Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det enda som hjälper är nog idogt påverkansarbete. Men ja det är rejält tröttsamt!
Jag pratade med synenheten här och fick en ansökningsblankett till ledsagare att skicka in för att söka ledsagning inom SoL. Det var inte lönt inom LSS, säkert inte inom SoL heller, men hon som jag pratade med sa att om ingen söker (för att de sällan/aldrig beviljar) så vet de ju inte att behovet finns. Men annars vet jag inte riktigt vad mer man kan göra för påverkansarbete för att få en förändring, alltså som privatperson. Men det behöver lyftas i alla fall!

Läste i går om en äldre herre som hade ett parkeringstillstånd på handikapperkering, men det blev nekat när han skulle söka nytt. I andra kommuner var det inga problem att få, så trots 20 år i kommunen han bott i ska han nu dra upp bopålarna eftersom han inte klarar av att gå långt. Hoppas det löser sig för honom men det känns så tramsigt liksom.
 
Välförtjänt vilodag efter en hel veckas varierad motion för pållan 😊. Blev en sväng till stan ikväll och köpa ny laptop...Råkade ju dränka vår hp med ett glas vatten😖🫣, så jääääkla surt att lägga pengar på en ny då den inte är direkt gammal...💸🙄. Sen blev det äntligen att slänga oss I soffan och se Masked Singer och Morran och Tobias och honkatten myser med oss 🥰.
Jösses så jag skrattade åt när Tobias dammsuger upp Åkes aska Morran vält ut och Morran hojtar "mer Åke därborta", är nog rätt trött också 😂😂. God natt! 🥱
 
I dag rusade jag in pa narmaste affar efter jobbet for att handla 3 saker ... de hade nyplockade majskolvar med bladen kvar. De forsta for sasongen. ... sa ... middagen blev grillade majkolvar och biff (farska nyplockade majskolvar fortjanar att firas!) lite svamp och annat smatt och gott.

Nu sitter jag har med lite vin kvar i botten pa glaset. Solen lyste pa mig medan jag grillade, majsen blev precis sa "brand" som jag gillar och biffen sa "medium rare" med lutning mot rare som jag gillar ...
Life is good!
 
Jag har just kollat vilka hundtavlingar innom AKC (Amerikanska kennel klubben) vi har innom en timma fran dar jag bor. Nar jag bodde pa ostkusten sa fanns det 4-5 tavlingar innom 8-12 timmar pa ett ar ... har har jag atminstone en tavlig per manad innom en timma. Dessutom ar de mycket mer informella har, det blir bade roligare och lite mindre press.
Men nu ar det ar dags att ga i sang. Nighty, nighty:sleep:
 
Eldar och dricker kaffe. Fortfarande ingen tryckande värme här, ett par plusgrader bara. I natt regnade det som bara den, och man kan nästan ser hur gräset har vuxit över natten :) !

Idag blir det en lite tur till närmsta stad. Mamma och pappa vill ge mig en dammsugare så vi ska kika på det :) .
 
Vaknade vid sju och trodde att jag hade försovit mig. Skönt att det är helg. Somnade vid 20:15 så jag somnade inte om.
Ätit frukost och druckit en kopp kaffe. Ska dricka en till och sega mig innan jag ska ut och springa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 438
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 744
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 927
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 105
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp