Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade vid fyra och har sovit dåligt sen dess. Men det spelar inte så stor roll när man är ledig.
 
Vi har varit uppe sedan straxt innan 5. Sonen vaknade och hojtade ”Mamma vakna! Vi måste gå ner nu. Jag måste fortsätta i boken! Bokstaven K!!” 🤣😅
Det var bara att kliva upp och masa sig ner det. 🤣 (Han jobbar fortfarande i den. 😍)

Jag har druckit te, varit ute hos djuren och sitter nu och jobbar med en till bok. Denna gång om subtraktion. Betydligt klurigare att få till än Addition, men det blir nog bra till slut. 🤓

Senare idag blir det påskfirande hos mamma och om det klarnar upp och slutar regna så ska jag plantera lite penséer. 😊
 
Så pirrigt inför brunch och allt idag att jag sovit som ett barn innan julafton (dvs sådär). :rofl:
Vaknade också 07 snarare än 08, men drog mig en stund. Lång dag väntar!
Vi ska dessutom ut och dansa sen efter ridning och brunch :angel:
Kanske blir en liten power nap at some point.
 
Sitter i soffan och laddar för en joggingrunda.
Sen måste jag handla ngt till lunch men vet inte vad jag är sugen på.
Sen ska jag titta på trav på tvn och försöka att inte tänka för mycket på hockeyn som jag är så nervös för.
 
Uj så ena kalanchoen börjat sticka iväg och de två orange jag köpte i höstas har minsann börjat blomma om 😍😃. Men bergspalmen närmast braskaminen tycker inte om hettan; torkat 😆 så köpte en ny igår, den placeringen funkar bara när det inte är säsong för eldning är tydligt 😅.
 
Frukost! Nu när det är påsk är det ju självklart med skivat ägg och sill 😋. Får se när honkatten behagar komma in så jag kan ta mig en promenad mellan studier och städ före stallet 😊.
 
LF bank verkar ha problem. Igår fanns räkningar kvar som obealda fast de dragits enligt saldot.
Blev nervör och flyttade extrapengar till kontot.
Idag går det inte ens att komma in. De ber om ursäkt och ber mig återkomma.
Hackerattack?
Det funkar för mig och har gjort hela morgonen.
 
Har varit ute med spionen, ätit frukost och duschat och sitter nu här en stund innan jag drar på mig andra kläder för dagens spektakel. Väskan är packad sedan igår.

Spionen ska ha en playdate med S i hundrastgården och för att komma dit ska i den här gången INTE åka bil... Vi ska ta buss några hållplatser så jag är utrustad med mjukost på tub till gapiga djuret, och så ska ta en promenad fram till rastgården. Sedan ska de förstås få busa av sig och samma resa hem igen. Variation är bra för spionen tänker jag. :D Men ÅH VAD JAG ÄR NERVÖS för bussturen!

Väl hemma igen är planen att rengöra diskmaskinen och sätta in lite disk, men jag kanske är helt slut själv och inte orkar ta för mig något och värmer en matlåda bara och däckar urtidigt i kväll, vem vet. Bussresorna kanske tar ur mig alldeles ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
20
· Visningar
1 108
Senast: cewe
·
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
76 77 78
Svar
1 558
· Visningar
46 291
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
7 935
Senast: bollen__
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 682
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp