Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äsch, hittade marockansk mynta som är det man gör te på, på Blomsterlandet på rea så köpte det. Nu har jag en kruka grönmynta och grubblar på vad jag kan göra. Antingen mynta te eller en mock mojito.
 
Inser att jag bara ätit sen frukost och middag idag. Vet inte riktigt varför men börjar bli lite hungrig så idag blir det fröknäcke med lakritssmak till kvällskaffet. Kanske skulle slå till på en chokladpralin också? Och de sista vindruvorna.
Plötsligt känns denna måndag som en lördagskväll :banana:
 
Efter att pållan blitt omskodd passade jag på att skritta en kort sväng men uj så varmt det var i solen fortfarande vid 16-tiden tyckte vi nog båda två 😅.
Halva av mig njuter av värmen och halva tycker det blev för varmt för fort; var ju typ kallt i förrgår 🤪.
Sååå eftersom det var så varmt var både älsklingen och jag sugna på kall mat; pastasallad 😋👌.
 
Hade en trevlig kväll med föreningen men nu har jag svinont i huvet igen. Brukar inte ens ha sån här huvudvärk speciellt ofta så måste försöka komma på vad det är jag gör som utlöser den.

Är väl egentligen inte omöjligt att det är för att jag sov "bra" inatt, min kropp är så jävla van vid att sova skit att den verkar bli sur de få gångerna jag faktiskt sover :meh:
 
Yikes vad ni alla har hållit på idag, fem sidor att plöja igenom för mig, så ni vet vad jag gör ikväll 🤣

Har typish nyligen ramlat ned i soffan efter jobb och därefter nedtagning av 50+ plaststolpar och x antal meter elband. Och det är inte ens originalhagen utan bara shettis-säkringarna jag fick sätta upp i vintras när lilla sällskapsdamen började tycka att hon behövde stöda gården utanför hagen några gånger per dag (rekordet var sex gånger på under två timmar, MEDANS jag höll på att förstärka hagen 🥴)
 
Tar igen mig med en bit kaka efter ett budgetmöte som varade i 1,5 timmar 😱 Man skulle ju kunna tro (eller åtminstone hoppas) att det var relaterat till jobbet eller någon slags komplicerad organisation men näpp, det var bara maken och jag som försökte slå våra (för dagen inte överdrivet kloka) huvuden ihop och komma fram till något som "made sense" och kändes okej för oss båda gällande hushållsekonomin. Jag ska inte klaga eftersom det hela grundar sig i att maken tog initiativ till att betala mer här hemma, så för mig är det en ytterst positiv sak, men herregud vad vi snurrade till det när vi skulle försöka få ihop alla siffror! 🤯 Nu har vi skapat ett ordentligt, organiserat system i Excel i alla fall så att vi förhoppningsvis slipper den här bokstavliga huvudvärken igen 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 465
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
568
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 208
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp