Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Carpe Diem
IMG_8068.jpeg
 
Surar. Min fläskytterfilé kostade 87 kr... fel som vanligt i den affären. Nåväl, ska gå dit i morgon. ska äta den till middag i dag så tänker inte pallra mig dit igen. Varmt ute men lite kyligt inne, men det tar sig nog snart, tar lite tid för min lägenhet att hänga med i svängarna, den ligger ju i skugga.
 
Surar. Min fläskytterfilé kostade 87 kr... fel som vanligt i den affären. Nåväl, ska gå dit i morgon. ska äta den till middag i dag så tänker inte pallra mig dit igen. Varmt ute men lite kyligt inne, men det tar sig nog snart, tar lite tid för min lägenhet att hänga med i svängarna, den ligger ju i skugga.
Min har tack och lov kvällssol
Vilket kommer göra den svalare i sommar.
Så skönt så.
Enda är väl hur kall den blir i vinter
 
Min har tack och lov kvällssol
Vilket kommer göra den svalare i sommar.
Så skönt så.
Enda är väl hur kall den blir i vinter
Jag har ju fönster åt ett håll bara och åt det håller där jag inte har fönster står solen i stort sett hela dagen. Mesta av altanen ligger i skugga fram till kvällen då den får lite sol en stund, men inte så kraftig. Har är hyfsat ljust ändå, men just vad gäller värmen nu så är det varmare ute än inne faktiskt, förutom på altanen i skuggan förstås. Men så har jag blivit lite frusen av mig med åren. :)
 
Jag har ju fönster åt ett håll bara och åt det håller där jag inte har fönster står solen i stort sett hela dagen. Mesta av altanen ligger i skugga fram till kvällen då den får lite sol en stund, men inte så kraftig. Har är hyfsat ljust ändå, men just vad gäller värmen nu så är det varmare ute än inne faktiskt, förutom på altanen i skuggan förstås. Men så har jag blivit lite frusen av mig med åren. :)
Jag har också bara fönster åt ett håll
Men lägenheten känns ändå ljus
 
Ska köra ett par maskiner tvätt imorgon.
Sen är jag typ i kapp
Imorgon torkar jag golven och röjer mitt skrivbord så jag kan jobba där
 
Lagt in kycklingben i ugn men vi får se hur mycket jag kan äta. Funderar på att ringa min ögonläkare och beställa tid. Tycker jag blir klumpigare och klumpigare och går in i saker. Dessutom ser jag inte så mycket, ffa på morgonen och kvällen. Det är inte blodsockret eftersom jag kollat noga och det håller sig på plats.
 
Lagar mat, och medan den ordnar sig i ugnen så har jag lite snabbt rengjort rullskridskorna som köptes gräsligt smutsiga. De blev ju riktigt tjusiga ändå. Frågan är- kan man byta ut stopp"klossen"? Borde man ju kunna, både hjul och stoppkloss tänker jag.

Nackdelen med att att det är sopat ute och att det är sol... är att det är många barn ute, som förstås gärna kikar när jag vinglar omkring och lär mig :D

Tycker maten borde skynda sig....

Namnlös.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 442
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 170
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
439
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp