Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft en väldigt produktiv jobbdag, men nu är jag rätt ordentligt hjärntrött så ska ta mig till stallet och hänga med hästen en stund. Förhoppningsvis klarar jag av att jobba lite till när jag kommer hem igen.
 
Varit och handlat det sista till balkongen. Planerar att sätta krukväxterna i samma låda, men det verkar som de kräver lite olika vattning. Dill, persilja och gräslök. Hmm.

Sommarvärme ute och jag har rotat fram sandalerna. Bara det att alla sandaler utom en hittade jag. Och det var naturligtvis den jag ville ha. Funderade på att åka tillbaka till Blomsterlandet och lämna tillbaka en petunia men orkar inte göra det. Det får bli en lila nyanserad blomlåda. Vet inte om jag kommer ångra det och vilja ha gult och rött istället. Men strunt samma.
 
Sa personen det rakt ut, eller är det bara din tolkning?
Inte de exakta orden, men i stil med att jag inte behövde göra det, det går ändå och tar tid att fixa.
Personen kanske menade att min tid är dyrbar men det kändes lite tråkigt då det var något jag gjorde på eget initiativ och tänkte att det skulle förbättra något.

Kändes bara lite deppigt när jag hade tänkt att det blev bra och förväntade mig positiv respons 😅
Jag återhämtar mig från detta dock ;)
 
Har ställt ut dem i väntan på plantering. Jag vill så gärna plantera nu! Men revbenen känns fortfarande lite :meh:
Bra, svårt med pälstjuvarna. Sune är ju helt omöjlig så inte en enda gonggong vöxt kommer in genom dörren här.

Hoppas du mår bättre snart, kan ju kännas ett tag efter såna där fall :(
 
Men vad faan :arghh: Nu har tydligen min region valt att inte förlänga vårdavtalet med mottagningen jag går till. Det innebär att alla vi som tillhör den mottagningen tvingas till att byta mottagning till hösten. Har fått två alternativ där det ena är remiss till psykiatrin på sjukhuset och det andra är att flyttas över till deras typ "systermottagning" i Hässleholm :arghh: :down:

Inte för att det är något fel på Hässleholm som ort. Det är bara det att Hässleholm ligger liksom 23 mil eller 3h bort från mig… så varje besök där skulle ju bli ett helt företag. Och så vet vi inget om den mottagningen så bara det skulle bli en chansning.

Varför kan det aldrig vara enkelt?! :meh: :jawdrop: :arghh:
 
Väntar på dagens sista möte kl 18
IMG_2858.jpeg
 
Giftigt så håll koll att hon inte äter mer 😾
Hade ingen aning om det! Nu finns han inte längre, men bra att veta, hade ingen tanke på det med tanke på att det ju så ofta växer ute i trädgårdar där katter ofta springer fritt. Om inte egna så andras.
 
  • Gilla
Reactions: kma
Lyssnar på en som på youtube lyssnar på svenska klassiker och berättar vad han tycker om det. rätt intressant, del s att höra gamla låtar igen och faktiskt lyssna, men också att höra vad en amerikan tycker om dem. Han pratade om typisk svenskt sätt att göra låtar på, vilket jag aldrig tänkt på förut, men finns nog helt klart en poäng där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 465
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
568
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 208
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp