Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått hjälp av grannen att köra lite hösilage idag, hade en öppnad bal sedan tidigare som jag vill få lyft in till foderbordet. Som tack skjutsade jag sedan honom till kyrkogården där vi tände ljus till hans föräldrar och farföräldrar.

Nyss druckit te i soffan och ska väl göra lite nytta hemma, men skönt att ta det lite lugnt med. :up:
 
Joggat, handlat gomat (paj med sallad och Picadelisallad), duschat och dricker nu en kopp kaffe. Så gott att veta att man inte behöver gå ut mer idag om jag inte får lust.
IMG_6982.jpeg
 
Tog mig en sovmorgon, så det blev stressigt att hinna med både frukost och lunch innan jag ska iväg typ 13:30 😅
Men det går!
Kaffet blev lite blaskigt :cautious:

Apropå firad på jobbet har vi väl haft en tråd om det? Vi firade senast igår en som fyller 50 år. Hon fick blomma från jobbet och vi kollegor hade samlat till en present.
Tror dock det bara gäller vid 50 (och kanske 65?). Annars är det vi kollegor som samlar.
 
Försöker få lägenheten att se "snygg" ut, ska få den fotograferad på torsdag. Men det går så segt, för mycket att göra och även om jag vet att "ta en sak i taget" är det man borde ägna sig åt, så klarar jag inte av att sätta på mig skygglappar, utan det blir fokus överallt, vilket är dränerande.
 
Satt in en medicin igen. Har avvaktat till påskhelgen för att göra det då jag förra gången fick en rejäl reaktion. Såg ut som en prickig korv över hela kroppen och kliade mig som en skabbräv (jag slutade äta medicinen och efter ett tag försvann symtomen med en rejäl kur antihistaminer). Reuma sa dock att de inte kan säkerställa att det var medicinen som orsakade det, varvid de vill att jag ska sätta in den igen. Tog medicinen för en timme sen och nu kryper det i hela kroppen. Kan dock liksom inte avgöra om det är en faktiskt reaktion eller om jag bara projicerar vad som hände senast 😅 Oerhört störigt!! :rage:
 
Prioriterade sovmorgon före handlings lugn, jag tog mig dock genom affären med hjälp av hörlurar och ljudbok. :)

Nu lite lugn och ro, ikväll ska vi iväg till utökade familjen, ett av extrabarnen har fyllt, det andra åker till Kanada för ett år av arbete nästa vecka och mamman fyller om några dagar. Känns lite konstigt att våra barn har blivit stora och lämnar hemmet på ett eller annat sätt. Men också härligt vad mycket de får uppleva. :)
 
Nehej ingen katta kom in- såklart när det är fint väder men lyckades ta en halvtimmes promenix utan följeslagare 👍.
Åååhhh igen! Varför har man stor katt som ska envisas med att kissa rakt fram i lådan och helst skrapa undan ströt så det inte klumpar sig som tänkt och då och då istället rinner mellan golv och tak på lådan och hamnar under på golvet 😫. Varför har man katt ?!? Jo för de är underbara individer! Honan som försöker bossa över en😅 och är så mysig när hon vill och hanen som älskar att leka genom att hoppa upp mot en med utsträckta ben och tassar som en sjöstjärna och som senast imorse kom upp i sängen och vill lägga sig mellan oss och bara tokspinner 😍. Älskade djur ❤️.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
20
· Visningar
1 109
Senast: cewe
·
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
78 79 80
Svar
1 584
· Visningar
47 123
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
7 938
Senast: bollen__
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 685
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp