skäms lite.. 🙈 Det blev två stora kassar med sånt som nyss har gått ut i datum till mina allätande kollegor och en del som fick slängas pga jättegammalt och stenhårt. 🙄

Efter rensning.. 😅

wtzPi4I.jpeg
Och din adress är ...? :sneaky:
 
Efter jobbet har jag hunnit skrubba hästsläpets tak (så långt jag nådde), tvätta det lilla släpet, måla kanterna på väggskivorna, byta dammsugarpåse (stor bedrift, så den måste nämnas i text😅), dammsugit huset, torkat av mitt skrivbord, tömt och fyllt diskmaskinen och gjort middag.
Ligger platt i soffan just nu för lite återhämtning och ska åka till stallet om 15 min.
 
Har inte jobbat i dag. Jag mådde inte alls bra i huvudet och stannade kvar i sängen istället. Vet inte vad det är med min hjärna men den är kaos just nu. Var tvungen att ta mig ur för att åka och fixa ett nationellt id-kort och gick inom hemköp för lite mat och sedan Lidl för bakformar, hittade kakor där också- danska mördegskakor som jag älskar!!! Och strumpor. Sedan hem. i morgon ska jag och spionen ut på promenad i den nya mannens hemtrakter så håller tummar för fint väder och snällt huvud!

Lagar mat just nu. Ryggbiff i airfryern, pommes i ugnen och till det beasås och lite grönsaker.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 000
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
68 108
Senast: Shaggy
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
876
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
77 693
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp