Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är helt slut och vet inte varför.
Jag sover inte på amilitryptin längre
Har bokat en tid för att fråga om jag kan ta melatonin med.
 
Pga usla matvanor testade sambon och jag att beställa hem färdig matkasse, komplett med recept osv. Jag var skeptisk, men nu har vi testat första maträtten och den var förvånansvärt god! Absolut så att jag kan tänka mig att äta den flera gånger.

Tänker att vi testar så många recept som möjligt, sedan handlar i vanlig butik igen för att kunna välja råvaror bättre och få ner priset lite. Nu noterade jag att matyoghurten var "från EU" tex, och där vill jag absolut ha svenskt, om möjligt även eko/krav.

Men ja, de här matkassarna är nog perfekta för att vi ska våga testa, kunna lära oss och faktiskt komma igång på ett bra sätt.
 
Efter en bra dag på jobbet så har jag suttit ute tre timmar på päronens altan och bara njutit.
Enda nackdelen är all pollen. Är inte allergisk men reagerar ändå.
IMG_8106.jpeg
 
Ringde FK idag. Tog 35 minuter att få komma fram till en - trevlig! - handläggare.

Jag misstänker att jag får för mycket pengar.De skickar tydligen fortfarande bostadstillägg fastän jag trodde att jag får för mycket pengar in numera. Nu ska de sätta en handläggare på att utreda. Tills dess får jag väl sätta pengarna på eget konto eftersom jag tror på återbetalning. (hisnande summan 200 kr i månaden :) )

(Hon fnissade faktiskt när jag kom fram och sa att jag misstänker att jag är en bidragsfuskare )
 
Dottern och jag besökte Ikea. Om man köper deras adventskalender får man rabattkuponger och dessa löste vi in idag. Jag var ute efter linnelakan. Ganska dyra men jag svettas ihjäl med vanliga bomullslakan så jag ville testa. T.o.m. dottern reagerade på priset och undrade om jag var säker. Fanns inga roliga mönster, bara grått.

Gigantiska köer. Men om man skaffade deras app och scannade själv så var köerna kortare. Men det var så usel täckning inne på varuhuset så min telefon kopplade inte upp (4g). Dottern har 5g så hon kunde skaffa appen och scanna allt.

Köpte en del mat, det är en stor anledning för mig att åka till Ikea även om sortimentet försämrats väldigt.

Åt på restaurangen. Dottern tog gravad lax och sparris. Sparrisen var gigantisk och träig, tyvärr. Jag hittade egentligen inget som jag ville ha men tog gravad lax.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 465
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
568
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 208
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp